Myslím, že podobných vizí bylo už spousta. James Bond měl auto co je i ponorkou, Fantomas nám zase ulétl tryskáčem. Nyní velí tren postavit něco na baterii a tak hurá, postavíme letající taxi. Města bojují za snížení prachu z dopravy, co takový kolmostartující aparat způsobí při startu a přistání je celkem jasné....Velkoměsta bojují s prostorem...to co je v článku odhaduji na stojánce na 4 auta, pro start bude nutný další prostor...bezpečnost.... A to poslední, letiště mají náročný systém řízení provozu , jak to chce vyřešit UBER...Ještě jedna připomínka...kolik stojí auto a kolik letadlo čí vrtulník?
Tak na soukromém helipadu řízení provozu Uber nepotřebuje, a pokud jde o vzdušný prostor ve městě ten má "veřejného operátora" společného pro všechny. Jen hrozí, že v případě plného vzdušného prostoru už další let nepovolí. V případě hlavních letišť jsou s přistáním spojené značné poplatky, které dělají lety pro pár lidí silně neekonomické.
za předpokladu, že je v provozu jen jeden apartát, při více....
Vzduch vám připadá volný. Ale vzdušný prostor nad civilizovaným světem a atlantikem je dost vytížen. Letadla nelítají tak úplně volně a nahodile jak si mnozí myslí. Ale jsou v koridorech letové dráhy, úplně stejně jako linky v notové osnově. Tady nějaké ekvivalenty vrtulníků by udělaly jen chaoz ohledně pravidel pro bezpečnost nemluvě. Už tak se budou výhledově zpřísňovat pravidla pro větší drony a jiné. Určitý rozvoj nastane, ale nic extrémního. Vidím to jako výkřik do tmy, který se v případě pokud je tam slovo Hiunday objevuje relativně pravidelně.
Přesně tak, myslím si, že to nahradí staré Cessny a možná přispěje k nějaké meziostrovní dopravě v málo obydlených končinách. Ve městech a hustě obydlených aglomeracích by to dělalo jen chaos. Zejména u měst je spousta vzdušného prostoru řízeného a je docela možné, že když "bude plno", tak tam z důvodu bezpečnosti řídící další letadlo nevpustí. To pak bude muset přistát na úplně jiném letišti a rázem bude po jednoduché a rychlé dopravě. Něco jiného jsou pravidelné linky, ale ty nikdo neplánuje s 4-místnými letadly.
Drzim palce! Jasny dokaz ako to (ne)ide vid slovensky AeroMobil uz ani neviem aka verzia a ci beta ci gamma... Stale nie final produkt urceny na trh a to uz stat aj sukromny sektor patricne podojili.
Já v letecké dopravě na krátké vzdálenosti budoucnost nevidím. I pokud se jim podaří postavit levné nízkonákladové letadlo tak výcvik pilota bude pořád drahá záležitost a letištní poplatky půjdou nahoru, zejména na menších letištích, pokud tam začne více těchto "taxíků" přistávat a parkovat. Investice so rozšíření letiště jsou značné, je pravda, že třeba letiště v Českých Budějovicích i po modernizaci nevytížené, tam by to možná mělo smysl. Větší letiště jsou ale ve špičce pěkně vytížená a menší zase nemají dostatečnou bezpečnost ani zázemí a nejsou vhodná pro nějaké větší komerční aktivity...A už chci vidět, jak hasiči na nějakém menším letišti jsou připraveni na požár elektroletadla…Určitě se zájemci najdou a možná se i drobná letecká přeprava v budoucnu navýší, ale nehrozí, že to bude masová záležitost.
V minulosti sa uz jeden koncept kvoli hluku neujal. Pozri si Fairey Rotodyne ktory bol konstruovany na lety okolo 400-600km. Tieto lietadla mali prelietavat z jedneho mrakodrapu na druhy v inom meste (pripadne na letisko??). To co dnes zaobstara helikoptera dokazu tieto VTOL potvory robit ovela lacnejsie a rychlejsie a predstavuju najrychlejsi sposob ako sa dostat z bodu A do bodu B v obrovskych mestkych aglomeraciach. Pre taketo kratke lety je elektrina buducnost. Vycvik pilota pojde prave naopak dolu. Naklady na let elektrickeho lietadla a predovsetkym jeho udrzba je ovela nizsia. Staci si pozriet slovinsky Pipistrel, ktory lietadla na vyucbu uz nejaky ten rok predava. Nerozumiem takemuto presimiznu...
Tady schází jen autonomní systém, na co pilot? "Ten přece zbytečně ubírá kapacitu, vede zbytečné hovory s řízením provozu ...."K elektrolétání.... kluzák je starší než motorové letadlo, je ještě úspornější ...a hlavně vám nevysadí motor nebo nedojdou baterky :-D
Presne tak. Autonomny system bude hrat velku rolu v optimizacii vyuzitia vzdusneho priestoru.
Já souhlasím, že výcvik pilotů zlevní, ale i přesto bude drahý. Problém masového nasazení helikoptér je parkování a vytíženost řídících věží/obsazenost vzdušného prostoru. Pokud bude cílový helipad obsazený, tak to situaci značně komplikuje. navíc podle mě letecký provoz do měst (ani velkých) nepatří, s výjimkou záchranářských vrtulníků a pravidelných linek na přilehlé letiště.Tohle se podle mě hodí spíš na přesun mezi ostrovy, ale i tam budou lodě tvořit silnou konkurenci. Při přesunu mezi městy je problém s neustálým přestupováním a člověk má více komfortu ve vlaku. Navíc ve městech je prostě moc lidí a pokud by chtělo třeba i jen 10% obyvatel část dojíždění za prací řešit letecky, tak to nebude fungovat, ani kdyby bylo desetkrát více letišť. Navíc stejně bude potřeba použít auto nebo jiný dopravní prostředek do cíle. A auto zabírá výrazně méně místa na parkovišti.Je to fajn alternativa k 50 let staré Cessně, možná i knovější Cessně, ale ne k autu nebo hromadné dopravě.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.