Hyundai Blue-Will: další konkurent Toyoty Prius se představí v Soulu

Ve stánku jihokorejské automobilky Hyundai na autosalonu v Soulu se představí předprodukční verze nového modelu, který by měl konkurovat nejprodávanějšímu hybridu všech dob. Jak si ovšem automobilka poradí s tímto těžkým oříškem a co spraví, aby vytvořila schopného konkurenta? To nám má ukázat studie Blue-Will.

Nová studie řadící se do rodiny tzv. plug-in hybridů disponuje novým hliníkovým 1,6 litrovým zážehovým čtyřválcem propojeným s převodovkou CVT a elektromotorem s výkonem 100 kW/134 koní. Ten čerpá energii ze sady Lithio-Polymerových baterii, což je v tomto segmentu opravdu neobvyklé a automobilka slibuje, že toto řešení se určitě dostane i do sériového provedení. Nádrž, jako i sada baterii jsou přitom speciálně uloženy pod zadními sedadly, takže zavazadelník neutrpěl žádné prostorové ztráty.
Na ekologii bylo přihlédnuto i při samotném navrhování, většina plastů je totiž vyrobena z recyklovaných PET lahví a dalších zlisovaných a dále obnovitelných plastů. Za pozornost přitom stojí i panoramatická střecha se speciálně navrženým solárním panelem, který čerpá energii zejména pro spotřebiče uvnitř vozu. Baterie pak lze jednoduše nabít přes elektrickou zásuvku.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai Blue-Will
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 41 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků