Hyudai i20 Blue: úsporný nováček

Nový Hyudai i20 se ještě ani oficiálně nepředstavil a automobilka již chystá jeho úspornou verzi s přídomkem Blue, která debutuje vedle svého standardního sourozence. Model i20 Blue sice bude představený pouze jako koncept, avšak od sériové výroby určitě nemá daleko.

Pod kapotou nalezneme populární vznětový čtyřválec 1,4 CRDi disponující výkonem 66 kW/90 koní, který je na kola přední nápravy distribuován prostřednictvím upravené šestistupňové manuální převodovky. Ekologický Hyundai navíc disponuje i systémem ISG, což je jakási obdoba známého systému stop-start, jež v současnosti do svých vozidel začíná implantovat stále víc výrobců. Snížení spotřeby si vyžádalo i další úpravy, jako třeba redukce světlé výšky o 15 mm nebo použití pneumatik s nižším valivým odporem.

Všechny tyto prvky a systémy se přičinily až o 15 procentní snížení spotřeby a emisí oproti běžné verzi. V kombinovaném provozu si „modrý“ i20 zeptá o 3,75l nafty na 100 km a na jeden kilometr pak vyprodukuje pouhých 99 gramů emisí CO2. Můžeme tedy říct, že i Hyundai se vybral moderní cestou snižování spotřeby. Uvidíme, do kdy to automobilkám vydrží...

Tip: Přečtěte si podrobnější představení modelu i20.

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 Blue
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků