Hyundai chystá hybrid a má 8stupňový automat pro předokolky

Hyundai chystá hybrid a má 8stupňový automat pro předokolky

Společnost Hyundai Motor představila dvě technické novinky, které naznačují produktové plány korejské automobilky pro dohledné období. Motor Kappa 1.6 GDI má má proměnné časování ventilů, kapalinou chlazený systém recirkulace výfukových plynů a dělenou chladicí soustavu. 

Systém vysokotlakého přímého vstřikování paliva pracuje se vstřikovacím tlakem 200 barů, vstřikovače jsou šestiotvorové. Jednotka pracuje v Atkinsonově cyklu. Ten ponechává sací ventily otevřené relativně dlouho v kompresní fázi, čímž vyvolá zpětné proudění nasátého vzduchu v sacím traktu. V závěru expanzní fáze Atkinsonova cyklu se tlak ve spalovací komoře rovná atmosférickému tlaku. Takový motor je méně výkonný, ale úspornější než konvenční zážehová jednotka.

Hyundai vyvíjí litrový tříválec s turbem. První ho dostane i20

Hyundai vyvíjí litrový tříválec s turbem. První ho dostane i20

Hyundai uvádí nejvyšší výkon 77,2 kW a točivý moment 147 Nm. Motor je podle automobilky určen pro budoucí hybridní modely a na trh bude uveden v roce 2016. 

Nový osmistupňový automat pro modely s předním pohonem je o 3,5  kg lehčí než dosud používaná 6stupňová skříň. Hyundai slibuje také snížení spotřeby, a to o 7,3 %. 

Další podrobnosti najdete v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu

 

 

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

včera | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků