Hyundai 2,4 GDI: poprvé s přímým vstřikováním

Radek Ondrášík  |  20. 11. 2009 08:03

no konecne prvni benzinovy motor, za ktery se korejci nemusi stydet, byt na dnesni dobu jsou dost osamocenou cestou. V ramci maxima otacek to bude chtit tocit, toci a zase tocit. Ano, pro milovniky aut to bude pozitivum, pro drtivou vetsinu zakazniku dnesni doby negativum. 2,0 s turbem by udelalo vice uzitku.

Stredni objem maji za sebou, ted jeste zapravocat na vrcholnych motorizacich a pak hlavne na motorech do 2 litru, at to neni takova tragedie jako doposud.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  20. 11. 2009 08:28

Však 1.6T už spatřilo světlo světa a bude se montovat do ix35, nebo se pletu? Jinak souhlas, korejci těží především z B a C segmentu a tam je to s motorama na štíru.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  20. 11. 2009 09:52

Neyslím si že běžný řidič v dnešním provozu musí auto bez turba neustále točit, já mám malou atmosféru a při 80 mám 2000 ot. a to je rychlost jakou obv. v ranní koloně dojíždím do práce, všichni jedou zhruba stejně a k točení není důvod. Nebo jedu po dálnici, opět konstantní rychlostí a k točení zase nemám důvod, pokud se chci jednou začas (opravdu jednou začas) trochu projet bez točení by mě to snad nebavilo. Myslím že podobná situace je všude v okolí větších měst. Pracovně jezdím s O II v 1.8, nejede špatně, ale je to nudnej a bezpohlavní motor.
A taky si nemyslím že vývojovej team Hyundae neví co se kolem děje a volí tu horší variantu.
A že b jejich motory byly taková tragedie? Špička ne, ale srovnej to třeba s motory VW, Peugeotu nebo Opelu bez turba, vždyť to byla taky zoufalost, když sem je srovnával třeba s Hondou tak to byla taky tragedie.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 11. 2009 09:58

Nebudu srovnavat s jinymi atmosferami. Neni k tomu zadny duvod. Mne jako zakaznika je uplne burt jak ten motor funguje, mne zajima vysledek. Takze zda je vysledek s kompresorem, s turbem nebo jako atmosfera je naprosto irelevantni. Pohlavnost a bezpohlavnost motoru v dnesni dobe bych neresil, toto nejsou auta na zabavu a nikdy nebudou, jsou to bezna premistovadla, takze si tu nenalhavejme, jak potrebujeme motor z S2000, nepotrebujeme a nepotrebuje to 99% populace.
Takze co je pak pro bezne ridice lepsi? Lepsi je ten motor, ktery nejmene otravuje, umozni jezdit co nejmene s razenim, dokaze nabidnout solidni pruznost dole, ve stredu i nahore, pri bezne jizde jezdi s pomerne solidni spotrebou, neotravuje vibracemi a hlukem a je za dobre penize.
Uprimne motor, co ma maxima tocaku a vykonu tam, kde to ma tento motor neni moc komfortni a nikdy nebude. Pro to, aby se neco delo se bude muset tocit a radit a tocit a radit a to snizuje komfort jizdy. Takze dvoulitr s turbem by udelal to same, jenom s vetsim komfortem.
Ja verim, ze tento mtoor bude vyborny o tom zadna, ale ne do dnesniho mejnstrimu.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  20. 11. 2009 10:31

Me jako zakaznika taky zajima, jestli budu muset po dvou letech menit turbo za 50k kc.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 11. 2009 10:45

Ano, to je uchvatny argumnet, vypovidajici o velke fundovanosti Brouka. Zkuste to znovu.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  20. 11. 2009 14:41

Nechapu, co to do tebe vjelo. Zavada na turbu a jeho nakladna oprava je jedna z moznych nevyhod turbomotoru. Kazdy system ma sve vyhody i nevyhody. Zalezi na kazdem, jak je pro nej ta vyhoda ci nevyhoda dulezita pri koupi, co preferuje. To, ze ty vidis jen same vyhody u turbomotoru neznamena, ze se musi libit kazdemu. Se tady casto chovas, jako kdyby tvuj nazor byl dogma. Ale NENI.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 11. 2009 15:03

ano, turbo se pokazit muze, ale uprimne je to zbytecne straseni. Kolem mne se phybuje desitky a desitky aut s turbem. At benzin, nebo nafta. znam jen jeden pripad vymeny turba pred 100 000 km a to prevazne diky blbemu zachazeni. Jinak z toho zbytku znam jenom 1 repas po cca 250tkm, jinak nic. Ano, pokazit se to muze, ale to se pak vrat do jeskyne, protoze pokazit se muze cokoli a odmitat vyvoj jenom proto, ze se to muze pokazit je mozna poza, proc ne.

Nicmene i kdyz to turbo odejde, tak se bavime o oprave okolo 20-30tisic dle typu vozu apod. A to je jeste takovy strasak, ktery mozna bude. To uz muzes rovnou rikat, ze si mame kupovat auto bez motoru, protoze se motor muze pokazit.

Ja se na rozdil od tebe nestavim do vyhranene pozice v teto veci. Ja uznam, ze oprava prijit muze. Ale ty tu strasis s tim, ze je to samozrejmost. Neni a nikdy nebude. Jsou to naprosto ojedinele pripady, takze nekupovat si turbo jenom proto, ze se to muze pokazit je velmi inteligentni postoj.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  20. 11. 2009 15:21

Co furt prekrucujes moje slova a podsouvas mi neco, co jsem nerekl?! Nikoho neodrazuju od koupi turbomotoru, jen jsem rekl jednu z moznych nevyhod. Ja na rozdil od tebe znam vic lidi, co meli problemy s turbem. Se prober covece...

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 11. 2009 15:24

Napsal jsi toto: "Me jako zakaznika taky zajima, jestli budu muset po dvou letech menit turbo za 50k kc. "

sugestivni veta o tom, jak pri koupi turbo motoru budes co 2 roky menit turbo za 50tis. kdyz pominu moznou shanu o obrazne upozorneni, tak je to nesmysl. V prvni rade za 50tis vymenim i s pravi ta dve turba co mam v autoraku a za druhe, pokud se kolem tebe toci lidi, kteri ve vetsim menili turba v brzke dobe, pak mas pofiderni zname. Asi to bude o chovani se k tomu.

Ale nechme toho, zij si v bludu, mas tu moznost. Jenom nestras lidi svou nevedomosti.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  21. 11. 2009 21:27

Lidi, vy vsichni, co jste menili v brzke dobe turbo jste pofiderni. Pamatujte si to!

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 11. 2009 22:58

Trapnost muzes prezentovat v mnoha podobach, tato je jedna z nich. Chapu, ze pocit horkosi z placnuti blbosti je silny, nicmene stacilo napsat, ze jsi to prehnal a byl klid. Ale kdyz je pro nekoho lepsi ze sebe delat idiota, tak pokracuj dal.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  22. 11. 2009 11:18

Pocit horkosi z placnuti blbosti nemam, ale pochopil jsem, ze kdyz se Ondrasikovi libi turbomotor, tak je to zcela jiste nejlepsi varianta motoru. Nikdo tady na foru nemuze mit odlisny nazor, nebot to Ondrasik bere jako utok na svoji osobu a to je opravdu zle. To se takovemu pisateli na foru vymsti v podobe nekonecnych neustale se opakujicich a ohranych obratu a skonci to jedine tehdy, kdyz ma Ondrasik posledni slovo, jak nejaka hystericka baba. Neni to jen ted se mnou, ale jeho frustrace tvori pomalu polovinu prispevku tady na foru.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  22. 11. 2009 11:48

Je to přesně tak, chvíli mi to trvalo, ale taky jsem to pochopil. Jakýkoli odlišný názor je považován za osobní útok. Místo důkazů zesměšňování a urážky.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  22. 11. 2009 14:33

Původně jsem reagovat nechtěl, ale nedá mi to.

to Brouk: Ku*va Brouku, kdybych tě neznal, tak bych se tomu co píšeš ani nedivil, ale jelikož tě znám, tak tvůj postoj dost dobře nechápu. Citace: " Me jako zakaznika taky zajima, jestli budu muset po dvou letech menit turbo za 50k kc. " - fakt ti na tom nepřijde nic divnýho?? Fakt si myslíš, žes neplácl blbost? Jak už jsem jednou psal, ať si každý koupí co chce, ale nestraš lidi domněnkama, že když si pořídí turbomotor, tak budou muset po dvou letech měnit turbo a bude je to stát 50t., to je prostě pí*ovina jak vrata. Pravdu máš samozřejmě v tom, že je to jedna z možných závad, ale tím to taky končí. A na závěr jeden dotaz. Měl bys dvě auta, jedno s turbínou a druhý s atmosférou ve srovnatelné výbavě a za srovnatelný peníz, do čeho bys šel??

to ACE: Citace: " Místo důkazů zesměšňování a urážky. " - další, co si nevidí do huby. Jaký důkazy si představuješ? Koukni se na parametry jednotlivých motorů a budeš mít jasno. R.O. v tom jasno už dávno má, ale ty a tobě podobní to pořád nemůžete pochopit. Jednoduše se smiř s tím, že turbína je ve všech ohledech, režimech lepší jak atmosféra. A to bez ohledu na to jestli se to líbí ACEovi nebo ne, fakta mluví jasně.

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  22. 11. 2009 23:40

Shimi, vybral bych si atmosferu. Ale je to jen muj nazor, nikoho se tim nechci dotknout.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  23. 11. 2009 12:48

to Brouk: Takže kdybys měl na výběr, plácnu, i30 s 1.4, 1.6, 2.0 atmo a nebo s 1.4T, 1.6T ve srovnatelné výbavě a za SROVNATELNÝ PENÍZ, tak si vybereš atmosféru?? Pokud to tak je, tak mi vysvětli důvody, co tě k tomuto rozhodnutí vedou. Vynecháme důvod, který si tady už jednou popisoval ( t.j. 2 roky a 50t ). Mně by to u tebe fakt zajímalo. Samozřejmě bavíme se o maloobjemových motorech do 2.0 litru, nebudem do toho tahat V6 a V8, to je jiná liga.

Odpovědět  |   | 
Reakce pod tímto příspěvkem se již nevětví
Brouk  |  23. 11. 2009 20:39

Shimi, dals mi na vyber stylem kdyby... a chces me donutit, abych rekl, ze bych si vybral turbo. Kdyby "kdyby" bylo realne, jako ze neni, tak bych si vybral radeji Turbo nez stejny objem bez turba (mluvim o stejnem voze, pouze rozdil v T). Jenomze turbomotor je stale a pravdepodobne vzdy bude drazsi. Kdybych mel na vybranou 1.6 nebo 1.4T, beru atmosferu. Ma pro me potreby pritelstejsi vlastnosti a vyzaduje mene pece. No a nakonec srovnavat atmosferu s turbem od ruznych vyrobcu, to je slozitejsi otazka. Hrajou tam roli dalsi subjektivni hlediska, jako sympatie ke znacce, design apod., takze ti neodpovim.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  23. 11. 2009 22:06

to Brouk: Dík, tohle mi stačí. A k tomu "kdyby", právě proto jsem tam hned na začátku dal to slovo "plácnu", páč jsem se nechtěl upnout jen na jednu konkrétní značku. Klidně si tam místo i30 dosaď jakoukoliv jinou značku a jakýkoliv motor.Mně šlo jen o to, zjistit, jestli bys za těch daných podmínek, tzn. stejná cena, šel i tak raději do atmosféry. Protože pokud by to tak bylo, tak bych si myslel, že je u tebe někde něco špatně

P.S.: Jinak se máš jak? Ještě pořád v Praze?

P.P.S.: A nezapomeň, MUSCLE CARS RULEZZ

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  23. 11. 2009 22:46

Shimi, mam se skvele, no problem. Napis mi svuj mail pres skrivisdu, sem ho nedavej. Brouk

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  23. 11. 2009 22:48

Shimi,pardon,že se vám do toho vměšuji.Než třeba 1,4TSI v Golfu,tak raději 1,8 i-vtec v Civicu.Výkonější a přitom spotřeba stejná,né-li nižší.U těchto dvou motorů nevidím ani jeden argument pro turbo.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  24. 11. 2009 12:28

to Pepa: Nic se neděje, však od toho tady ta diskuze je, abysme si pokecali Ohledně srovnání 1.4TSI v Golfu a 1.8 i-VTEC v Civicu. Tady to srovnání opravdu vychází v neprospěch Golfu, jak finančně, tak výkonově, ALE. On je rozdíl porovnávat papírový hodnoty a porovnávat chování daného motoru v provozu. Jezdil jsem oba motory a upřímně ti můžu říct, že bych i tak volil 1.4T. Pro mě osobně mnohem příjemnější motorizace. Golf by to ale nebyl, ten je zbytečně předražený. Leona s 1.4T dneska pořídíš za 400t s celkem slušnou výbavou, to samé platí u Meganu s 1.4T 96kW, takže tady bych se já dlouho nerozmýšlel. A když půjdu do důsledku, tak třeba Megane Coupé s 2.0T 132kW se dneska prodává za 460t !! Ten motor má jen blbým chipem potenciál na 150 - 160kW, kdo jiný ti tohle za daný peníze dneska nabídne?? Nikdo. Koupil by sis raději za tyhle prachy Civica Sport s 1.8 atmosférou??

P.S.: Jinak já jsem taky Pepa

Odpovědět  |   | 
ACE  |  23. 11. 2009 10:46

Ale já přeci netvrdím že turbo není výkonnější. Jen říkám že nemusí bejt výhodnější, proč seš si opravdu jistej že třeba 1.8 s turbem bude opravdu výhodnější než 2.4 s přímovštřikem a časováním kde čeho? Proč Ti vývojáři v japonsku a kor. jsou o třídu blbější než místní redaktor, kterej v tom má jasno a už předem ví, že je to krok vedle? Fakta jsou taky to, že Toyota nedělá (zatím) benz. turba, přesto to lidi kupujou, to samé Mazda, Honda, Hyundai, Suzuki. Neklad sis někdy otázku, proč jsou všichni takový hlupáci, že nevidí evidentní fakt, kterej tu zná každej moto pisálek a většina čtenářů? Co v tom je?

Odpovědět  |   | 
Václav Klaus  |  23. 11. 2009 12:42

Vzpomínám, že soused jednou měnil turbo....u nějakýho fiata někdy v polovině 90. let. Takže stát se to může

Odpovědět  |   | 
ACE  |  24. 11. 2009 14:15

Hele Klaus, tebe si pamatuju jak si v 90tym roce s Daevem Racer urazil autobusovou zastávku na Proseku a z místa nehody uprchl, nechceš k tomu říct nějakou story.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  20. 11. 2009 11:11

Zaprvé, 50t turbo nestojí a zadruhé, pokud člověk nejezdí jako pako, což ty nejezdíš, tak tě nějaká životnost turba nemusí vůbec trápit Schválně, kolik znáš lidí z okolí, kteří by museli po dvou letech měnit turbo? Já neznám nikoho. To je jako s Yetim, všichni o něm mluví, ale nikdo ho nikdy neviděl. Všichni jsou připosraní a dokola omýlají nesmyslný pohádky o životnosti. Proč? Není důvod se toho bát. Ano, najdou se případy, že turbo z nějakýho důvodu odejde (např. výrobní vada), ale to je výjimka, která potvrzuje pravidlo. Po světě jezdí miliony aut s turbama, kompresorama, atd. a jsou s tím nějaký problémy? Nejsou. Ať si lidi kupují co chtějí, mně je to šumák. Když někomu vyhovuje atmosféra, tak ať si ji koupí. Já už bych do ní, po zkušenostech s turbem, nešel. Taky to ale nikomu necpu, že je to to jediný možný řešení a přes to nejde vlak. Je ale potřeba, aby se říkala pravda a né nějaký domněnky.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 11. 2009 11:25

No vysvetluj to teoretikum. Pak jsou nekteri kteri si dopreji i dve turba, aby mohli co dva roky davat 100tisic za servis a vubec jim to netrha rukav :)

Odpovědět  |   | 
ACE  |  21. 11. 2009 11:19

Hele, že motor není komfortní a nebude, to fakt už teďka odhadneš? Max výkon v 6300 to snad není zas tak vysoko a že max. krouťák je taky celkem vejš ještě nemluví nic o jeho křivce, tu sem nikde neviděl, v článku není dokonce ani jeho hodnota, takže o čem přesně mluvíme?? A ty při běžném zrychlování při normální jízdě opravdu budeš podřazovat třeba o dva stupně abys rychle dosáhl z padesátky na devadesát?? Pokud budu chtí jednou za čas předjet, tak si podřadím, to u turba ale taky akorát ne třeba o dva stupně. Rovněž evím jestli nechytají nějakej automat, pak řazení už vůbec neotravuje.
Tolik teorie na další bych počkal až se s tím půjde projet.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 11. 2009 15:06

no kdyz si prectes vice technickych informaci o tom motoru, tak pak pochopis vice. ano, muzeme tu resit, jak to mozna bude a nebud, ale nic se nezmeni. Furt to bude motor, ktery svym charakterem neni pro dnesni dobu idealem.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  22. 11. 2009 17:02

Běžný řidič neřeší,v kolika otáčkách motor provozuje.Běžného řidiče zajímá spotřeba a ta není závislá na otáčkách,nýbrž na vydaném výkonu.Přesněji,velikost kroutícího momentu je úměrná objemu spáleného paliva.To platí zejména pro motory koncernu TSI,které umějí spalovat pouze stechiometrickou směs v poměru 1:14,7.Například motory GDI od Mitsubishi umějí spalovat vrstvenou směs v poměru 1:40,přímovstřikový od Hondy až 1:60,ale toto už vyžaduje opravdu kvalitní palivo.Proto třeba i Honda používa sice vstřikování do sání,ale spalující chudou směs i 1:22.U tohoto motoru o vrstvení směsi nic nepíší,ale vzhledem k inspiraci Mitsubishi,by to mohl umět.V tomto je největší úspora paliva.

Odpovědět  |   | 
TN  |  20. 11. 2009 11:02

Jak první motor, za který se nemusí stydět. Podívej se co dávají třeba do i30 a řekni, za který s těchto motorů by se měli stdět. 1,4 a 1,6 benzín a 1,6 nafta, všechno jsou to jedny z nejlepších motorů. Jedině by ses měl stydět za tu tvoji 120cítku co máš v garáži.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 11. 2009 11:25

Clovek, ktery neumi cist neni pro mne partner do diskuse. Proc resis naftu, kdyz mluvim o benzinu. Jinak 1,4 i 1,6 jsou motory naprosto tragicke. To ze jsou mezi tragickymi motory o trochu mene tragicke na tom vubec nic nezmeni.

A ty vecne narazky na garaze druhych hovori o poradnem komplexu.

Odpovědět  |   | 
ZocelenyDrapalik  |  20. 11. 2009 11:49

Cha cha. To tvoje "tragicke" jsme tu jiz jednou resili. a kdyz jsme postupne probrali vsechny konkurenty a prosli jejich technicke parametry a ceny, nakonec se tvoje "tragicke" zmenilo na "no jo, jsou vlastne srovnatelne s konkurenci". Podruhe to prochazet nehodlam.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 11. 2009 14:11

K tomu jsi dosel akorat ty. To, ze nekdo neumi pochopit, ze konkurence nabidne spickove preplnovane motory, k tomu stejnou a lepsi vybavu a to za lepsi penize, nez co nabidnou korejci s atmosferami, je jen a jen jeho problem. Smir se s tim, ze to co sis poridil je sunt.

Odpovědět  |   | 
TN  |  20. 11. 2009 17:29

Chtěl bych od tebe vědět, jaký konkurent nabídne špičkové přeplňované motory s lepší výbavou a za lepší peníz.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 11. 2009 17:53

Vezmeme-li ceed pripadne i30 ne se zakladni vybavou, ale nejakou trosku vyssi, vuci tomu postavime Megane s TCE, Bravo s TJET a u vyssich vybav klidne P308 s THP pak na to prijdete.

Odpovědět  |   | 
TN  |  20. 11. 2009 17:27

Tak pardon. 1,4 a 1,6 jsou tragické motory. Děkuji za radu, další auto, které si koupím bude určitě minimálně 2,0TFSI. To už snad tak tragické nebude.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 11. 2009 17:54

Ja nerikam, ze motor musi byt dvoulitr turbo, ovsem i v malych objemech jde udelat spickove motory ala 1,4 TSI, 1,4 TJET, 1,4 TCE, 1,6 THP, 1,6T od opelu a nebo tragedy ala 1,4 a 1,6 CVVT od korejcu.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  20. 11. 2009 10:29

hmm, to je velice výhodné pásmo otáček

Odpovědět  |   | 
Militch  |  20. 11. 2009 10:46

Nepripada ti pri danym objemu a atmosferickym plneni tech 6300 ot. na 200 koni "jiz"? Me tedy ano, znamena to docela vysoky tocivy moment na atmo benzin... Samo, pokud jezdis do prace traktorem, tak to chapu

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 11. 2009 10:51

na atmosferu s danym objemem je to vice mene standardni, nicmene je rok 2010 a slava techto motoru je tak pred peti lety. Dnes zakaznici preferuji jiny prubeh krivek.

Do vikendoveho auta bych to bral hned, do auta pro dnesni provoz ne. Ale chapu, ze tu budou nekteri tvrdit opak.

Odpovědět  |   | 
Majk  |  20. 11. 2009 11:31

Pěti? Spíš patnácti... Jinak nerozumím rozlišení víkend/den... To umíš řadit jen o víkendu? Nebo chceš řadit jen o víkendu? Nebo jezdíš jinak podle kalendáře? Nějaký motor mi vyhovuje, nebo nevyhovuje pro můj styl jízdy, který je pořád stejný. Něco jiného je typ auta, ale točivý benzin se mi vyjímá stejně dobře v pohodlném kočáře i tvrdém sporťáku, třeba 3,2 FSI mám rád v A6 i v TT. Mně se samozřejmě tenhle motor Hyundaie líbí, motory s takovými parametry vždy měly (pro mě) nejlepší chování, poměr dynamika/spotřeba atp.

Ale samozřejmě každému dle chuti

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 11. 2009 11:49

Korejska auta jsou masovky, to nejsou auta pro fajnsmekry, pro milovniky adrenalinu, sportovni jizdy a uziti si kazdeho kilometru jizdy. To jsou nudne tuctovky, bez komunikace a bez zazitku, pro davy, ktere preferuji jine vlastnosti, nez to co preferuje par fanousku aut. A pokud ta auta jsou takove, mely by mit takove i motory, coz tento motor neni. Tento motor by byl skvely u mazdy, u hondy, klidne u BMW nebo Alfy, ty meji preci jenom jeste nejake zbytky zabavnosti. Ovsem u nudneho a komfortniho sedanu opravdu ne. Razeni je otrava, netahne to odspodu a o tom to dnes je.
Ten motor bude urcite vyborny, to ja nepopiram, bral bych ho, ale ne do auta pro bezne jezdeni. Kdyz chci jet v klidu po dalnici, tak tam chci hodit sestku a mit klid a nemuset po kazdem zbrzeni na 100 kmh podradit, aby to vubec jelo. Budu radeji, kdyz fouknou turba a rozjedu se v klidecku a bez otezovani.
Ale mozna je neci sen jet 1000 km po dalnicich s tim, ze furt jenom kvedla a kvedla.

Odpovědět  |   | 
maesho  |  20. 11. 2009 14:43

Jazda sa da uzit aj s Korejskym autom, vela zavisi aj od soferskych schopnosti.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 11. 2009 15:04

Ano i ve Skode 120 se da uzit, kdyz se s ni najede pekne zhusta do zatacky a ustreli predek, doda takova S120 tolik adrenalinu, jako 10 formuli. Ale budme trochu soudni. Chapu, ze pro nekter bude 150 kilova umastena uhorvita stara baba to nejkrasnejsi na svete. Proc ne, lidi maji ruzne choutky.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  21. 11. 2009 11:21

Tobě někdy u 120ky ustřelil předek.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 11. 2009 15:05

komu neustrelil ve skode 120 predek, ten neni ridic ;)

Odpovědět  |   | 
ACE  |  21. 11. 2009 20:06

Vida já v v řadě 100-136 párset tisíc najel a na sněhu, námraze i mokrejch kostkách a předek nikdy neustřelil. Ano nereagoval při prudkém pohybu volantem nebo při zatáčení a současném brždění na kluzku, ale že by někdy ustřelil při táhlé zatáčce a jízdě na hranici adhese???? To ustřelil vždycky zadek. Možná si měl nějaký upravy, vzadu širší kola, vpředu vojetý gumy nebo tak něco. Já bych spíš řek že řidič není ten kdo u 120 předek nezvládal .

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 11. 2009 22:57

to je zase teorie, predek klouzal na S1000, S100 i S120 a ze jsem s tim najezdil. Neskutecna nedotacivost, zaroven silna pretacivost apod. predek ustrelil v nedotacivosti kdykoli clovek chtel a jel zatackou. Ale chapu, ze to nekteri prizdisraci nezazili.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  21. 11. 2009 23:11

To je přesně to co praví řidiči milují, mužeš si pohrát s plynem a měnit nedotáčivost v přetáčivost nebo držet neutrální průjezd zatáčkou. Staré zlaté časy se stodvacítkou se už nevrátí.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  21. 11. 2009 23:48

Nedotáčivost a přetáčivost obojí naprosto neskutečné. jasně že předek ustřelil když člověk chtěl nebo když má ruce na opratě a necítí přední kola. A jekej měl u auta se z. náhonem a motorem vzadu vyvolat úmyslně nedotáčivej smyk . Dřevěný ruce to není odvaha a už vůbec ne důvod se tím chvástat.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  21. 11. 2009 23:52

Jo jiná otázka je s předokolkou, tam se dá nedotáčivej smyk řídit plynem. Tak se nech alspoň nahrát někde na video jak projíždíš zatáčku nedotáčivě se 120 ať se pobavíme.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  23. 11. 2009 09:54

R.O. se musím zastat. I dneska jsem aktivním uživatelem 30 let staré Š120. Díky lehkému předku fakt není problém předek u Š120 nejen v zatáčce "utrhnout". Je fakt, že musí být nasněženo, ideálně namrznuto... To pak stačí jen zlehka přibrzdit a sáně na čtyřech kolech jsou na světě. Nezapomenutelným zážitkem byla kdysi snaha odbočit, kdy se přední kola při pokusu o dobrždění okamžitě začala klouzat a já nakonec projel křižovatku rovně...
A jestli je nedotáčivý smyk snaha projet zatáčku tak, kdy plynem a volantem koriguju zadek a zároveň hlídám, aby mi mi přední kola zatáčely, tak těch už má za sebou nespočet. Prostě lehkej předek dělá svý...

Odpovědět  |   | 
ACE  |  23. 11. 2009 10:51

Ano naprosto souhlasím, na kluzku při mírném brždění jezdí samozřejmě rovně, nebo když přední kola najela na výrazně klouzavější povrch, nebo při prudkém pohybu volantem. Ale jako ustřelit - to chápu rychlý průjezd zatáčkou při pevném zatočení kol a vcelku konstantní odstředivé síle a to vždy první šla zadní náprava.

Odpovědět  |   | 
viko  |  27. 03. 2010 17:05

Si jednička, ja nie som šofér, jazdím iba 4o rokov a predok mi ustrelis prvý krát v predohrabe. Asi sa vrátim do autoškoly.

Odpovědět  |   | 
rout  |  23. 11. 2009 19:24

Že toho tam ty turba při těch otáčkách, na který ten motor při tom přibrždění spadne, ale natlačí.

Odpovědět  |   | 
zulyk  |  20. 11. 2009 15:31

treba si uvedomit, na ktore trhy je sonata primarne urcena (korea, USA) a podla toho aj korejci volia skladbu motorov, tam ich asi turba velmi nezaujimaju

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  20. 11. 2009 16:25

No pokud prijmeme tento pohled, pak by nedelali vysokootackovy motor, ale klidnou atmosferu.

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  22. 11. 2009 16:46

Tento motor má nejvyšší výkon při 6300ot/min. A to je vysokootáčkový motor?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  22. 11. 2009 19:57

ne, to je lodni motor s 20 rpm...

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  22. 11. 2009 20:24

Joo,ták vy děláte do lodí.No ta to pak je vysokootáčkový...

Odpovědět  |   | 
Václav Klaus  |  23. 11. 2009 12:44

při 6300 - takže budeš kvrdlat a kvrdlat a nebo automat - ale pak si ber sebou na dálnici sluchátka.

Odpovědět  |   | 
rout  |  23. 11. 2009 19:25

Se prober jantare. U těchhle objemů se na otáčky maximálního výkonu drtivá většina lidí podívá max. párkrát do roka.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  23. 11. 2009 21:32

Co se furt děsíte nějakejch otáček, tyhle kubatury hravě zabírají od nějakejch 1500 bez turba, (samozřejmě ne když chcete předjíždět). Běžně z malou kubaturou po výjezdu z vesnice zrychluju od 1600-1700 ot. a to nemám ani proměný čas., taková 1.6 u Toyoty reaguje úplně nádherně.

Odpovědět  |   | 
BM  |  24. 11. 2009 00:12

Ten motor je podezřele podobný tomu, který mám ve svém 10 let starém autě: 2,4 GDI, atmosférický benzínový přímovstřik, 2351 ccm, 86,5x100mm (Hyundai má 2359 ccm a 88x97mm vrtání/zdvih). Výkon je pravda trochu někde jinde, ale bylo by smutné, kdyby těch 170,5 milionu dolarů za vývoj a 10 let rozdílu nebylo vidět ani na těch parametrech...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

včera | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Renault Clio 1.0 TCe 100: Nový vrchol třídy? I Fabia může tiše závidět!

Renault Clio 1.0 TCe

Pravidlem je vyměnit nárazníky a tvářit se, že máte úplně nové auto. Renault na to šel s pátou generací Clia obráceně. Od základů nově vyvinutý vůz zabalil do povědomého tvaru a chce s ním navázat na předchůdce. V zájmu Francouzů by nicméně mělo být, aby se jim to v případě tříválcové pohonné jednotky raději nepovedlo.

14.  1.  2020 | Miro Mihálik | 69 příspěvků
Minitest Lexus RC 300h F Sport: Mohl být skvělý, ale doplatil na zvrácenost doby

Lexus RC 300h F Sport

Nejkratší cesta do srdce chlapa nevede mezi žebry, ale skrze krásné auto. A tohle si vás prostě získá!

11.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 147 příspěvků

Nejčtenější články

Američané dávají sbohem škrabkám na led. S lepším řešením přichází luxusní Lincoln

Američané dávají sbohem škrabkám na led. S …

K vyhřívaným sedadlům, volantu či zadnímu oknu se nyní připojují i stěrače předního okna.

23.  12.  2019 | | 109 N/A
Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila by se ošklivých částí, došly však peníze

Škoda Favorit mohla mít facelift. Zbavila b…

Je poměrně známé, že tvary první moderní škodovky s motorem vpředu a pohonem předních kol navrhlo proslulé stylistické studio Bertone. Mnohem méně se ví, že Italové stihli udělat také facelift Škody Favorit, do výroby se už ale nedostala.

29.  12.  2019 | | 37 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 17 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A
VW Golf je na Slovensku překvapivě levný. Má však i velice bohatou výbavu

VW Golf je na Slovensku překvapivě levný. M…

Ještě než se dočkáme oficiálních českých cen nové generace Golfu, podívali jsme se na cenovky u sousedů na Slovensku.

21.  12.  2019 | | 130 N/A