Hyundai – nejkvalitnější neprémiová značka

Značka Hyundai se v nejnovější studii počáteční kvality 2006 SM (Initial Quality Study - IQS), kterou každoročně realizuje renomovaná společnost J.D.Power and Associates, umístnila v Spojených státech na špici neprémiových automobilových značek. V celkovém pořadí (včetně tzv. prémiových značek) skončila na vynikajícím třetím místě, hned za značkami Porsche a Lexus, a upevnila si tak postavení mezi automobilovou elitou.

Výborné výsledky v mezinárodních statistikách kvality a spolehlivosti automobilů potvrzují obrovský pokrok, který za poslední roky Hyundai udělal. Pro porovnání, v minulém roce byl třetí nejkvalitnější neprémiovou značkou, rok předtím se těšil ze čtvrtého místa, tento rok je pro něj historickou premiérou – Hyundai se stal lídrem v oblasti kvality mezi neprémiovými značkami na americkém trhu. Oproti loňskému roku si polepšil o 11 bodů a po Porsche a Volvo zaznamenal největší meziroční nárůst.

Studie počáteční kvality (IQS) se v automobilovém průmyslu používá jako měřítko kvality nových vozidel po 90 dnech ode dne nákupu vozidla. Z výsledků studie vyplývá, že výrobci automobilů mohou dosahovat výrazných rozdílů v kvalitě zpracování a kvalitě výroby. Hyundai zaznamenal vyrovnané skóre v obou parametrech. Mezi značky, u kterých se vyskytl nejnižší počet poruch a nedostatků, se zařadili BMW, Chrysler, Hyundai, Lexus, Porsche a Toyota. Mezi značky s nejmenšími problémy se zpracováním, patří GMC, Hyundai, Jaguar, Lexus, Nissan a Porsche.  

Velmi dobře se daří i jednotlivým modelům značky Hyundai. V kategorii kompaktních všestranných vozidel se na prvním místě umístil Hyundai Tucson, který byl už v loňském roce oceněný titulem „nejkvalitnější model, jehož výroba  začala v r.2005“ (J.D.Power and Associates).

Ve svých kategoriích se v první trojici nejlepších umístnila i čtveřice dalších modelů Hyundai – nová Sonata, Grandeur, Elantra a Coupe.

Značka Hyundai získává stále dominantnější postavení mezi světovými výrobci automobilů. Hyundai se v posledních letech systematicky věnuje zvyšování kvality, která má za následek i zvyšování důvěry ve značku a s tím spojený nárůst prodejů. Hyundai-Kia je dnes již šestým automobilovým výrobcem na světe a do roku 2010 má ambice obsadit pátou příčku. Je potřeba uvést, že pokud bude pokračovat v  nastaveném směru, tento cíl je skutečně reálný.  

Subkompaktní vozy
1.  Kia Rio/Rio Cinco a Suzuki Aerio (společné ocenění)
2. Scion xA
Kompaktní vozidla
1. Toyota Corolla
2. HYUNDAI Elantra
3. Honda Civic
Kompaktní sportovní vozy
1. Mazda MX-5 Miata
2.HYUNDAI Coupe
3.Scion tC
Kompaktní luxusní sportovní vozy
1. Porsche Cayman
2.Honda S2000
3.Porsche Boxster
Luxusní vozy
1. Lexus IS 250/IS 350
2.Lincoln Zephyr
3.Acura TL
Vozy vyšší střední třídy
1. Lexus ES 330
2.Infiniti M-Series (spoločné ocenenie)
2.Jaguar S-Type (spoločné ocenenie)
Velké luxusní vozy
1. Lexus LS 430
2.Audi A8
3.BMW 7
Luxusní sportovní vozy
1. Lexus SC 430
2.Porsche 911
3. Chevrolet Corvette a Mercedes-Benz SL-Class (spoločné ocenenie)
Střední třída sportovních vozů
1.Toyota Solara
2.Ford Mustang
3. Chevrolet Monte Carlo
Střední třída vozidel
1. Toyota Camry
2.Honda Accord
3.HYUNDAI Sonata
Velké vozy
1.Pontiac Grand Prix
2.HYUNDAI     Grandeur
3.Nissan Maxima

 
Zdroj: J.D. Power and Associates, Studie počáteční kvality 2006SM
 
 
Hodnocení IQS 2006 podle segmentů
Truck/Všestranné vozy  (MAV)
 

Kompaktní MAV
1.HYUNDAI Tucson
2.Honda CR-V

3.Nissan Xterra
Střední MAV
1.Toyota Highlander
2.Buick Rainier
3.Toyota 4Runner
Velká MAV
1.Toyota Sequoia
2.GMC Yukon
3.Chevrolet Tahoe
Střední luxusní MAV
1.Lexus GX 470
2.Volvo XC70
3.Lexus RX 330/RX 400h
Velké luxusní MAV
1.Lexus LX 470
2.Lincoln Mark LT
3.HUMMER H2
 
Velké vozy typu pick up
1.Chevrolet Silverado LD
2.Chevrolet Silverado HD a GMC Sierra HD (spoločné hodnotenie)
Střední vozy typu pick up
1.Ford Ranger
2.Honda Ridgeline a Subara Baja (spoločné ocenenie)
Vany
1.Chrysler Town & Country
2.GMC Savana
3.Dodge Caravan

 
Zdroj: J.D. Power and Associates, Studie počáteční kvality 2006SM
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků