Hyundai chystá speciální i30 N. Projectu C vznikne jen 600 kusů, shodí pár kilo

Hyundai nás láká na ještě ostřejší hot hatch i30 N. Specialitka označená Project C se ukáže ve Frankfurtu a bude mít limitovanou produkci.

Po Severní smyčce Nürburgringu se v poslední době proháněl maskovaný prototyp ostrého hatchbacku i30 N a mnozí správně tušili, že Hyundai chystá pro svůj sportovní model ještě naostřenější verzi. Nyní automobilka konečně vydává první hrstku oficiálních fotek a taky prozrazuje první informace o technice.

Hyundai i30 N Project C tedy bude speciální edicí standardního korejského hot-hatche, podívá se výhradně na evropský trh a kvůli limitované produkci potěší jenom 600 nejrychlejších zájemců. Základem vozu je současná výkonnější verze i30 N Performance s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 202 kW (275 koní) a točivém momentu 352 N.m.

Auta na náplavce 2019: Konečně dorazí i Hyundai! A co ukážou další Korejci?

Auta na náplavce 2019: Konečně dorazí i Hyundai! A co ukážou další Korejci?

Na zvyšování výkonu se ale u své ostré předokolky Hyundai nezaměřil. Namísto toho se pustil do odlehčování a vylepšení ovladatelnosti vozu. I když se detailní úpravy teprve dozvíme, máme se těšit na bohaté využití CFRP dílů (karbon vyztužený plastem) nebo nových lehkých 19palcových kol odvozených z motorsport programu automobilky.  

Očekávat máme také jinak naladěný podvozek, řízení a možná více spartánsky zařízený interiér. Pod maskováním lze vidět lehce upravenou příď s novým splitterem nebo vzadu jinak řešený zadní difuzor. Kolik kilogramů Project C ztratí, to se určitě dozvíme až při oficiální premiéře. Klasická verze Performance má udávanou provozní hmotnost 1504 kg.

Hyundai jde proti všem. Téměř mrtvý segment miniaut vzkřísí ve Frankfurtu

Hyundai jde proti všem. Téměř mrtvý segment miniaut vzkřísí ve Frankfurtu

Kromě toho, že bude Project C nepochybně hravější a ovladatelnější, si nejspíš odtučňovací kůrou polepší rovněž v akceleraci z nuly na 100 km/h, která nyní trvá 6,1 vteřiny. Uvidíme také, zda Hyundai ponechá v autě dosavadní manuální šestistupňovou převodovku, nebo si v novince střihne premiéru očekávané zavedení dvouspojkového automatu.

Premiéru i30 N Project C chystá Hyundai na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, kde se novinka přidá k odhalení nové generace městského hatchbacku i10 a jistého plně elektrického konceptu.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

dnes | Michal Dokoupil | 40 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 51 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků