Hyundai chce být nejoblíbenější značkou v Evropě. Má plán, jak na to

Korejská automobilka bude i v příštích letech upevňovat svoje postavení na evropském trhu. Pomoci jí k tomu má záplava novinek, sportovní modely i účast ve světovém rally šampionátu.

Když na pódium v neokázalém sídle Hyundai Motor Europe na okraji německého Offenbachu vystoupil Allan Rusforth, jeho viditelné sebevědomí nevypadalo jako naučená póza vysokého manažera. Viceprezident HME seznámil v úterý dopoledne novináře z celé Evropy s ambiciózními plány svého zaměstnavatele na příští roky.

Intrado je lehké vodíkové SUV. Hyundai se jím pochlubí v Ženevě

Intrado je lehké vodíkové SUV. Hyundai se jím pochlubí v Ženevě

„Jsme skutečně evropská značka“, předestřel Rusforth hned v úvodu prezentace sdělení, které se v následujících desítkách minut mělo opakovat v mnoha variacích. Celkem 95 procent aut, která Hyundai v Evropě vyrábí, zde bylo také navrženo a zkonstruováno. Evropské vývojové středisko Hyundai sídlí v Rüsselsheimu – nedaleko Frankfurtu nad Mohanem a doslova na domácí půdě tradiční evropské automobilky Opel.

Auta made in EU

„Devadesát procent aut, která v Evropě prodáváme, zde také vyrábíme,“ vysvětluje Rusforth, proč se nebojí mluvit o korejské značce jako o „evropské“. Vedle továrny ve slezských Nošovicích má automobilka rozsáhlý výrobní závod rovněž v Turecku.

Hyundai poprvé ukázal nový ix35 z Nošovic

Hyundai poprvé ukázal nový ix35 z Nošovic

I díky tomu dokázala Hyundai zvýšit svůj tržní podíl v Evropě z 1,8 % v roce 2008 na 3,5 % letos. O rychlém rozvoji svědčí i fakt, že na evropských silnicích jezdí více než tři miliony aut této značky. „Přitom 75 procent z nich je mladších sedmi let,“ zdůraznil Rusforth.

Tím však její růst na starém kontinentu nekončí. Do roku 2020 chce mít Hyundai z celého trhu rovných pět procent a být považována za nejoblíbenější (most loved) automobilovou značku.

Klíčem k dalšímu růstu má být podle Rusfortha masivní produktová expanze. Strategie nazvaná „2017 Product Momentum“ přivede v následujících čtyřech letech na trh 22 nových modelů a modelových variant – mezi nimi i takové, které by od korejské značky ještě před několika lety nebral nikdo vážně.

Chystá se limuzína i sportovní modely

Už ve druhém čtvrtletí roku 2014 začne Hyundai v Evropě prodávat luxusní model Genesis, jehož novou generaci předtím uvede na trhy v Severní Americe a Asii. Velký sedan s pohonem zadních nebo všech kol a nabídkou motorů zahrnující i pětilitrový osmiválec se pokusí odlákat část zákazníků tradičním evropským prémiovým výrobcům. Jeho hlavní misí však bude dále pozvednout image značky a zvýšit její vnímanou hodnotu mezi zákazníky.

Stejný účel bude plnit další ohlášená novinka Hyundai pro Evropu: řada sportovních modelů, sdružených pod novým subbrandem „N“. Zatím automobilka nezveřejnila nic víc než ono písmeno a jeho grafickou podobu. Dobrým vodítkem ale může být sesterská Kia, která nedávno uvedla na trh „ostrý“ hatchback cee’d GT s turbomotorem 1,6 l o výkonu přes 200 koní. (Na Slovensku vyráběný Cee’d je technicky totožný s nošovickým Hyundai i30.)

Sestava pro WRC

A aby Korejci dodali připravovaným sportovním modelů váhu, vstoupí od příštího roku do mistrovství světa v automobilových soutěžích. Na úterní tiskové konferenci firma odhalila barvy soutěžního Hyundai i20 WRC pro sezónu 2014 a prozradila jméno titulárního sponzora – Shell.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 WRC v oficiálních barvách pro sezónu 2014; titulárním sponzorem je Shell

Za volantem speciálu se objeví známá jména z mistrovství světa: Thierry Neuville, Juho Hänninen, Dani Sordo a Chris Atkinson. Křest ohněm čeká na tovární tým už v lednu na slavné rally Monte Carlo.

Hyundai vs. Škoda: Válečná fronta vede i kolem pražského letiště

Hyundai vs. Škoda: Válečná fronta vede i kolem pražského letiště

Jak se povede novému týmu na tratích rychlostních zkoušek, neví v tuto nikdo. Jisté je, že v pomyslném závodu o přízeň evropských zákazníků se Hyundai dere agresivně nahoru už teď. Svědčí o tom i postavení značky na českém trhu. Zatímco v roce 2008 jí náleželo 5. místo v žebříčku registrací nových osobních aut, dnes je pevně usazená na druhé příčce – hned za domácí Škodou.

Psáno pro E15

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků