Hyundai nás láká na ještě ostřejší hot hatch i30 N. Specialitka označená Project C se ukáže ve Frankfurtu a bude mít limitovanou produkci.
Po Severní smyčce Nürburgringu se v poslední době proháněl maskovaný prototyp ostrého hatchbacku i30 N a mnozí správně tušili, že Hyundai chystá pro svůj sportovní model ještě naostřenější verzi. Nyní automobilka konečně vydává první hrstku oficiálních fotek a taky prozrazuje první informace o technice.
Hyundai i30 N Project C tedy bude speciální edicí standardního korejského hot-hatche, podívá se výhradně na evropský trh a kvůli limitované produkci potěší jenom 600 nejrychlejších zájemců. Základem vozu je současná výkonnější verze i30 N Performance s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 202 kW (275 koní) a točivém momentu 352 N.m.
Na zvyšování výkonu se ale u své ostré předokolky Hyundai nezaměřil. Namísto toho se pustil do odlehčování a vylepšení ovladatelnosti vozu. I když se detailní úpravy teprve dozvíme, máme se těšit na bohaté využití CFRP dílů (karbon vyztužený plastem) nebo nových lehkých 19palcových kol odvozených z motorsport programu automobilky.
Očekávat máme také jinak naladěný podvozek, řízení a možná více spartánsky zařízený interiér. Pod maskováním lze vidět lehce upravenou příď s novým splitterem nebo vzadu jinak řešený zadní difuzor. Kolik kilogramů Project C ztratí, to se určitě dozvíme až při oficiální premiéře. Klasická verze Performance má udávanou provozní hmotnost 1504 kg.
Kromě toho, že bude Project C nepochybně hravější a ovladatelnější, si nejspíš odtučňovací kůrou polepší rovněž v akceleraci z nuly na 100 km/h, která nyní trvá 6,1 vteřiny. Uvidíme také, zda Hyundai ponechá v autě dosavadní manuální šestistupňovou převodovku, nebo si v novince střihne premiéru očekávané zavedení dvouspojkového automatu.
Premiéru i30 N Project C chystá Hyundai na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, kde se novinka přidá k odhalení nové generace městského hatchbacku i10 a jistého plně elektrického konceptu.