Hyundai Coupé: nová generace přijde i s osmiválcem

Již v roce 2004 představila korejská automobilka Hyundai svůj koncept sportovního vozu HCD8. Ten měl představovat vizi nástupce modelu Coupé. I když název mohl svádět k tomu, že koncept je vybaven osmiválcem, navíc v té době ven prosakovaly informace, že produkční verze by mohla dostat i zadní náhon. Jenže realita konceptu byla trochu jiná. Šestiválec 2,7 V6 sice dosahoval špičkového výkonu 180 kW (245 k) a šlo o klasickou předokolku.

Dnes se píše rok 2007 a z automobilky Hyundai se dostaly zcela nové informace o nástupci modelu Coupé. Novinka by se měla blížit představené studii a představovat nefalšovaný sportovní vůz. Ten by měl jít ve stopách Nissanu 350Z, tedy ctít jakýsi mix malého GT a low-endového sportovního vozu.

Dle informací by Coupé mělo skutečně dostat, mimo základní šestiválec, i osmiválec. Ten by měl dosahovat výkonu 300 koní a točivého momentu přes 410 Nm. Stovku by měl tento vůz zvládnout pod šest sekund a maximálka se dostane nad 250 km/h. Nejasné v této chvíli je, zda tento vůz dostane i zmíněný zadní náhon. Do karet této teorie hraje fakt, že Hyundai nedávno představila studii se zadním náhonem a vedení automobilky navíc potvrdilo, že chce do Spojených státu přijít s limuzínou, která bude mít právě náhon na zadní nápravu.

Definitivum se dozvíme zřejmě až příští rok, kdy má být nástupce Coupé představeno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai HCD8 concept
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků