Hyundai chystá hybrid a má 8stupňový automat pro předokolky

Hyundai chystá hybrid a má 8stupňový automat pro předokolky

Společnost Hyundai Motor představila dvě technické novinky, které naznačují produktové plány korejské automobilky pro dohledné období. Motor Kappa 1.6 GDI má má proměnné časování ventilů, kapalinou chlazený systém recirkulace výfukových plynů a dělenou chladicí soustavu. 

Systém vysokotlakého přímého vstřikování paliva pracuje se vstřikovacím tlakem 200 barů, vstřikovače jsou šestiotvorové. Jednotka pracuje v Atkinsonově cyklu. Ten ponechává sací ventily otevřené relativně dlouho v kompresní fázi, čímž vyvolá zpětné proudění nasátého vzduchu v sacím traktu. V závěru expanzní fáze Atkinsonova cyklu se tlak ve spalovací komoře rovná atmosférickému tlaku. Takový motor je méně výkonný, ale úspornější než konvenční zážehová jednotka.

Hyundai vyvíjí litrový tříválec s turbem. První ho dostane i20

Hyundai vyvíjí litrový tříválec s turbem. První ho dostane i20

Hyundai uvádí nejvyšší výkon 77,2 kW a točivý moment 147 Nm. Motor je podle automobilky určen pro budoucí hybridní modely a na trh bude uveden v roce 2016. 

Nový osmistupňový automat pro modely s předním pohonem je o 3,5  kg lehčí než dosud používaná 6stupňová skříň. Hyundai slibuje také snížení spotřeby, a to o 7,3 %. 

Další podrobnosti najdete v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu

 

 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků