Hyundai Coupé: nová generace přijde i s osmiválcem

Již v roce 2004 představila korejská automobilka Hyundai svůj koncept sportovního vozu HCD8. Ten měl představovat vizi nástupce modelu Coupé. I když název mohl svádět k tomu, že koncept je vybaven osmiválcem, navíc v té době ven prosakovaly informace, že produkční verze by mohla dostat i zadní náhon. Jenže realita konceptu byla trochu jiná. Šestiválec 2,7 V6 sice dosahoval špičkového výkonu 180 kW (245 k) a šlo o klasickou předokolku.

Dnes se píše rok 2007 a z automobilky Hyundai se dostaly zcela nové informace o nástupci modelu Coupé. Novinka by se měla blížit představené studii a představovat nefalšovaný sportovní vůz. Ten by měl jít ve stopách Nissanu 350Z, tedy ctít jakýsi mix malého GT a low-endového sportovního vozu.

Dle informací by Coupé mělo skutečně dostat, mimo základní šestiválec, i osmiválec. Ten by měl dosahovat výkonu 300 koní a točivého momentu přes 410 Nm. Stovku by měl tento vůz zvládnout pod šest sekund a maximálka se dostane nad 250 km/h. Nejasné v této chvíli je, zda tento vůz dostane i zmíněný zadní náhon. Do karet této teorie hraje fakt, že Hyundai nedávno představila studii se zadním náhonem a vedení automobilky navíc potvrdilo, že chce do Spojených státu přijít s limuzínou, která bude mít právě náhon na zadní nápravu.

Definitivum se dozvíme zřejmě až příští rok, kdy má být nástupce Coupé představeno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai HCD8 concept
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků