Hyundai 2,4 GDI: poprvé s přímým vstřikováním

Hyundai dokončil vývoj svého prvního zážehového motoru s přímým vstřikováním. Jeho parametry jsou rozhodně zajímavé.

Jako první v novodobé historii přišel s přímým vstřikováním benzínu do válců koncern Mitsubishi ve svém modelu Carisma GDI, později na něj navázal Volkswagen se svým FSI, Ford s SCi a další výrobci s obdobnými, byť jinak pojmenovanými technologiemi.

Nyní se k nim přidává Hyundai, který svou první pohonnou jednotku využívající přímého vstřiku do válce označuje 2,4 Theta II GDI a slibuje zvýšení výkonu a snížení spotřeby paliva v porovnání se stávajícími motory využívajícími vícebodového, ale nepřímého vstřiku. Ve specifikaci pro domácí, jihokorejský trh má tato jednotka dosahovat při atmosférickém plnění obdivuhodného výkonu 201 koní (147 kW) již při 6 300 ot./min., točivý moment bude vrcholit při 4 250 ot./min. Vývojové náklady nakonec vyšplhaly na 170 miliard wonů, tedy zhruba 170,5 milionu dolarů, a konstrukční práce včetně zkoušek trvaly 46 měsíců. Oproti stávajícím motorům srovnatelného objemu má Theta II GDI dosahovat o 7 % většího točivého momentu v nízkých otáčkách a o 12 % více v otáčkách vysokých. Důležitější ale je, že podle tvrzení Hyundai má až o 10 % klesnout spotřeba benzínu oproti srovnatelným motorům s nepřímým vstřikováním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Poprvé se jednotka 2,4 Theta II GDI představí v první půli příštího roku pod kapotou zcela nového sedanu Sonata. Do něj Hyundai vkládá velké naděje a slibuje použití nejmodernějších technologií a špičkovou míru luxusu. Podrobněji jsme se této připravované novince věnovali na tomto místě. Připomeňme jen, že všechny Sonaty mají být standardně vybaveny stabilizací Vehicle Dynamic Control kombinovanou s asistentem pro rozjezdy do kopce a BASem. Mezi další specifické prvky budou patřit třídílná panoramatická střecha a nový parkovací asistent PGS, jenž má řidiči usnadnit orientaci během zajíždění mezi auta. Hyundai začal šestou generaci Sonaty vyvíjet již v roce 2005 pod kódovým označením YF a celý vývoj jej prý přišel na 372 milionů dolarů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  

Kromě Sonaty se z nového motoru budou moci záhy těšit i další modely značek Hyundai a Kia. Podle vyjádření představitelů značky se však přímý vstřik GDI má rozšířit i na další kubatury a postupně z nabídky značek Hyundai a Kia vytlačit vstřikování nepřímé.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Sonata 2011
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků