Hyundai: Česká republika je favoritem ve hře o novou továrnu

Korejský výrobce osobních automobilů Hyundai Motor Co brzy rozhodne, ve které středoevropské zemi postaví svou novou továrnu. „Ze čtyř kandidátů má největší šanci na získání investice Česká republika,“ řekl tiskový mluvčí automobilky Jake Jang . Ostatními kandidáty jsou Polsko, Maďarsko a Slovensko. „Česká republika má dobrou infrastrukturu, geografickou polohu, poměrně lacinou, přitom kvalifikovanou pracovní sílu,“ řekl Jang.

„V tuto chvíli si však netroufám říci, že vybereme se stoprocentní určitostí Českou republiku, neboť ostatní země mají také co nabídnout,“ dodal tiskový mluvčí. Hundai plánuje ve střední Evropě postavit továrnu s minimální roční produkcí 300.000 automobilů. Stavět by se mělo začít na začátku roku 2005. Investice do nové výrobní kapacity přesáhnou jednu miliardu Euro.

V loňském roce Hyundai investoval miliardu amerických dolarů v Americe, nyní přišla na řadu Evropa. Hyundai se chce přiblížit evropským zákazníkům a dále posílit pozici na trhu.  Definitivní rozhodnutí, kde bude nová stát, padne zřejmě na začátku příštího roku.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků