Hyundai a Kia prý míří na řidiče. Podle šéfa vývoje to má ukázat nový Ceed

Korejský koncern letos na trh uvádí dvě sportovní auta, která mají především překvapit. Tvrdí tak šéfkonstruktér automobilky, který dříve pracoval u divize BMW Motorsport.

Dvojice spřízněných automobilek Hyundai a Kia se ze zmatených devadesátých let probojovala až do nynějšího stavu, kdy nabízí velmi konkurenceschopné alternativy k zavedeným soupeřům. Korejci se v posledních generacích u obou značek pouští i do vod sportovně laděných modelů. Hyundai představil svůj první hot-hatch i30 N a Kia se chlubí Stingerem, který má i se svou klasickou koncepcí pohonu konkurovat třeba BMW řady 4 GranCoupé.

Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450

Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450

Vývoj takto výkonných modelů má pod palcem Albert Biermann, někdejší konstruktér u BMW, který má na svědomí třeba vynikající 1M Coupé. V rozhovoru pro britský Autocar se Biermann o ambicích korejského koncernu v oblasti sportovních aut rozpovídal více. "Lidé jsou překvapeni, že Kia může jezdit takto," říká o modelu Stinger.

"Pokud jde o menší modely, pokračujeme v podobném snažení. Když se svezete v novém Stonicu, zjistíte, že takto běžně crossovery segmentu B nejezdí," pokračuje. Dle našich prvních jízd můžeme souhlasit, jízdně nás Stonic zaujal, stejně jako nové generace malých vozů, Picanto a Rio.

Kia Stonic pobaví i v zatáčkách. První jízda s novinkou z Koreje

Kia Stonic pobaví i v zatáčkách. První jízda s novinkou z Koreje

Vývoj u Kie je ale nyní zaměřen především na příchod nové generace Ceedu. "Můžete očekávat mnohem více zábavy za volantem a preciznější ovládání, než tomu bylo u předchozí generace," láká Biermann s tím, že ale nepůjde o stejné zaměření, jako v případě Stingeru: "Cíl u Stingeru byl jiný, s ním míříme na prémiový segment. A přiznávám, že s takovým cílem jsme si na vývoji nechali záležet ještě více," uzavírá se slovy, že od nové vlajkové lodi u Kie očekávají především pozvednutí vnímání značky.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků