Hyundai a Kia prý míří na řidiče. Podle šéfa vývoje to má ukázat nový Ceed

Korejský koncern letos na trh uvádí dvě sportovní auta, která mají především překvapit. Tvrdí tak šéfkonstruktér automobilky, který dříve pracoval u divize BMW Motorsport.

Dvojice spřízněných automobilek Hyundai a Kia se ze zmatených devadesátých let probojovala až do nynějšího stavu, kdy nabízí velmi konkurenceschopné alternativy k zavedeným soupeřům. Korejci se v posledních generacích u obou značek pouští i do vod sportovně laděných modelů. Hyundai představil svůj první hot-hatch i30 N a Kia se chlubí Stingerem, který má i se svou klasickou koncepcí pohonu konkurovat třeba BMW řady 4 GranCoupé.

Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450

Hyundai už v Nošovicích vyrábí i30 N. Letos jich stihne 1450

Vývoj takto výkonných modelů má pod palcem Albert Biermann, někdejší konstruktér u BMW, který má na svědomí třeba vynikající 1M Coupé. V rozhovoru pro britský Autocar se Biermann o ambicích korejského koncernu v oblasti sportovních aut rozpovídal více. "Lidé jsou překvapeni, že Kia může jezdit takto," říká o modelu Stinger.

"Pokud jde o menší modely, pokračujeme v podobném snažení. Když se svezete v novém Stonicu, zjistíte, že takto běžně crossovery segmentu B nejezdí," pokračuje. Dle našich prvních jízd můžeme souhlasit, jízdně nás Stonic zaujal, stejně jako nové generace malých vozů, Picanto a Rio.

Kia Stonic pobaví i v zatáčkách. První jízda s novinkou z Koreje

Kia Stonic pobaví i v zatáčkách. První jízda s novinkou z Koreje

Vývoj u Kie je ale nyní zaměřen především na příchod nové generace Ceedu. "Můžete očekávat mnohem více zábavy za volantem a preciznější ovládání, než tomu bylo u předchozí generace," láká Biermann s tím, že ale nepůjde o stejné zaměření, jako v případě Stingeru: "Cíl u Stingeru byl jiný, s ním míříme na prémiový segment. A přiznávám, že s takovým cílem jsme si na vývoji nechali záležet ještě více," uzavírá se slovy, že od nové vlajkové lodi u Kie očekávají především pozvednutí vnímání značky.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 41 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků