Hyundai BlueOn: první korejský „elektrovehikl” představen

Na speciálním setkání v Jižní Koreji prezentovala automobilka Hyundai svůj elektromobil BlueOn Full Speed Electric Vehicle (FSEV). Tento minivůz vychází ze základního sériového modelu i10, je tedy dlouhý 3 585 mm, široký 1 595 mm a vysoký 1 540 mm. O jeho pohon se starají li-ionové akumulátory 16,4 kWh, jež zásobují energií elektromotor o výkonu 83 koní (61 kW) a točivém momentu 210 Nm. Tyto parametry elektromobilu Hyundai FSEV umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 13,1 s a dosáhnout rychlosti 130 km/h. Jízdní dosah se má pohybovat okolo 140 km, nabití baterie z běžné zásuvky na 220 Voltů trvá šest hodin. Pokud máte k dispozici zdířku na 380 Voltů, dosáhnete nabití na 80 % již za 25 min.

Vývoj tohoto modelu stál Hyundai v přepočtu bezmála 27 milionů eur a ještě letos dostanou první tři desítky prototypů FSEV k dispozici zástupci vládních organizací, aby konstruktérům sdělovali své poznatky z praktického provozu. Pokud vše půjde podle plánu, již v roce 2012 by měla naběhnout sériová výroba s kapacitou 2 500 vozů ročně.

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai BlueOn zatím takto
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků