Hyundai a Kia uvedou airbag mezi předními sedadly. Riziko úrazu hlavy má snížit o 80 %

Taky v oblasti airbagů je stále co vylepšovat. V nacházejících modelech Hyundaie se tak nově objeví i středový airbag mezi sedadly řidiče a spolujezdce.

Hyundai Motor Group (zahrnuje automobilky Hyundai a Kia) chce dále navýšit úroveň bezpečnosti ve svých vozech, a proto nyní oznamuje, že v jeho nadcházejících modelech se poprvé objeví i nový středový airbag mezi předními sedadly. Cílem je minimalizovat následky střetu řidiče a spolujezdce při bočním nárazu vozu a snížit pravděpodobnost úrazu hlavy.

Středový airbag, který je umístěn v boční straně sedačky řidiče, tedy vyplní prostor mezi sedačkami a izoluje oba cestující. Také v případě, že na místě spolujezdce nikdo nebude, má airbag ochránit řidiče od možných následků bočního nárazu z pravé strany.

Nový airbag od Hondy zachytí hlavu jako baseballová rukavice. Takto funguje

Nový airbag od Hondy zachytí hlavu jako baseballová rukavice. Takto funguje

Hyundai očekává, že riziko úrazu hlavy způsobené střetem obou cestujících má použitím středového airbagu klesnout až o 80 %. Novinka by měla novým modelům Hyundaie (a nejspíš tedy i Kie) dopomoci k ještě lepšímu hodnocení v nárazových testech Euro NCAP s novými podmínkami od roku 2020.

V případě středového airbagu již využil Hyundai i nových technologií pro zjednodušení konstrukce a snížení hmotnosti celého zařízení. Menší velikost airbagu poté umožňuje větší flexibilitu při návrzích nových sedaček. Tento přístup k vývoji tak v budoucnu použije i pro další typy airbagů.

800V elektrickou architekturu již chystá i Hyundai. Rychlé nabíjení je prioritou

800V elektrickou architekturu již chystá i Hyundai. Rychlé nabíjení je prioritou

Ačkoliv by se mohlo zdát, že Hyundai přichází v automobilovém průmyslu s úplnou novinkou, přední středový airbag už v roce 2011 představil koncern General Motors. Do produkce jej pak na americkém trhu zavedl v roce 2013 u svých SUV Chevrolet Traverse, GMC Acadia a Buick Enclave. První středový airbag pro cestující na zadních sedadlech už dříve v roce 2009 představila Toyota.

Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

včera | Svět motorů | 9 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků