Hyudai i20 Blue: úsporný nováček

Hyudai i20 Blue: úsporný nováček

Nový Hyudai i20 se ještě ani oficiálně nepředstavil a automobilka již chystá jeho úspornou verzi s přídomkem Blue, která debutuje vedle svého standardního sourozence. Model i20 Blue sice bude představený pouze jako koncept, avšak od sériové výroby určitě nemá daleko.

Pod kapotou nalezneme populární vznětový čtyřválec 1,4 CRDi disponující výkonem 66 kW/90 koní, který je na kola přední nápravy distribuován prostřednictvím upravené šestistupňové manuální převodovky. Ekologický Hyundai navíc disponuje i systémem ISG, což je jakási obdoba známého systému stop-start, jež v současnosti do svých vozidel začíná implantovat stále víc výrobců. Snížení spotřeby si vyžádalo i další úpravy, jako třeba redukce světlé výšky o 15 mm nebo použití pneumatik s nižším valivým odporem.

Všechny tyto prvky a systémy se přičinily až o 15 procentní snížení spotřeby a emisí oproti běžné verzi. V kombinovaném provozu si „modrý“ i20 zeptá o 3,75l nafty na 100 km a na jeden kilometr pak vyprodukuje pouhých 99 gramů emisí CO2. Můžeme tedy říct, že i Hyundai se vybral moderní cestou snižování spotřeby. Uvidíme, do kdy to automobilkám vydrží...

Tip: Přečtěte si podrobnější představení modelu i20.

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 Blue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků