Hyundai 2,4 GDI: poprvé s přímým vstřikováním

Hyundai dokončil vývoj svého prvního zážehového motoru s přímým vstřikováním. Jeho parametry jsou rozhodně zajímavé.

Jako první v novodobé historii přišel s přímým vstřikováním benzínu do válců koncern Mitsubishi ve svém modelu Carisma GDI, později na něj navázal Volkswagen se svým FSI, Ford s SCi a další výrobci s obdobnými, byť jinak pojmenovanými technologiemi.

Nyní se k nim přidává Hyundai, který svou první pohonnou jednotku využívající přímého vstřiku do válce označuje 2,4 Theta II GDI a slibuje zvýšení výkonu a snížení spotřeby paliva v porovnání se stávajícími motory využívajícími vícebodového, ale nepřímého vstřiku. Ve specifikaci pro domácí, jihokorejský trh má tato jednotka dosahovat při atmosférickém plnění obdivuhodného výkonu 201 koní (147 kW) již při 6 300 ot./min., točivý moment bude vrcholit při 4 250 ot./min. Vývojové náklady nakonec vyšplhaly na 170 miliard wonů, tedy zhruba 170,5 milionu dolarů, a konstrukční práce včetně zkoušek trvaly 46 měsíců. Oproti stávajícím motorům srovnatelného objemu má Theta II GDI dosahovat o 7 % většího točivého momentu v nízkých otáčkách a o 12 % více v otáčkách vysokých. Důležitější ale je, že podle tvrzení Hyundai má až o 10 % klesnout spotřeba benzínu oproti srovnatelným motorům s nepřímým vstřikováním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Poprvé se jednotka 2,4 Theta II GDI představí v první půli příštího roku pod kapotou zcela nového sedanu Sonata. Do něj Hyundai vkládá velké naděje a slibuje použití nejmodernějších technologií a špičkovou míru luxusu. Podrobněji jsme se této připravované novince věnovali na tomto místě. Připomeňme jen, že všechny Sonaty mají být standardně vybaveny stabilizací Vehicle Dynamic Control kombinovanou s asistentem pro rozjezdy do kopce a BASem. Mezi další specifické prvky budou patřit třídílná panoramatická střecha a nový parkovací asistent PGS, jenž má řidiči usnadnit orientaci během zajíždění mezi auta. Hyundai začal šestou generaci Sonaty vyvíjet již v roce 2005 pod kódovým označením YF a celý vývoj jej prý přišel na 372 milionů dolarů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  

Kromě Sonaty se z nového motoru budou moci záhy těšit i další modely značek Hyundai a Kia. Podle vyjádření představitelů značky se však přímý vstřik GDI má rozšířit i na další kubatury a postupně z nabídky značek Hyundai a Kia vytlačit vstřikování nepřímé.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Sonata 2011

bazar

Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 28 994 km
Cena: 216 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 229 102 km
Cena: 122 000 Kč
Hyundai i30 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 72 975 km
Cena: 169 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 48 922 km
Cena: 200 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 154 214 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků