Výrobce lehkých kol Dymag začal kariéru v roce 1974 ještě pod názvem Competition Wheels Limited. Kola tohoto výrobce zdobily monoposty Formule 1 i GP500, předchůdce dnešního Moto GP. Zdroj: Hyundai/Dymag

Výrobce lehkých kol Dymag začal kariéru v roce 1974 ještě pod názvem Competition Wheels Limited. Kola tohoto výrobce zdobily monoposty Formule 1 i GP500, předchůdce dnešního Moto GP. | Zdroj: Hyundai/Dymag

Již od počátku se zaměřoval převážně na lehká kola. Jako jeden z prvních výrobců začal pracovat s karbonem a v roce 2004 jako první tento produkt zpopularizoval. Zdroj: Hyundai/Dymag

Již od počátku se zaměřoval převážně na lehká kola. Jako jeden z prvních výrobců začal pracovat s karbonem a v roce 2004 jako první tento produkt zpopularizoval. | Zdroj: Hyundai/Dymag

Karbonová kola pak mají i vozy jako Koenigsegg Agera RS, Ferrari 488 Pista, BMW M4 GTS nebo McLaren Senna v karbonové edici. Již před nedávnem proběhla éterem zpráva, že karbonová kola už nebudou výsadou jen exkluzivních a nestoudně drahých supersportů, ale čeká je značné rozšíření po celém automobilovém průmyslu. Zdroj: Hyundai/Dymag

Karbonová kola pak mají i vozy jako Koenigsegg Agera RS, Ferrari 488 Pista, BMW M4 GTS nebo McLaren Senna v karbonové edici. Již před nedávnem proběhla éterem zpráva, že karbonová kola už nebudou výsadou jen exkluzivních a nestoudně drahých supersportů, ale čeká je značné rozšíření po celém automobilovém průmyslu. | Zdroj: Hyundai/Dymag

Své o tom nyní může říct i Hyundai, který se spojil s Dymagem a specialistou na karbon Hankuk Carbon pro vyrobení kol pro své produkty z divize N Performance. Zdroj: Hyundai/Dymag

Své o tom nyní může říct i Hyundai, který se spojil s Dymagem a specialistou na karbon Hankuk Carbon pro vyrobení kol pro své produkty z divize N Performance. | Zdroj: Hyundai/Dymag

Prototyp byl již k vidění již na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Navrhla si ho sama automobilka a společnosti Dymag a Hankuk Carbon jej vyrobily. Zdroj: Hyundai/Dymag

Prototyp byl již k vidění již na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Navrhla si ho sama automobilka a společnosti Dymag a Hankuk Carbon jej vyrobily. | Zdroj: Hyundai/Dymag

Výhodami tohoto řešení jsou samozřejmě vysoká pevnost a nízká hmotnost, která se bude hodit především elektromobilům. Zdroj: Hyundai/Dymag

Výhodami tohoto řešení jsou samozřejmě vysoká pevnost a nízká hmotnost, která se bude hodit především elektromobilům. | Zdroj: Hyundai/Dymag

Oficiální představení proběhne v následujících měsících. Zdroj: Hyundai/Dymag

Oficiální představení proběhne v následujících měsících. | Zdroj: Hyundai/Dymag

Již od počátku se zaměřoval převážně na lehká kola. Jako jeden z prvních výrobců začal pracovat s karbonem a v roce 2004 jako první tento produkt zpopularizoval. Zdroj: Hyundai/Dymag
Karbonová kola pak mají i vozy jako Koenigsegg Agera RS, Ferrari 488 Pista, BMW M4 GTS nebo McLaren Senna v karbonové edici. Již před nedávnem proběhla éterem zpráva, že karbonová kola už nebudou výsadou jen exkluzivních a nestoudně drahých supersportů, ale čeká je značné rozšíření po celém automobilovém průmyslu. Zdroj: Hyundai/Dymag
Své o tom nyní může říct i Hyundai, který se spojil s Dymagem a specialistou na karbon Hankuk Carbon pro vyrobení kol pro své produkty z divize N Performance. Zdroj: Hyundai/Dymag
Prototyp byl již k vidění již na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Navrhla si ho sama automobilka a společnosti Dymag a Hankuk Carbon jej vyrobily. Zdroj: Hyundai/Dymag
7
Fotogalerie

Hyundai bude mít karbonová kola jako exotické supersporty. Vyrobí mu je mistři svého oboru

Lehká a pevná kola můžeme čekat především na sportovních modelech z divize N. Pro Hyundai to bude další velký krok kupředu.

Výrobce lehkých kol Dymag začal kariéru v roce 1974 ještě pod názvem Competition Wheels Limited. Kola tohoto výrobce zdobily monoposty formule 1 i GP500, předchůdce dnešního Moto GP. Již od počátku se zaměřoval převážně na lehká kola. Jako jeden z prvních výrobců začal pracovat s karbonem a v roce 2004 jako první tento produkt zpopularizoval. Dnes jeho kola najdete na SSC Tuatara, BAC Mono F, konceptu Smit Vehicle Engineering Oletha nebo restomodu Radford Lotus Type 62-2.

Karbonová kola pak mají i vozy jako Koenigsegg Agera RS, Ferrari 488 Pista, BMW M4 GTS nebo McLaren Senna v karbonové edici. Již před nedávnem proběhla éterem zpráva, že karbonová kola už nebudou výsadou jen exkluzivních a nestoudně drahých supersportů, ale čeká je značné rozšíření po celém automobilovém průmyslu. Své o tom nyní může říct i Hyundai, který se spojil s Dymagem a specialistou na karbon Hankuk Carbon pro vyrobení kol pro své produkty z divize N Performance.

Prototyp byl již k vidění již na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Navrhla si ho sama automobilka a společnosti Dymag a Hankuk Carbon jej vyrobily. Výhodami tohoto řešení jsou samozřejmě vysoká pevnost a nízká hmotnost, která se bude hodit především elektromobilům. Oficiální představení proběhne v následujících měsících.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud