Hyudai i20 Blue: úsporný nováček

Nový Hyudai i20 se ještě ani oficiálně nepředstavil a automobilka již chystá jeho úspornou verzi s přídomkem Blue, která debutuje vedle svého standardního sourozence. Model i20 Blue sice bude představený pouze jako koncept, avšak od sériové výroby určitě nemá daleko.

Pod kapotou nalezneme populární vznětový čtyřválec 1,4 CRDi disponující výkonem 66 kW/90 koní, který je na kola přední nápravy distribuován prostřednictvím upravené šestistupňové manuální převodovky. Ekologický Hyundai navíc disponuje i systémem ISG, což je jakási obdoba známého systému stop-start, jež v současnosti do svých vozidel začíná implantovat stále víc výrobců. Snížení spotřeby si vyžádalo i další úpravy, jako třeba redukce světlé výšky o 15 mm nebo použití pneumatik s nižším valivým odporem.

Všechny tyto prvky a systémy se přičinily až o 15 procentní snížení spotřeby a emisí oproti běžné verzi. V kombinovaném provozu si „modrý“ i20 zeptá o 3,75l nafty na 100 km a na jeden kilometr pak vyprodukuje pouhých 99 gramů emisí CO2. Můžeme tedy říct, že i Hyundai se vybral moderní cestou snižování spotřeby. Uvidíme, do kdy to automobilkám vydrží...

Tip: Přečtěte si podrobnější představení modelu i20.

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 Blue
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků