Po Severní smyčce Nürburgringu se v poslední době proháněl maskovaný prototyp ostrého hatchbacku i30 N a mnozí správně tušili, že Hyundai chystá pro svůj sportovní model ještě naostřenější verzi. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai 

Po Severní smyčce Nürburgringu se v poslední době proháněl maskovaný prototyp ostrého hatchbacku i30 N a mnozí správně tušili, že Hyundai chystá pro svůj sportovní model ještě naostřenější verzi. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai 

Hyundai i30 N Project C tedy bude speciální edicí standardního korejského hot-hatche, podívá se výhradně na evropský trh a kvůli limitované produkci potěší jenom 600 nejrychlejších zájemců. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai 

Hyundai i30 N Project C tedy bude speciální edicí standardního korejského hot-hatche, podívá se výhradně na evropský trh a kvůli limitované produkci potěší jenom 600 nejrychlejších zájemců. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai 

Základem vozu je současná výkonnější verze  i30 N Performance  s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 202 kW (275 koní) a točivém momentu 352 N.m. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai 

Základem vozu je současná výkonnější verze i30 N Performance s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 202 kW (275 koní) a točivém momentu 352 N.m. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai 

Na zvyšování výkonu se ale u své ostré předokolky Hyundai nezaměřil. Namísto toho se pustil do odlehčování a vylepšení ovladatelnosti vozu. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai 

Na zvyšování výkonu se ale u své ostré předokolky Hyundai nezaměřil. Namísto toho se pustil do odlehčování a vylepšení ovladatelnosti vozu. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai 

I když se detailní úpravy teprve dozvíme, máme se těšit na bohaté využití CFRP dílů (karbon vyztužený plastem) nebo nových lehkých 19palcových kol odvozených z motorsport programu automobilky. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai 

I když se detailní úpravy teprve dozvíme, máme se těšit na bohaté využití CFRP dílů (karbon vyztužený plastem) nebo nových lehkých 19palcových kol odvozených z motorsport programu automobilky. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai 

Očekávat máme také jinak naladěný podvozek, řízení a možná více spartánsky zařízený interiér. Pod maskováním lze vidět lehce upravenou příď s novým splitterem nebo vzadu jinak řešený zadní difuzor. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai 

Očekávat máme také jinak naladěný podvozek, řízení a možná více spartánsky zařízený interiér. Pod maskováním lze vidět lehce upravenou příď s novým splitterem nebo vzadu jinak řešený zadní difuzor. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai 

Kolik kilogramů Project C ztratí, to se určitě dozvíme až při oficiální premiéře. Klasická verze Performance má udávanou provozní hmotnost 1504 kg. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai 

Kolik kilogramů Project C ztratí, to se určitě dozvíme až při oficiální premiéře. Klasická verze Performance má udávanou provozní hmotnost 1504 kg. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai 

Kromě toho, že bude Project C nepochybně hravější a ovladatelnější, si nejspíš odtučňovací kůrou polepší rovněž v akceleraci z nuly na 100 km/h, která nyní trvá 6,1 vteřiny. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai 

Kromě toho, že bude Project C nepochybně hravější a ovladatelnější, si nejspíš odtučňovací kůrou polepší rovněž v akceleraci z nuly na 100 km/h, která nyní trvá 6,1 vteřiny. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai 

Premiéru i30 N Project C chystá Hyundai na zářijovém  autosalonu ve Frankfurtu , kde se novinka přidá k odhalení nové generace  městského hatchbacku i10  a jistého plně elektrického konceptu. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai 

Premiéru i30 N Project C chystá Hyundai na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, kde se novinka přidá k odhalení nové generace městského hatchbacku i10 a jistého plně elektrického konceptu. | Hyundai i30 N Project C | Zdroj: Hyundai 

Hyundai i30 N Project C tedy bude speciální edicí standardního korejského hot-hatche, podívá se výhradně na evropský trh a kvůli limitované produkci potěší jenom 600 nejrychlejších zájemců. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai 
Základem vozu je současná výkonnější verze  i30 N Performance  s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 202 kW (275 koní) a točivém momentu 352 N.m. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai 
Na zvyšování výkonu se ale u své ostré předokolky Hyundai nezaměřil. Namísto toho se pustil do odlehčování a vylepšení ovladatelnosti vozu. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai 
I když se detailní úpravy teprve dozvíme, máme se těšit na bohaté využití CFRP dílů (karbon vyztužený plastem) nebo nových lehkých 19palcových kol odvozených z motorsport programu automobilky. | Hyundai i30 N Project C Zdroj: Hyundai 
9
Fotogalerie

Hyundai chystá speciální i30 N. Projectu C vznikne jen 600 kusů, shodí pár kilo

Hyundai nás láká na ještě ostřejší hot hatch i30 N. Specialitka označená Project C se ukáže ve Frankfurtu a bude mít limitovanou produkci.

Po Severní smyčce Nürburgringu se v poslední době proháněl maskovaný prototyp ostrého hatchbacku i30 N a mnozí správně tušili, že Hyundai chystá pro svůj sportovní model ještě naostřenější verzi. Nyní automobilka konečně vydává první hrstku oficiálních fotek a taky prozrazuje první informace o technice.

Hyundai i30 N Project C tedy bude speciální edicí standardního korejského hot-hatche, podívá se výhradně na evropský trh a kvůli limitované produkci potěší jenom 600 nejrychlejších zájemců. Základem vozu je současná výkonnější verze i30 N Performance s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 202 kW (275 koní) a točivém momentu 352 N.m.

Na zvyšování výkonu se ale u své ostré předokolky Hyundai nezaměřil. Namísto toho se pustil do odlehčování a vylepšení ovladatelnosti vozu. I když se detailní úpravy teprve dozvíme, máme se těšit na bohaté využití CFRP dílů (karbon vyztužený plastem) nebo nových lehkých 19palcových kol odvozených z motorsport programu automobilky.  

Očekávat máme také jinak naladěný podvozek, řízení a možná více spartánsky zařízený interiér. Pod maskováním lze vidět lehce upravenou příď s novým splitterem nebo vzadu jinak řešený zadní difuzor. Kolik kilogramů Project C ztratí, to se určitě dozvíme až při oficiální premiéře. Klasická verze Performance má udávanou provozní hmotnost 1504 kg.

Kromě toho, že bude Project C nepochybně hravější a ovladatelnější, si nejspíš odtučňovací kůrou polepší rovněž v akceleraci z nuly na 100 km/h, která nyní trvá 6,1 vteřiny. Uvidíme také, zda Hyundai ponechá v autě dosavadní manuální šestistupňovou převodovku, nebo si v novince střihne premiéru očekávané zavedení dvouspojkového automatu.

Premiéru i30 N Project C chystá Hyundai na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, kde se novinka přidá k odhalení nové generace městského hatchbacku i10 a jistého plně elektrického konceptu.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud