Hyundai a Kia sníží udávaný dojezd elektromobilů. Co za to může?

Chyba v metodice měření způsobila nadhodnocení výsledků dojezdu na jedno nabití. Hyundai i Kia nyní společně informují o novém dojezdu modelů Kona Electric a e-Niro.

Zbrusu nové elektromobily, jako jsou třeba Mercedes-Benz EQC nebo Audi e-tron, nabízejí dojezd na jedno nabití okolo 400 kilometrů, což řadě uživatelů pro běžné denní použití bohatě stačí. Jakmile navíc dojde k rozšíření infrastruktury dobíjecích stanic, které umožní nabíjet klidně i výkonem 350 kW, stanou se elektromobily plnohodnotnou alternativou k vozidlům s konvenčním pohonem.

Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

Hyundai už v Česku prodává elektrickou Konu. Snadno dostupná však není

Automobilky Hyundai a Kia nezůstávají stranou a nabízejí elektromobily, jejichž dojezd na jedno nabití se podle prvotních oficiálních informací blížil pěti stům kilometrů. Kona Electric měla v závislosti na verzi ujet 312 až 482 kilometrů, e-Niro dokonce až 485 kilometrů. To už ale nyní neplatí. Obě automobilky totiž v tiskových zprávách informují o snížení hodnot dojezdů a přidávají i důvod změn.

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

Podle oficiálních informací obou automobilek poskytla nezávislá firma, která měla na měření dohlížet, nesprávné výsledky. Namísto standardního procesu měřicího cyklu WLPT byly schváleny výsledky vycházející z cyklu s nepřiměřeně dlouhým „městským“ provozem, který elektromobilům a hybridům z hlediska dojezdu svědčí.

Evropská Kia e-Niro podrobněji: Podle WLTP zvládne ujet až 485 km

Evropská Kia e-Niro podrobněji: Podle WLTP zvládne ujet až 485 km

Rozdíly oproti dříve udávaným hodnotám nicméně nejsou drastické. Zatímco dříve ujela elektrická Kona zmíněných 312 (39kWh verze) a 482 kilometrů (64kWh verze), nové údaje činí 289 a 449 kilometrů. Elektrické Niro pak podle nových údajů ujede 289 a 455 kilometrů.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků