Hyundai chystá hybrid a má 8stupňový automat pro předokolky

Hyundai chystá hybrid a má 8stupňový automat pro předokolky

Společnost Hyundai Motor představila dvě technické novinky, které naznačují produktové plány korejské automobilky pro dohledné období. Motor Kappa 1.6 GDI má má proměnné časování ventilů, kapalinou chlazený systém recirkulace výfukových plynů a dělenou chladicí soustavu. 

Systém vysokotlakého přímého vstřikování paliva pracuje se vstřikovacím tlakem 200 barů, vstřikovače jsou šestiotvorové. Jednotka pracuje v Atkinsonově cyklu. Ten ponechává sací ventily otevřené relativně dlouho v kompresní fázi, čímž vyvolá zpětné proudění nasátého vzduchu v sacím traktu. V závěru expanzní fáze Atkinsonova cyklu se tlak ve spalovací komoře rovná atmosférickému tlaku. Takový motor je méně výkonný, ale úspornější než konvenční zážehová jednotka.

Hyundai vyvíjí litrový tříválec s turbem. První ho dostane i20

Hyundai vyvíjí litrový tříválec s turbem. První ho dostane i20

Hyundai uvádí nejvyšší výkon 77,2 kW a točivý moment 147 Nm. Motor je podle automobilky určen pro budoucí hybridní modely a na trh bude uveden v roce 2016. 

Nový osmistupňový automat pro modely s předním pohonem je o 3,5  kg lehčí než dosud používaná 6stupňová skříň. Hyundai slibuje také snížení spotřeby, a to o 7,3 %. 

Další podrobnosti najdete v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu

 

 

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků