Hyundai Accent Hybrid, první ekologická vlaštovka z Koreje míří k nám

Ani korejské automobilky nechtějí být pozadu ve výrobě hybridních vozů. První vlaštovkou, která míří i na náš trh. se stala nová generace modelu Accent, kterou automobilka vybavila klasickým hybridním pohonem. Co všechno dokáže hybridní Accent?
Hyundai Accent Hybrid, první ekologická vlaštovka z Koreje míří k nám

Nová generace modelu Accent se představila teprve před pár dny a automobilka připravila další překvapení. Oficiálně představila svou produkční verzi hybridního vozu. Automobilka vyvíjela vlastní hybridní systém, který měl přinést menší spotřebu klasických paliv a větší ekologičnost provozu delší dobu. Pracovala ovšem na vodíkových vozidlech a na systému jak spojit klasický benzínový motor s možnosti jízdy na vodík. Toto se však ukázalo být technicky velmi náročné a navíc mimo několik plnících stanic v Evropě a Spojených státech by nebylo kde vodík do vozidel čerpat. Proto přikročila k zabudování takřka klasického hybridního systému s benzínovým motorem a elektromotorem.

Hybridní systém kombinuje benzínový motor o objemu 1,4 litru, který dává výkon 71 kW (95 k) a elektromotor, který dává výkon 12 kW. Celý systém pracuje zcela standardním způsobem, elektromotor pomáhá spalovacímu při rozjezdu, při prudké akceleraci a při malé rychlosti. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 5,3 l, což je proti běžnému Accentu s motorem 1,4 o 0,9 l méně. Hlavní úspora však nastává při jízdách po městě, kdy pracuje elektromotor nejčastěji a ulehčuje tak prácí motoru benzínovému. V tomto cyklu by proti běžné spotřebě 8 l na 100 km, měla být úspora až 1,5 l. Hybridní Accent dosáhne maximální rychlosti 164 km/h.

Nový ekologický model přijde již brzy do Evropských autosalonů, ale za jakou cenu není prozatím známo.

Tip: Přečtěte si podrobné představení nového Hyundai Accent.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Accent Hybrid

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků