Hyundai a Uber oznámili partnerství pro vývoj létajících taxi. Už mají vizi svého letounu

11 komentářů

Pavel
8. ledna • 9:34

Myslím, že podobných vizí bylo už spousta. James Bond měl auto co je i ponorkou, Fantomas nám zase ulétl tryskáčem. Nyní velí tren postavit něco na baterii a tak hurá, postavíme letající taxi. Města bojují za snížení prachu z dopravy, co takový kolmostartující aparat způsobí při startu a přistání je celkem jasné....Velkoměsta bojují s prostorem...to co je v článku odhaduji na stojánce na 4 auta, pro start bude nutný další prostor...bezpečnost.... A to poslední, letiště mají náročný systém řízení provozu , jak to chce vyřešit UBER...
Ještě jedna připomínka...kolik stojí auto a kolik letadlo čí vrtulník?

Net
8. ledna • 9:46

Tak na soukromém helipadu řízení provozu Uber nepotřebuje, a pokud jde o vzdušný prostor ve městě ten má "veřejného operátora" společného pro všechny. Jen hrozí, že v případě plného vzdušného prostoru už další let nepovolí. V případě hlavních letišť jsou s přistáním spojené značné poplatky, které dělají lety pro pár lidí silně neekonomické.

Pavel
8. ledna • 9:52

za předpokladu, že je v provozu jen jeden apartát, při více....

Petr Vaněk
8. ledna • 0:59

Vzduch vám připadá volný. Ale vzdušný prostor nad civilizovaným světem a atlantikem je dost vytížen. Letadla nelítají tak úplně volně a nahodile jak si mnozí myslí. Ale jsou v koridorech letové dráhy, úplně stejně jako linky v notové osnově. Tady nějaké ekvivalenty vrtulníků by udělaly jen chaoz ohledně pravidel pro bezpečnost nemluvě. Už tak se budou výhledově zpřísňovat pravidla pro větší drony a jiné. Určitý rozvoj nastane, ale nic extrémního. Vidím to jako výkřik do tmy, který se v případě pokud je tam slovo Hiunday objevuje relativně pravidelně.

Net
8. ledna • 9:42

Přesně tak, myslím si, že to nahradí staré Cessny a možná přispěje k nějaké meziostrovní dopravě v málo obydlených končinách. Ve městech a hustě obydlených aglomeracích by to dělalo jen chaos. Zejména u měst je spousta vzdušného prostoru řízeného a je docela možné, že když "bude plno", tak tam z důvodu bezpečnosti řídící další letadlo nevpustí. To pak bude muset přistát na úplně jiném letišti a rázem bude po jednoduché a rychlé dopravě. Něco jiného jsou pravidelné linky, ale ty nikdo neplánuje s 4-místnými letadly.

kolkyno
7. ledna • 13:06

Drzim palce! Jasny dokaz ako to (ne)ide vid slovensky AeroMobil uz ani neviem aka verzia a ci beta ci gamma... Stale nie final produkt urceny na trh a to uz stat aj sukromny sektor patricne podojili.

Net
7. ledna • 10:34

Já v letecké dopravě na krátké vzdálenosti budoucnost nevidím. I pokud se jim podaří postavit levné nízkonákladové letadlo tak výcvik pilota bude pořád drahá záležitost a letištní poplatky půjdou nahoru, zejména na menších letištích, pokud tam začne více těchto "taxíků" přistávat a parkovat. Investice so rozšíření letiště jsou značné, je pravda, že třeba letiště v Českých Budějovicích i po modernizaci nevytížené, tam by to možná mělo smysl. Větší letiště jsou ale ve špičce pěkně vytížená a menší zase nemají dostatečnou bezpečnost ani zázemí a nejsou vhodná pro nějaké větší komerční aktivity...
A už chci vidět, jak hasiči na nějakém menším letišti jsou připraveni na požár elektroletadla…
Určitě se zájemci najdou a možná se i drobná letecká přeprava v budoucnu navýší, ale nehrozí, že to bude masová záležitost.

M
7. ledna • 12:13

V minulosti sa uz jeden koncept kvoli hluku neujal. Pozri si Fairey Rotodyne ktory bol konstruovany na lety okolo 400-600km. Tieto lietadla mali prelietavat z jedneho mrakodrapu na druhy v inom meste (pripadne na letisko??). To co dnes zaobstara helikoptera dokazu tieto VTOL potvory robit ovela lacnejsie a rychlejsie a predstavuju najrychlejsi sposob ako sa dostat z bodu A do bodu B v obrovskych mestkych aglomeraciach. Pre taketo kratke lety je elektrina buducnost. Vycvik pilota pojde prave naopak dolu. Naklady na let elektrickeho lietadla a predovsetkym jeho udrzba je ovela nizsia. Staci si pozriet slovinsky Pipistrel, ktory lietadla na vyucbu uz nejaky ten rok predava. Nerozumiem takemuto presimiznu...

Pavel
8. ledna • 9:48

Tady schází jen autonomní systém, na co pilot? "Ten přece zbytečně ubírá kapacitu, vede zbytečné hovory s řízením provozu ...."K elektrolétání.... kluzák je starší než motorové letadlo, je ještě úspornější ...a hlavně vám nevysadí motor nebo nedojdou baterky :-D

M
9. ledna • 9:16

Presne tak. Autonomny system bude hrat velku rolu v optimizacii vyuzitia vzdusneho priestoru.

Net
8. ledna • 9:37

Já souhlasím, že výcvik pilotů zlevní, ale i přesto bude drahý. Problém masového nasazení helikoptér je parkování a vytíženost řídících věží/obsazenost vzdušného prostoru. Pokud bude cílový helipad obsazený, tak to situaci značně komplikuje. navíc podle mě letecký provoz do měst (ani velkých) nepatří, s výjimkou záchranářských vrtulníků a pravidelných linek na přilehlé letiště.
Tohle se podle mě hodí spíš na přesun mezi ostrovy, ale i tam budou lodě tvořit silnou konkurenci. Při přesunu mezi městy je problém s neustálým přestupováním a člověk má více komfortu ve vlaku. Navíc ve městech je prostě moc lidí a pokud by chtělo třeba i jen 10% obyvatel část dojíždění za prací řešit letecky, tak to nebude fungovat, ani kdyby bylo desetkrát více letišť. Navíc stejně bude potřeba použít auto nebo jiný dopravní prostředek do cíle. A auto zabírá výrazně méně místa na parkovišti.
Je to fajn alternativa k 50 let staré Cessně, možná i knovější Cessně, ale ne k autu nebo hromadné dopravě.

Doporučujeme

Články odjinud