Hyundai Coupé: nová generace přijde i s osmiválcem

Již v roce 2004 představila korejská automobilka Hyundai svůj koncept sportovního vozu HCD8. Ten měl představovat vizi nástupce modelu Coupé. I když název mohl svádět k tomu, že koncept je vybaven osmiválcem, navíc v té době ven prosakovaly informace, že produkční verze by mohla dostat i zadní náhon. Jenže realita konceptu byla trochu jiná. Šestiválec 2,7 V6 sice dosahoval špičkového výkonu 180 kW (245 k) a šlo o klasickou předokolku.

Dnes se píše rok 2007 a z automobilky Hyundai se dostaly zcela nové informace o nástupci modelu Coupé. Novinka by se měla blížit představené studii a představovat nefalšovaný sportovní vůz. Ten by měl jít ve stopách Nissanu 350Z, tedy ctít jakýsi mix malého GT a low-endového sportovního vozu.

Dle informací by Coupé mělo skutečně dostat, mimo základní šestiválec, i osmiválec. Ten by měl dosahovat výkonu 300 koní a točivého momentu přes 410 Nm. Stovku by měl tento vůz zvládnout pod šest sekund a maximálka se dostane nad 250 km/h. Nejasné v této chvíli je, zda tento vůz dostane i zmíněný zadní náhon. Do karet této teorie hraje fakt, že Hyundai nedávno představila studii se zadním náhonem a vedení automobilky navíc potvrdilo, že chce do Spojených státu přijít s limuzínou, která bude mít právě náhon na zadní nápravu.

Definitivum se dozvíme zřejmě až příští rok, kdy má být nástupce Coupé představeno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai HCD8 concept
Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků