Hyundai Accent: hodně za málo (test ojetiny)

dall  |  20. 03. 2007 10:19

Najeto 35.000km a zvlněné kotouče a spojka v háji??? No tomu těžko někdo uvěří... Za uvedenou cenu lze sehnat Accenta o dva, tři roky mladšího, cena je hodně mimo...

Odpovědět  |   | 
ka-spel  |  20. 03. 2007 11:18

Jestli tam nechybí jednička 135.000.

Odpovědět  |   | 
David  |  20. 03. 2007 15:15

V Áčkách je všechno možné

Odpovědět  |   | 
JoKo_  |  20. 03. 2007 11:20

dakujem vam za test. jazdim sice s faceliftovanym accentom 1.3 12v {2003, 4x airbag, abs, klima...} a zatial je na nom nabehanych len cca 47 000km, ale potesil ma aj tento test.
chcel by som pripojit moje postrehy k testu.

... centrální zamykání (fungovalo pouze od řidiče) ...

centralne zamykanie standadne funguje len z miesta vodica. dokonca je to uvedene aj v prirucke k vozidlu.

... ovladačem zadního stěrače s ostřikovačem (jeho nepraktické umístění je částečně vykoupeno přítomností cyklovače)...

suhlasim a pripajam sa ku kritike, ze ovladanie zadneho stieraca je velmi neprakticke. je pravda, ze za jazdy ho vobec nie je treba {nespini sa zadne sklo}, ale pri jazdeni v meste, kde kazdu chvilku clovek stoji sa zide a nahmatavanie ovladace nie je prave najprijemnejsie.


... volant je výškově stavitelný, má však velký průměr a jeho věnec je tenký...

mne sa zda byt volant primerany, ba este skor mensi ako vacsi. hrubka venca mi sadla. ale kolko ludi, tolko chuti.


... ventilátor topení a větrání není nijak účinný, navíc již v první poloze je dosti hlučný ...

ventilator sa mi zda byt uplne normalny. v prvej a druhej poloho nie je takmer vobec pocut. skor na najvyssej rychlosti robi v kabine "prievan" a je ho dost pocut {nepouzivam vobec - nie je potreba}.

... pérování je velmi měkké (především vzadu), díky tomu se vůz v zatáčkách výrazně naklání a je nadprůměrně nedotáčivý

s perovanim suhlasim. je velmi makke a naklana sa v zakrutach, pricom stopu drzi dobre a jazdne vlastnosti su dobre citatelne s jasnymi medznymi hodnotami. auto by som hodnotil skor ako nedotacava a nie nadpriemerne nedotacave.

... při obsazení třemi osobami musí řidič na nerovnostech zpomalit, protože hrozí kontakt podvozku s vozovkou ...

nesuhlasim. podla mna muselo mat testovacie vozidlo nadpriemerne opotrebovane tlmice...

Při řádném vytáčení motoru je vůz dostatečně dynamický (i když každý gram nákladu dynamiku citelně zhoršuje), ale svižná jízda je vykoupena vyšší spotřebou paliva

motor je 12v a jeho charakteristiku by som prirovnal skor k 16v motorom ako k 8v motorm => motor je poterbne vytacat. do cca 3 000ot/min je motor dost tichy a nad touto hranicou je ho v kabine pocit a aj vyraznejsie oziva, pricom svojim zvukom a prejavom posadku neotravuje. pri obsadeni 2osobami sa mi zda byt auto dost zive. pri plnom obsadeni je vyssiu hmotnost jedoznacne citit a je potrebne s tym ratat. rucicka otackomera pri predbiehani musi castejsie putovat za hranicu 4 000ot/min. spotreba sa pohybuje podla stylu jazdy. mimo mesta pri dodrziavani predpisov sa pohybuje okolo hranice 6l, pri dynamickom style jazdy {v meste 60-70km/h, mimo mesta 110-120km/h a na dialnici cca 140km/h} sa mi pohybuje spotreba okolo 6.4l-6.7/100km s pouzitim klimatizacie {zalezi od terenu, premavky obsadenosti vozidla}. napr. trasu ke-ni {cca 350km} robim pri spotrebe 6.3-6.7l/100km a za 3a1/2 az 4hodiny.

...Interiér je velmi špatně akusticky izolován od okolí ...
... v 80 km/h se k tomu přidává výrazný aerodynamický svist ...
...120 km/h jsou ve zmíněných místech okenní skla podtlakem vytahována ven...

takisto nesuhlasim. ludia kt. sa viezli v nasom accente praveze chvalia jeho tichost.
v 80tke ziaden spominany jav som nepostrehol. aerodynamicky svist pocujem od hranice cca 140km/h a nehodnotil by som ho ako vyrazny.
pri 120km/h a ani pri vyssej rychlosti {maximalne som siel tachometrovych 195} spominany jav vobec nenastava.

... účinek jeho posilovače však kolísá v závislosti na otáčkách a zatížení motoru ...

kolisanie ucinku poslnovaca riadenia som vobec nezaznamenal...

... Odstupňování převodovky je zdařilým kompromisem mezi využitím nízkého točivého momentu a spotřebou paliva. Dlouhá řadicí páka má sice poměrně krátký chod, ale řazení je nepřesné, často navíc doprovázené klapáním či dokonce zpětnými rázy do páky...

odstupnovanie prevodovky je aj podla mna naozaj celkom dobre odstupnovana. problem s nepresnostou, klepanim a zpatnymi razmi som ziadne nepostrehol.


... při akceleraci často k protáčení jednoho z kol, zejména při současném zatáčení ...

suhlasim.

... Accent nelze doporučit pro sportovní jízdu ani motoristům, kteří často jezdí v plném vytížení

suhlasim. accent by som povedal, ze je primarne urceny na kludnu rodinnu jazdu. kto chce sportovejsie jazdit musi siahnut po konkurencii. accent je podla mna vhodny pre mlady par, rodinku, kt. bude auto pouzivat napr. na primestsku dopravu.


chcel by som upozornit, ze moje poznamocky treba brat ako poznamky bezneho vodica, kt. accenta porovnava najma s fabiou, octaviou a popripade aj s feliciou na kt. po accente najcastejsie jazdil. takisto nieco moze byt z mojho hladiska skreslene mojou neskusenostou, popripade tym, ze porovnavam testovaci accent s faceliftovanym {interier zostal, zmenil sa len exterier}.

p.s.: takisto sa mi nezda, ze testovaci accent mal tolko km, kolko ma na pocitadle...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  05. 09. 2007 21:43

Se vším, co jste napsal, naprosto souhlasím. Jezdím tím samým autíčkem, toho samého roku výroby a stejně najetými kilometry Musím říct, že pozoruju naprosto stejný plusy i mínusy, jako Vy. Autíčko je dobrý, nicméně naše rodinka je malinko korpulentní (já 120, žena 110, dcera (22+177cm) 85 a druhá (15+180cm) 75kg), což v konečným efektu znamená, že v plný parádě accentík něco veze a je to znát. Uvažuju nad novým autíčkem, opět Hyundai, ale něco silnějšího, například tady - http://www.autorevue.cz/default.aspx?server=1&article=13138 , ta šestnácka, 122 koníčků by mohla stačit i nám

Odpovědět  |   | 
Banjo  |  30. 11. 2007 13:10

Pokud jde o korpulentnější rodinu, doporučuji Accent CRDi. Velikost stejná, spotřeba sice ne o moc nižší - tak o půl litru (mluvím o tříválcové verzi) ale tvrdší pérování a větší krouťák, Mám model 2002 a na jízdním stylu prakticky nepoznám, kdy jedu sám a kdy mám plně naloženo.
Ale je fakt, že i30 v kombíku se mi jeví jako dost rozumné rodinné vozítko...

Odpovědět  |   | 
zoki  |  20. 04. 2010 13:26

V podstate so všetkým súhlasím. Ja som kúpil nový v máji 2006 a musím povedať, že som nadmieru spokojný. Síce veľa nejazdím, teda po meste minimálne. Takže za 4 roky som najazdil len asi 33 000 km. Ale zato je to fajn auto. Tiché, pri otáčkach celkom živé (kamarát bol prekvapený a ten má Oktávku), spoľahlivé, prijateľné jazdné vlastnosti.

Odpovědět  |   | 
RRR  |  20. 03. 2007 11:56

Připojím své zkušenosti (vlastním již 3 roky Accenta koupeného jako nové auto v APB rv. 2004):

* ovládání zadního stěrače: Dá se na to zvyknout, ale šikovně umístěné to rozhodně není.

* ventilátor je dle mého názoru hlučnější až od druhé polohy (první určitě ne)

* pérování je velmi měkké - jedete jako v kočáře, ale i na to jsem si zvyknul a nikdy mě to moc neomezovalo (navíc je to pohodlné)

* před 2 týdny nás v Accentu jelo 6 dospělých osob! (včetně mě) a žádný kontakt s vozovkou se nekonal.. (a nechtějte po mě vědět, jak tam ti lidé byli nainstalovaní..)

* dynamika je hodně slušná, ale začíná až kolem 3500 otáček, takže pokud něco od toho auta chcete, musíte hodně točit. Při více osobách (zatížení) dynamika jasně klesá, ale stále je výrazně lepší než např. u Fabie 1.4/55kW.

* hluk je do 100km/hod. malý, přijatelný, potom už celkem výrazný. Dle mě je to auto celkem hlučné, nicméně hodně lidí co jsem vezl (po městě) mi tvrdilo, jak je to auto tiché. Tak nevím..

* snížení účinku posilovače zaznamenávám tak 3x do roka a to jen v případě nastartování auta a rychlého rozjezdu. Jinak vůbec žádný problém.

* problém s řadící pákou žádný, nicméně úplně přesná není a má dlouhé dráhy (na obojí jsem si také časem zvyknul).

* problémy s protáčením kol při akceleraci žádné.

Kousek popisovaný v článku má jistě přetočený tachometr a vsadím se, že to auto má minimálně 80-100tisíc najeto. Rovněž cena je dost přehnaná. Reálně bych to viděl kolem 100-120 tisíc Kč.

Odpovědět  |   | 
karel N.  |  20. 03. 2007 12:35

Doporučuji všem zájemcům vyzkoušet pohodlné sezení řidiče a potom vyzkoušet kolik místa je na zadní sedadlech. Za řidiče vyšší postavy se vejde nanejvýš dítě? Accent se mi moc líbí a závidím lidem drobných postav.

Odpovědět  |   | 
_Teddy_  |  20. 03. 2007 13:32

"...hrozí kontakt podvozku s vozovkou..."

Co si mam pod vyssie uvedenou poznamkou predstavit? Ze nieco ine, ako kolesa, sa dotkne vozovky? Co by to malo byt? Vyfuk, diferencial, alebo niektora ina cast? to by muselo to auto teda poriadne prepruzit...

Odpovědět  |   | 
petan  |  22. 03. 2007 14:27

accenr opravdu má nízkou světlost podvozku.Při nějakém hlubším výmolu si je možné rozbít zásuvku od tazného zařízení něbot je montována pod plast.nárazníkem. Ja osobně tuto záležitost opravoval aspon dvakrát.Ale s tí ,nic neuděla ani značkový servis, i ten mi doporučil při nějakém výmolu pomaleji najíždět. Ale je zase světlost vyšší než hyn,lantera z devadestých let ,to bylo ještě horší,protože to auto mělo malou světlost a navíc byl kufr delší ,provedení kombi.

Odpovědět  |   | 
Péťa  |  20. 03. 2007 15:20

Na začátku 90. let jsme si z USA nechali dovézt červeného Excela (tedy starého Accenta nebo Ponyho). Byl to mazec skok z béžové Škody 100:).

Odpovědět  |   | 
Camel  |  20. 03. 2007 15:52

Vážení přátelé zdravím Vás,
jsem skutečně spokojeným uživatelem Accentu 1,5 CRDI. Vlastním ho od léta 2002 a od té doby jsem s ním absolvoval celkem 250.000 km a to s následujícímí uživatelskými zkušenostmi :
Spotřeba:
do 80.000 km nadprůměrně vysoká, od té doby klesala. V současné době se pohybuje v intervalu 5,1 - 5,4 l / 100 km . Přesněji (obvykle) 4,8 mimo, 5,3 Praha, 5,7 dálnice při rychlostech do ztáty bodů :).
Neplánovaný servis :
145.000 km - prasklé gumové těsnění ve vstřikovacím čerpadle (za 30 Kč ks)
175.000 km - nutná výměna pravého předního ložiska
200.000 km - odešlo podávací čerpadlo, nyní tam je nějaké (snad z Citroenu)

Čeká mne následující :
Do cca 5.000 km spojka (4.700 Auto Kelly)
Do cca 10.000 km kotouče a destičky (2.200 Auto kelly)
Do cca 20.000 km asi už poloosy (repase 6.000 Kč/ks)

A asi taky časem nějaké další podvozkové marginality (čepy a podobně, možná taky někdy tlumiče :) )

Dále bych se připojil k tvrzení, obvzláště u mého exempláře, že se spíše už jedná o kachnu a chrastila, nicméně jezdit se s tím dá... .

Co se týče agregátu, tak jedním slovem výtečný. Pružné zrychlení je naprosto dostatečné, takže předjíždění mu nečiní sebemenších potíží.

Co se týče jeho budoucnosti, tak doba kdy by se dal ještě rozumně prodat už dávno minula, takže uvažuju o tom, že si ho ponechám tak do 300.000 km a pak ho asi nechám dosloužit ve firmě jako záložní auto.

Odpovědět  |   | 
guseppe2  |  20. 03. 2007 16:51

No tak by mělo vypadat hodnocení aut, která mají sloužit a ne stát v servisech. Kolega se s Fabii stále trápí (stabilizátory, přední ložiska - první odešlo po 23.000 km, žárovky, panty př. dveří) a to za ní dal více než 280.000 Kč. Ještě že je výběr aut nových i jetých co hrdlo ráčí.

Odpovědět  |   | 
JaJa  |  21. 03. 2007 07:03

Je zvlastni, ze pod kazdym clankem o levne rejzi se objevuje nejaky kolega s fabii co je furt polamana, neni to nakazlive ;)

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň, autor  |  20. 03. 2007 19:16

Milí čtenáři, děkuji především vám, kteří jste připojili své zkušenosti s Accentem. Rád bych se k některým připomínkám vyjádřil. Většina z vás hovoří o některém z faceliftovaných modelů, který se však může od „mého“ vozu lišit více, než by se mohlo zdát. Korejské automobilky totiž kvalitativně postupují rázně kupředu, například první generaci Accentu s autem, které jsem měl na test, nelze vůbec srovnávat. Z toho plyne, že ventilátory novějších vozů mohou být tišší, totéž platí vlastně o všech skupinách vozu. Na nestabilitě zkoušeného vozu, jakož i na nepřesném řízení i řazení však trvám. Každopádně lze snad již s odstupem času Accenty hodnotit jako celkem spolehlivá auta pro nenáročného uživatele. Například pokud bych byl nucen volit mezi Fabií a Accentem, korejská varianta bude rozhodně za srovnatelnou cenu vyšší užitnou hodnotou. Cena představeného vozu je skutečně nadsazená, to však bude souviset také s tím, že test proběhl téměř před půl rokem.

Děkuji vám všem za vaše názory a komentáře!

Odpovědět  |   | 
Mates  |  16. 04. 2007 09:28

Dle popisovanych zkutečností se taky přikláním k názoru že testovaný vůz měl najeto kolem 100 000 km. Jsem majitelem starší verze accenta r.v. 98 a v podstatě s většinou připomínek souhlasím. Odpružení je měké (ale při přejezdu nerovností nedochází k rozhoupání vozidla - to ukazuje na posmrtnou činnost tlumičů, z čehož usuzuji že to mělo najeto minimálně 100 000km), nepřesné řazení, nelogicky umístěný ovladač zadního stěrače (už jej trefím i poslepu, ale dalo to práci si zvyknout), aerodinamický hluk se projevuje cca od 120 km/h a to dosti výrazně, v 80ce nic nepozoruju a co se týče větráku, tak první polohu neslyším, vyšší již ano.
Co se týče motoru tak ve své třídě je výkonově nadprůměrný a spotřebou velmi úsporný.

Odpovědět  |   | 
Tonda  |  20. 03. 2007 17:31

Ja bych spis rekl, ze je priserne nadsazena, zvlast za takovy vybrakovany vrak! Pred vic jak rokem jsme si shodou okolnosti poridil taky Korejce za tu samou cenu (se serviskou po 1. majiteli atd.) - a je to kousek o 2 roky mladsi, vyssi stredni trida v plny palbe (aut. klima, vse v elektrice, tempomat, stavitelna tuhost tlumicu atd.) a v perf. kondici motoricke i vizualni...

Odpovědět  |   | 
petr  |  20. 03. 2007 19:28

mel jsem accent 1,5 GLS rok 2000. pri koupi mel najeto 46000 a najel jsem s nim neco pres 35000km. byl to dovoz belgie, auto bylo z nucene aukce, kilometrum se dalo celkem verit, aspon podle protokolu pojistovny.

zavady:
- ve vlnovci byla dira pri 50000 - dokazalo to zbnout celou diagnostiku
- praklej rozvodovoj remen pri 78000 - vada materialu
- asi jedna nebo dve praskle zarovky

v aute jsem jezdil hlavne sam nebo ve dvou, jizda byla pohodlna, auticko zive, ale bylo to vykoupeno dost velkou spotrebou (priblizne 7 l/100km). co mi hodne vadilo, byla dost velka nestabilita auta - pri rychlejsim prujezdu zatackou nebo pri jizde po nerovnostech se auticko chovalo jako splaseny kuzle, ale jinak dobre auto.

Odpovědět  |   | 
David  |  20. 03. 2007 21:10

Mám Accenta 1.5 16V 75kW sedana, r.v. 2000 a najeto cca 75 tis. km krom ABS v plné výbavě. Určitě máte pravdu, že tužší podvozek by mu neuškodil, ale že by to auto plavalo...to určitě ne...alespoň ne na 14" ráfcích. Zatáčky se jím dají projíždět dost z ostra a chování auta je celkem předvídatelné. Akcelerace v poho a motor se nechá s radostí vytáčet až do červeného pole což kolem 7 000 otáček. Komfortní rychlost mi přijde kolem 160 km/h, pak je v kabině celkem hluk (ale přes rádio motor a jiný zdroj hluku stejně neslyším ) Co se týče posilovače řízení, tak má variabilní účinek...nízká rychlost větší účinek, vyšší rychlost, tak nižší což při vyšších rychlostech oceníte pokud nechce te s autem kličkovat od pravé krajnice k levé. Jinak si myslím, že je to celkem povedené auto. A při plně naloženém autě (4 osoby včetně plného kufru s lyžemi) se mi nestalo, že bych chytil spodkem....to stím už musí jet člověk asi fakt jak "prase" jinak nevím.

Odpovědět  |   | 
petan  |  22. 03. 2007 14:33

dole nemáš tažné zařízení,to by zrovna mohlo chytnou

Odpovědět  |   | 
MW  |  18. 04. 2007 08:50

tak přesně ten jsem včera koupil,auto je super zachovalé, celé jsem ho prolezl i zespoda. Na celém voze je viděz, že s ním bylo ježděno velice málo, nic nebouchá, a k té spojce- rozjej jsem se razantně na suchém asfaltu, protočilo to kola za hrozného kvílení a spojka neproklouzla

Odpovědět  |   | 
jana  |  06. 08. 2007 17:27

prosím o pomoc připadam si bezradně nemohu nikde na vrakovištích sehnat přední sklo na hyundai accent rv. 1998 děkuji za pomoc tel 776329684

Odpovědět  |   | 
Bohuš  |  11. 12. 2012 00:40

Pasuje z Pežotu

Odpovědět  |   | 
Hmm  |  23. 09. 2007 12:00

Mam Accenta z rijna 2000, jedna se o jeden v prvnich modelu dvojkovy rady. Je teda v provedeni sedan, coz mi designove prijde asi jako nejhezsi varianta, i treba diky tomu, ze zadni svitilny u sedanu uz maji integrovane mlhovky a ty pak nemusi byt usazeny v narazniku, rovnez predni mlhovky a maska vypadaji lip. Konkretne mam verzi s 1.5 litrovym benzinem v maximalni vybave, krome ABS, se kterym v ty dobe byl nejaky problem a auto ho proste nakonec nema. Mam najeto necelych 80 tisic a moje zkusenosti jsou tak nejak smisene. Za tu cenu je to rozhodne dobre auto, ale zazrak to taky neni.
Motor 1,5 mam konkretne ve 12ti ventilovy verzi o vykonu 66kW (5400ot/m) a 132Nm (2900ot/m), 16ti ventil s vykonem 75kW se mi sehnat nepodarilo, udajne se k nam nakonec nevozil. I tak je motor vzhledem k nizke vaze auta pomerne dost cily, oproti Fabii sedanu je Accent da se rict o 100 kg lehci. Proti 1,3 ma sice jen 3kW navic, coz clovek nijak moc nepozna, ale ten tocivy moment navic je znat pomerne dost a auto je dostatecne zive jiz kolem 2500 otacek. V nizkych otackach do 1800 je motor hodne nevyrazny, ale pro jizdu po meste kdy pouze udrzujete rychlost je pouzitelny i takto nizko, ale jak se blizi 2000 tak je to na nem hodne znat a od 2500 je citelny vyrazny narust tahu, dalsi narust se pak kona zhruba o tisic otacek vic, jak leze nahoru i vykon. Prevodovka je nepresna, nema rada rychlejsi razeni a je nutne se s ni naucit zachazet, ale se spojkou jsem zadny problem nezaznamenal. Prevody jsou pomerne dobre odstupnovane az na trosku delsi ctyrku, trojka je idealni na predjizdeni v beznem mimomestkem provozu, kdy tahne od sedesatky slusne a da se tocit do zhruba do 130ti. Ctyrka pak uz moc na predjizdeni neni ve smyslu nejakeho intenzivnejsiho zrychleni ani pri vytoceni motoru, ale na dalnici je v pohode. Petka je trefena pomerne dobre, pri rychlostech 90-110km/h se pohybujete v otackach 2700-3000 zhruba coz je idealni vzhledem k tomu, ze max. tocivy moment je dostupny pri 2900 a motor je pri teto rychlosti na petku pomerne pruzny a bez problemu reaguje. Max. rychlost jsem nezkousel, nejvic jsem jel neco kolem tachometrovy 150ky, takze kolem 135-140ti v realu. Jinak je ale auto pomerne dost pruzne a zive a velmi dobra je i spotreba. V lete kolem 6,5 litru v prumeru pri vytizeni 60% mimo mesto a 40% ve meste. V zime zhruba kolem 7 litru. Potesi i fakt, ze i pri vyraznejsim vytaceni a trochu aktivnejsi jizde spotreba nijak neleze nahodu. Brzdy jsou pomerne slusne dimenzovany, kotouce vzadu by potesily, ale vzhledem k vaze vozu mam z ucinku brzd lepsi dojem, nez treba v Toyote Carine. Pri delsim brzdeni, ale skutecne mirne vadnou, ale neni to nijak tragicke, ke zvlneni kotoucu prozatim nedoslo. Jasnou nevyhodou auta je podvozek, to tedy ve smyslu pokud chcete neco vic jak klidnou jizdu a myslim si, ze silnejsi motor jak tech 90 koni uz by nebyl zrovna nejlepsi pro tohle auto. Presto se vsak Accent chova pomerne dost citelne, i kdyz je mekky a naklani se, nerekl bych, ze je kdo vi jak vyrazne nedotacivy. Ono sve na chovani vozu delaji i bezne dodavane pneu Kumho, ktere jsou zvlaste na mokru tragicke a kdyz jsem je vymenil za Continental Eco3, tak se chovani auta hodne zlepsilo. Jinak vozil jsem s timto autem pravidelne kolegy v VS koleji z Plzne domu do Chomutova a i v peti a nacpanym kufrem jelo auto zcela bez problemu a nebyl problem, ze by nejak drhlo zadkem o zem, jak je to zminovano v clanku. Prostor uvnitr je dobre dimenzovan pro ridice, predni sedadlo se da posunout hodne dozadu, takze i pres svou robustni postavu o 197cm nemam problem a mista pro ridice je o dost vic jak treba ve Felicii, se kterou jsem jezdil pred tim. Pokud si ridic posune sedadlo uplne dozadu, tak je to vzadu pak horsi a nekdo jako ja si tam moc nesedne, ale osoby mensiho vzrustu nemaji problem (vezl jsem v aute asi 40 ruznych lidi pri plnem osazeni a nebyl problem). Na jizdnich vlastnostech se podepisuje nizka vaha a kratsi rozvor i v tom, ze na rovinkach pri vyssi rychlosti je auto trochu neklidne, pokud je prazdne, jakmile v nem ale sedi tri lidi, tak sedi a jede dobre. Mekky podvozek je na ceskych silnici vynikajici co se tyka vyrovnani se s nerovnostmi a dirami.
Co se tyka hluku, tak je rozhodne tissi jak treba Felicia. Pri otackach do 3000 velmi vyrazne a da se o nem rict, ze je skutecne tiche. Pri vytoceni motoru pronika dovnitr uz vice hluku, ale spise bych rekl, ze je se vzrustajicimi otackami vice slyset vyfuk a celkove zvukova kulisa neni spatna. Co bych videl jako vetsi problem je aerodynamicky hluk, ktery se objevuje kolem rychlosti 90km/h kolem oblasti okna u ridice a dalsi veci jsou drncici plasty pristrojove desky, ktere rezonuji kolem rychlosti 90-100km/h, coz neni moc prijemne.
Co se tyka koroze. Ta je pomerne dost patrna napriklad na steracich, nebo na nekterych sroubcich drzicich casti karoserie. Blatniky nebo narazniky jsou korozi netknute, jelikoz jsou z plastu :) (coz se hodi kdyz se vam nekdo do auta opre pri parkovani, staci povolit sroubek, blatnik se srovna a pak jen sroubek utahnout), jinak ale je na tom auto dobre. Po sesti letech tedy odesel vlnovec kvuli korozi, ale treba i Felicie se menil vyfuk kazde dva roky temer komplet. Co nastve je lak vozu, ktery se odre i pri minimalni namaze, mnohdy staci si na strechu polozit tasku a uz mate od ni trvale stopy na laku.
Kufr neni rozhodne spatny u sedanu, jedna metoda udava 380l jina 420l, celkove je na svoji tridu, ale velky a da se uz pouzit na cestovani. Felicia s 290l nebo Fabia s 260l si oproti tomu ani neskrtne. Vnitrek auta pak vypada strizlive, jednoduse a da se rict pomerne uhlazene. Ventilace je dobre funkcni, za raritu se da oznacit, ze v moji verzi nejsou u jednotlivych pruduchu ventilace regulatory, kterymi by se dal dany pruduch plne uzavrit, da se pouze smerovat tok vzduchu. Cele ovladani tak zavisi na zvolenem rezimu a pokud si nastavite, aby vzduch foukal na nohy, tak pruduchy na stredovem panelu skutecne zadny vzduch neproudi. Jak jsem koukal, tak pozdejsi verze uz tuto regulaci na jednotlivych prudusich mely. Ventilaci mam trvale nastavenou na stupni 1 a nevim o ni. I pri stupni 2 je velmi ticha a teprve na trojce o sobe dava vedet, coz ale da se rict nevyuzivam. Klimatizace je tak trochu otazkou fukcnosti, pri zapnuti klimatice totiz dojde k celkem vyraznemu ubytku tociveho momentu, da se rict, jako by se moje 1,5ka promenila na 1,3ku. Sice tim ziskam prijemny chlad, na druhou stranu je to vykoupeno pomerne velkou dani na dynamice jizdy a pri delsi jizde to neni prilis funkcni. Cili dopada to tak, ze klimu vyuzivam bud na rychle odmlzeni oken nebo v lete pak kratkodobe na zchlazeni interieru a ventilacniho potrubi, ktere se pri stani na slunci dost nazhavi.
Nejvetsim problemem je pak unik oleje. Jenom letos jsem doleval uz dva litry a to za letosek mam najeto slabych 6 tisic, v prumeru jsem predchozi roky jezdil i skoro 3x tolik. V servisu to tradicne komentuji proslovem, ze clovek nesmi jezdit jako Fitipaldi, coz mi prilis usmevne neprijde. Unik chladici kapaliny jsem da se rict nezaznamenal, spis ted dostavam kapalinu jako bonus, jelikoz do auta zacalo zatekat nejspise po oprave steracu. Ty zarezly jednoho dne takovym spusobem, ze se proste nerozbehly. Nejprve s servisu vinili motorek, pak ovsem zjistili, ze to bude nekde jinde. Po oprave ale nejspise nekde doslo k netesnosti a do auta se nekudy dostava voda, coz ma za nasledek ze mi minulou zimu providelne zamrzaly dvere u ridice a s nimi cetralni ovladani vsech dveri, cimz jsem pravidelne bavil sousedy. Nastesti minula zima byla pomerne mirna, ale i tak si auto asi 3x vyzadalo prujezd celou Plzni jenom aby mi rozmrzly dvere :). Jinak nasoukat mych korpulentnich 197cm na misto ridice pres misto spolujezdce je taky zajimava vec. Dalsim minusem jsou pak servisy. Jsou takove, ktere jsou bez jakehokoli problemu a jsou takove, kde vam po 500km po servisni kontrole odejdou brzdove desticky na levem prednim kole. Znamym, kteri maji da se rict bratrsky Accent a byli ve stejnou sobu na kontrole, pak odesly brzdove desticky na prave prednim kole, u obou aut po 30 tisicich. Zajimave, ze na druhem kole se pak desticky i pres psanou vydrz 45 tisic opotrebily az v 60ti tisicich. Rovnez jsou servisy, kde vam nejsou schopni seridit brzdy na zadnich kolech, cili auto se vam pak klidne rozjede i z mirneho kopce i pres zatazenou rucni brzdu a jako bonus vam zadni bubnove brzdy zareznou, kdyz stojite den dva se zatazenou rucni brzdou a je vlhko nebo prsi, pak se stane, ze se chcete rozjet a ono ejhle. Obcas se stane, ze po pravidelne vymene oleje vam sice stary olej vypusti, filtr vymeni, ale ujedete par kilometru a kontrolka vam hlasi, ze jste bez oleje a teprve po doplneni vice jak 1,5l oleje se vam hladina dostane aspon na spodni risku, cili moc ho tam asi nedali. Nejakou dobu byl problem i se zarovkami, ktere mely vysokou umrtnost, taktez do zmeny servisu, a take se stalo, ze elektroinstalace zacala stavkovat a cela leva pulka auta proste nesvitila, ani blinkry, brzdovky, hlavni svetla, proste nic na levy strane auta :). Ono by se toho naslo jeste dost, ale celkove jsem s autem spokojeny, s nove nalezenym servisem v Plzni taky a myslim, ze Accent za tu cenu proste stoji. Neni to zadny zazrak, ale treba nikdy za tech 7 let se mi nestalo, ze bych treba nenastartoval nebo neco podobneho.

Odpovědět  |   | 
ondra  |  15. 05. 2014 19:39

prosím tě, čím to bylo, že celá levá půlka nesvítila??já mám coupátko a to samý,celá levá strana mi nesvítí+přistrojovka a signál, že mám rozsvícená světla při otevřených dveří mi taky přestal jít..děkju za odpově´d a byl bych radši za odpověď na email..mockrát ti díky..

Odpovědět  |   | 
ondra  |  15. 05. 2014 19:40

email frutys@seznam.cz

Odpovědět  |   | 
Jana  |  08. 10. 2007 16:42

prodám díly na Hyundai accent rv.1998 - motor 1.3i 12V apod. tel 775413596

Odpovědět  |   | 
haccent  |  24. 12. 2007 15:35

Mám Accenta od r.2002,jako nový(před tím TRABANT,Š105S).takže skok o min.100% k lepšímu.Už při rozhodování mne oslovil Accent více než stále vychvalovaná FABIE,která kromě čelního skla měla vše za příplatek.Nicméně mohu porovnávat s Fabkou,kterou vlastní švagr.
První porucha 50-tis. km zůstaly viset přední brzdy - ač jsem servis upozornil,že celou zimu jezdím ve sněhové prosolené břečce,tak,ať je zkontrolují - zřejmě pozapmněli.Naštěstí výměna provedena v rámci záruky.
Druhá porucha cca 72 tis. po výměně lamba sondy a opětovné signalizaci poruchy výf.plynů jsem musel vyměnit vlnovec výfuku - na to značkový servis nepřišel(už chtěli měnit katalyzátor).Tudíž výměna l.sondy zbytečná.
Při 75 tis. výměna brzdových válečků zadních kol - zarezlé,a to jsem jezdil jen do značk.servisu
Při 90 tis.výměna náboje pr.zadního kola vadné ložiska,
Nepočítám výměny,které jsou dány výrobcem.Žárovky -2x parkovačky a 2x hl.světlomet(H4)
Ať se vrátím k Fabce - tá už má nové táhla řízení,všechna ložiska kol,žárovky nepočítám(H7),samozastavení na dálnici,a již tři sady pneumatik
Mohl bych i napsat o Octavii1,6,ale ten seznam poruch(naj.50 tis),to bych se musel hodně rozepsat - mám ji ve firmě,jako služební vozidlo a dynamika - nulová.
Mám nyní na Accentu najeto 99 tis.
Pravda je:
od 80 km/hod. je slyšet u dveří areo-hluk,ale za zvyšující rychlostí neroste. (to je Fabka lepší)
Optimální je rychlost mezi 80 - 120 km/hod.(max 165km/hod jede ve čtyřech os.)
motor 1,3 63kW to je na daný obsah labutí píseň,olej - nulová spotřeba
spotřeba(sleduji poctivě) 6,4 l/100
řízení,ovladatelnost - (jezdím denně do práce po závodní trati ECCE HOMO-Fabky s 3 válcem a i 1,4 do kopce lehce uženu i tu 1,6 Octávii.)- tzn dost dobrý
řazení - je lepší než ve 105 -tce,Fabka a Octávia jsou na tom o dost lépe
Brzdy - dostačující,slabinou je ruční brzda(stěží za jízdy zablokují na štěrku) .Opět musím říci,že ve škodovkách jsou vynikající
Pneumatiky - mám zimní,letní 1. sadu(naj 99tis.)-auto gumy nežere,jak Fabka
O podlahu jsem nikdy nezavadil,to je nějaký bluf.

Jsem zatím velmi spokojen s Accentem,když člověk slyší,že i vozy tzv.lepších značek v cenové relaci shodné s Accentem,jsou více méně stejně poruchové

Odpovědět  |   | 
Jaroš  |  04. 03. 2011 01:49

Za svého života jsem vlastnil asi 10 vozů (od r.1971) převážně tuzemské výroby (počínaje Z 4 -r.v. 1937) a konče zatím Hyundai Accent r.v.1999. Nemohu si ho vynachválit. Je prostorný, cellkem dostačující kufr, při jízdě tichý, po dálnici při plném obsazení a rychlosti až 160 km/h spořeba 6,5l/100km. A co víc si cením je to,že při ujetí 85 tis.km nezůstává pod vozem ani v jeho motor. prostoru žádná stopa od oleje nebo jeho znečištění. Jak mám odpozorované ve společném garážovém stání (kde parkuji) vozy daleko novější a renomovanějších značek mají pod sebou skvrny jako když "neudrží moč". Nedám na Hyundaie dopustit. Zdravím všechny jeho příznivce.

Odpovědět  |   | 
míra  |  21. 12. 2011 19:12



Zdravím,
mám Accentíka r.v.2001 1.3,12V.jsem spokojenný na výsost,žádný problémek,sedí,jezdí dobře,spotřeba je dobrá-denně do práglu(Prahy)cca 20km po městě,50km po dálnici Louny-Praha...,a něco po Praze,takže kombinace - jsem někde u 6.2,6.3 lt,spokojenej...
Pod autíčkem je to jako z alabastru - nikde žádná kapička a když vidím ty ostatní "pažouty",Audi-prstýnky -),Fordíky...no a naše Fabijky ...tu kapičky,tu loužičky - jásám,nikde nic,spotřeba nula-nula nic olejíčku,tlumiče dobrý...
Jezdíme ve třech pravidelně,mám najeto cca 23 000 za rok,což je slušná porce....
Celkově závěrem : za málo penízků opravdu dost dobrá muzika-))

Odpovědět  |   | 
MINS  |  28. 08. 2013 11:53

ja mam accenta r95 a musim řict že vypada mnohem lepe jak tento novejsi model a take je lepe vybaven (v zakladu)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 35 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A