Hyundai by mohl vyrábět automobily Apple. Společnosti spolu řeší podmínky

Do prvního konceptu elektromobilu od značky Apple máme asi ještě daleko. Kalifornská společnost se už ale rozhlíží, kdo jí bude auto vyrábět.

Americká technologická společnost Apple se před pár lety nadšeně připravovala na vstup do automobilového průmyslu elektromobilem. I když to v posledních měsících vypadalo, že je projekt u ledu, nakonec se automobil s jablkem ve znaku prý na silnicích skutečně ukáže. Odhaduje se, že první kus uvidíme do pěti let.

Hyundai v Nošovicích spustil výrobu nové elektrické Kony. Připravuje se i na i30 N

Hyundai v Nošovicích spustil výrobu nové elektrické Kony. Připravuje se i na i30 N

Apple nicméně umí vyrobit telefon, počítač i obyčejnou tužku, ale automobil pochopitelně nikdy nevyráběl. Je tak pravděpodobné, že se s výrobou auta obrátí na nějakou automobilku. Otázkou bylo, na kterou. Pokud totiž všechno klapne a Apple přesune svou kupní sílu na auto, může to mít pro zvolenou automobilku obrovský byznysový potenciál.

Na serveru Korea Economic Daily se nyní objevila informace, že Apple jedná o spoluúčasti na projektu svého vozu s automobilkou Hyundai. Zpočátku se to zdálo jako fake news, ale krátce poté se k věci vyjádřila i samotná korejská automobilka. Ta potvrdila, že s americkou společností skutečně jedná a aktuálně si mezi sebou vyjednávají podmínky.

Hyundai Tucson PHEV detailně: Nabídne 265 koní, na elektřinu ujede přes 50 km

Hyundai Tucson PHEV detailně: Nabídne 265 koní, na elektřinu ujede přes 50 km

Informaci, že Apple s Hyundaiem nebudou jen vyrábět auta, ale i na výrobu nákladné baterie, automobilka nekomentovala. Nic však ještě nebylo rozhodnuto. Je dost možné, že Apple rozhodil sítě ještě mnohem dál a řeší spolupráce i s dalšími výrobci. Hyundai se ale jeví jako nejideálnější kandidát, protože do elektromobility a inovací v dopravě šlape naplno.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 44 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků