Hyundai a Kia uvedou airbag mezi předními sedadly. Riziko úrazu hlavy má snížit o 80 %

Taky v oblasti airbagů je stále co vylepšovat. V nacházejících modelech Hyundaie se tak nově objeví i středový airbag mezi sedadly řidiče a spolujezdce.

Hyundai Motor Group (zahrnuje automobilky Hyundai a Kia) chce dále navýšit úroveň bezpečnosti ve svých vozech, a proto nyní oznamuje, že v jeho nadcházejících modelech se poprvé objeví i nový středový airbag mezi předními sedadly. Cílem je minimalizovat následky střetu řidiče a spolujezdce při bočním nárazu vozu a snížit pravděpodobnost úrazu hlavy.

Středový airbag, který je umístěn v boční straně sedačky řidiče, tedy vyplní prostor mezi sedačkami a izoluje oba cestující. Také v případě, že na místě spolujezdce nikdo nebude, má airbag ochránit řidiče od možných následků bočního nárazu z pravé strany.

Nový airbag od Hondy zachytí hlavu jako baseballová rukavice. Takto funguje

Nový airbag od Hondy zachytí hlavu jako baseballová rukavice. Takto funguje

Hyundai očekává, že riziko úrazu hlavy způsobené střetem obou cestujících má použitím středového airbagu klesnout až o 80 %. Novinka by měla novým modelům Hyundaie (a nejspíš tedy i Kie) dopomoci k ještě lepšímu hodnocení v nárazových testech Euro NCAP s novými podmínkami od roku 2020.

V případě středového airbagu již využil Hyundai i nových technologií pro zjednodušení konstrukce a snížení hmotnosti celého zařízení. Menší velikost airbagu poté umožňuje větší flexibilitu při návrzích nových sedaček. Tento přístup k vývoji tak v budoucnu použije i pro další typy airbagů.

800V elektrickou architekturu již chystá i Hyundai. Rychlé nabíjení je prioritou

800V elektrickou architekturu již chystá i Hyundai. Rychlé nabíjení je prioritou

Ačkoliv by se mohlo zdát, že Hyundai přichází v automobilovém průmyslu s úplnou novinkou, přední středový airbag už v roce 2011 představil koncern General Motors. Do produkce jej pak na americkém trhu zavedl v roce 2013 u svých SUV Chevrolet Traverse, GMC Acadia a Buick Enclave. První středový airbag pro cestující na zadních sedadlech už dříve v roce 2009 představila Toyota.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 21 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek