Hyundai a Uber oznámili partnerství pro vývoj létajících taxi. Už mají vizi svého letounu

Na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas oznámil Hyundai a Uber zajímavé společenství týkající se letecké přepravy.

Stále více automobilových značek vidí potenciál také v letecké přepravě a vizi budoucnosti, ve které budeme používat létající taxíky. Ostatně vcelku nedávno naznačilo zájem o tento směr i Porsche ve spolupráci s Boeingem. Podobné partnerství teď oznamuje i koncern Hyundai Motor Company a Uber, známá společnost zajišťující alternativní taxislužbu.

Hyundai nabízí i30 za akční ceny. Česku ukazuje hodně muziky za málo peněz

Hyundai nabízí i30 za akční ceny. Česku ukazuje hodně muziky za málo peněz

Spolupráce mezi značkami se přímo zaměřuje na vývoj služby Uber Air Taxis, tedy právě zmíněné létající taxíky, přičemž na veletrhu CES v Las Vegas byl už představen i koncept letounu PAV S-A1 pro tento typ vzdušné přepravy. Hyundai by měl samozřejmě v partnerství zajistit vývoj a samotnou produkci techniky.

Na druhou stranu Uber zajistí v projektu nutnou podporu ve vzdušném prostoru, svou technologickou platformu, konektivitu pro pozemní přepravu k letounům před odletem a další dopravu po přistání v destinaci. Prozatím mluví společnosti o nutnosti pilotování těchto strojů, tudíž by služba fungovala nejspíše podobně jako současný Uber se zástupem pracujících pilotů. Do budoucna ovšem přemýšlí o plně autonomním řízení letounů.  

Porsche a Boeing spolupracují na vývoji létajících aut. Zaměří se na městskou dopravu

Porsche a Boeing spolupracují na vývoji létajících aut. Zaměří se na městskou dopravu

Eric Allison, vedoucí letecké divize Uber Elevate, uvedl, že kombinace výrobních schopností Hyundaie s technologickou platformou Uberu představuje masivní krok vpřed na poli tvorby rozsáhle sítě létajících taxi v následujících letech.

U představeného letounu PAV S-A1 se mluví o schopnosti vertikálního odletu/přistání (viz galerie), čistě elektrickém pohonu, rychlosti letu až 290 km/h s letovou výšku okolo 300 až 600 metrů nad zemí, se zajištěním cestování na vzdálenost asi 100 km. Kabina má pojmout čtveřici pasažérů, páté místo pro pilota je umístěno úplně vepředu.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků