Hyundai Coupé: nová generace přijde i s osmiválcem

Již v roce 2004 představila korejská automobilka Hyundai svůj koncept sportovního vozu HCD8. Ten měl představovat vizi nástupce modelu Coupé. I když název mohl svádět k tomu, že koncept je vybaven osmiválcem, navíc v té době ven prosakovaly informace, že produkční verze by mohla dostat i zadní náhon. Jenže realita konceptu byla trochu jiná. Šestiválec 2,7 V6 sice dosahoval špičkového výkonu 180 kW (245 k) a šlo o klasickou předokolku.

Dnes se píše rok 2007 a z automobilky Hyundai se dostaly zcela nové informace o nástupci modelu Coupé. Novinka by se měla blížit představené studii a představovat nefalšovaný sportovní vůz. Ten by měl jít ve stopách Nissanu 350Z, tedy ctít jakýsi mix malého GT a low-endového sportovního vozu.

Dle informací by Coupé mělo skutečně dostat, mimo základní šestiválec, i osmiválec. Ten by měl dosahovat výkonu 300 koní a točivého momentu přes 410 Nm. Stovku by měl tento vůz zvládnout pod šest sekund a maximálka se dostane nad 250 km/h. Nejasné v této chvíli je, zda tento vůz dostane i zmíněný zadní náhon. Do karet této teorie hraje fakt, že Hyundai nedávno představila studii se zadním náhonem a vedení automobilky navíc potvrdilo, že chce do Spojených státu přijít s limuzínou, která bude mít právě náhon na zadní nápravu.

Definitivum se dozvíme zřejmě až příští rok, kdy má být nástupce Coupé představeno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai HCD8 concept
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků