Hyudai i20 Blue: úsporný nováček

Nový Hyudai i20 se ještě ani oficiálně nepředstavil a automobilka již chystá jeho úspornou verzi s přídomkem Blue, která debutuje vedle svého standardního sourozence. Model i20 Blue sice bude představený pouze jako koncept, avšak od sériové výroby určitě nemá daleko.

Pod kapotou nalezneme populární vznětový čtyřválec 1,4 CRDi disponující výkonem 66 kW/90 koní, který je na kola přední nápravy distribuován prostřednictvím upravené šestistupňové manuální převodovky. Ekologický Hyundai navíc disponuje i systémem ISG, což je jakási obdoba známého systému stop-start, jež v současnosti do svých vozidel začíná implantovat stále víc výrobců. Snížení spotřeby si vyžádalo i další úpravy, jako třeba redukce světlé výšky o 15 mm nebo použití pneumatik s nižším valivým odporem.

Všechny tyto prvky a systémy se přičinily až o 15 procentní snížení spotřeby a emisí oproti běžné verzi. V kombinovaném provozu si „modrý“ i20 zeptá o 3,75l nafty na 100 km a na jeden kilometr pak vyprodukuje pouhých 99 gramů emisí CO2. Můžeme tedy říct, že i Hyundai se vybral moderní cestou snižování spotřeby. Uvidíme, do kdy to automobilkám vydrží...

Tip: Přečtěte si podrobnější představení modelu i20.

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai i20 Blue
TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků