Hyundai a Kia sníží udávaný dojezd elektromobilů. Co za to může?

Chyba v metodice měření způsobila nadhodnocení výsledků dojezdu na jedno nabití. Hyundai i Kia nyní společně informují o novém dojezdu modelů Kona Electric a e-Niro.

Zbrusu nové elektromobily, jako jsou třeba Mercedes-Benz EQC nebo Audi e-tron, nabízejí dojezd na jedno nabití okolo 400 kilometrů, což řadě uživatelů pro běžné denní použití bohatě stačí. Jakmile navíc dojde k rozšíření infrastruktury dobíjecích stanic, které umožní nabíjet klidně i výkonem 350 kW, stanou se elektromobily plnohodnotnou alternativou k vozidlům s konvenčním pohonem.

Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

Automobilky Hyundai a Kia nezůstávají stranou a nabízejí elektromobily, jejichž dojezd na jedno nabití se podle prvotních oficiálních informací blížil pěti stům kilometrů. Kona Electric měla v závislosti na verzi ujet 312 až 482 kilometrů, e-Niro dokonce až 485 kilometrů. To už ale nyní neplatí. Obě automobilky totiž v tiskových zprávách informují o snížení hodnot dojezdů a přidávají i důvod změn.

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

Podle oficiálních informací obou automobilek poskytla nezávislá firma, která měla na měření dohlížet, nesprávné výsledky. Namísto standardního procesu měřicího cyklu WLPT byly schváleny výsledky vycházející z cyklu s nepřiměřeně dlouhým „městským“ provozem, který elektromobilům a hybridům z hlediska dojezdu svědčí.

Evropská Kia e-Niro podrobněji: Podle WLTP zvládne ujet až 485 km

Evropská Kia e-Niro podrobněji: Podle WLTP zvládne ujet až 485 km

Rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám nicméně nejsou drastické. Zatímco dříve ujela elektrická Kona zmíněných 312 (39kWh verze) a 482 kilometrů (64kWh verze), nové údaje činí 289 a 449 kilometrů. Elektrické Niro pak podle nových údajů ujede 289 a 455 kilometrů.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 47 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků