Hyundai BlueOn: první korejský „elektrovehikl” představen

Na speciálním setkání v Jižní Koreji prezentovala automobilka Hyundai svůj elektromobil BlueOn Full Speed Electric Vehicle (FSEV). Tento minivůz vychází ze základního sériového modelu i10, je tedy dlouhý 3 585 mm, široký 1 595 mm a vysoký 1 540 mm. O jeho pohon se starají li-ionové akumulátory 16,4 kWh, jež zásobují energií elektromotor o výkonu 83 koní (61 kW) a točivém momentu 210 Nm. Tyto parametry elektromobilu Hyundai FSEV umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 13,1 s a dosáhnout rychlosti 130 km/h. Jízdní dosah se má pohybovat okolo 140 km, nabití baterie z běžné zásuvky na 220 Voltů trvá šest hodin. Pokud máte k dispozici zdířku na 380 Voltů, dosáhnete nabití na 80 % již za 25 min.

Vývoj tohoto modelu stál Hyundai v přepočtu bezmála 27 milionů eur a ještě letos dostanou první tři desítky prototypů FSEV k dispozici zástupci vládních organizací, aby konstruktérům sdělovali své poznatky z praktického provozu. Pokud vše půjde podle plánu, již v roce 2012 by měla naběhnout sériová výroba s kapacitou 2 500 vozů ročně.

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai BlueOn zatím takto
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků