Hyundai chce přijít s dieselem do USA do roku 2010

Jak je známo, emisní normy v USA a dieselové agregáty si moc nerozumí. Jen pro příklad, i některé motory, které v Evropě splňují stále jen chystanou normu Euro 5, se v Americe vůbec nemohou prodávat.

Hyundai si dělá s modelem Veracruz v zámoří velké plány, ale limitujícím faktorem je fakt, že ani jeden diesel automobilky není dost čistý na to, aby se mohl prodávat ve všech padesáti státech. To přimělo vedení automobilky k zahájení vývoje nového motoru, který si má s nic nedarujícími normami bez problémů poradit. Prozatím víme jen to, že půjde o třílitrový šestiválec a na trhu by se měl objevit nejpozději v roku 2010. Jeho předpokládaný výkon je slušných 176 kW (240 k).

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků