Hypersport Pininfarina už má jméno. Lepší volba ani padnout nemohla

Současný majitel Pininfariny a vnuk zakladatele Paolo Pininfarina je z volby opravdu nadšen. Jméno zůstane v rodině.

Automobilka Automobili Pininfarina oznámila, že jejich příští elektrický hypersport ponese název po svém zakladateli, Battista. „Je to opravdu splněný sen. Můj dědeček měl vizi, že jednoho dne tu bude samostatná řada modelů se značkou Pininfarina. Takže za mě se ten první prostě musí jmenovat Battista“, prozradil Paolo Pininfarina.

Na stovce pod dvě sekundy. Pininfarina finišuje svůj elektrický hypersport

Na stovce pod dvě sekundy. Pininfarina finišuje svůj elektrický hypersport

Společnost Pininfarina nepotvrdila jen název, ale i místo premiéry. Nový hypersport se světu ukáže na ženevském autosalonu, který se koná v březnu příštího roku. Podle samotné automobilky půjde o nejsilnější produkční vůz všech dob.

Výkonové parametry jsou více než slibné. Novinka bude produkovat výkon 1900 koňských sil a točivý moment 2300 N.m. To by mělo stačit ke zrychlení z 0 na 100 km/h pod dvě sekundy. Maximální rychlost má dosahovat magické hranice 400 km/h a na jedno nabití vůz ujede téměř 500 kilometrů. Samozřejmě ne za plné rychlosti.

Blíží se opravdu krásná čínská auta? Tyto koncepty má na svědomí Pininfarina

Blíží se opravdu krásná čínská auta? Tyto koncepty má na svědomí Pininfarina

Všechny parametry se ještě musí oficiálně potvrdit. Model Battista se začne vyrábět v roce 2020 a vznikne 150 exemplářů. Všechny se spravedlivě rozdělí na třetiny mezi Evropu, Asii a Ameriku. Cena by měla přesahovat 50 milionů korun.

Slavná italská karosárna bude vozy prodávat pod samostatnou značkou Automobili Pininfarina a oddělí tak své modely od designového byznysu, který ji proslavil. Vůz již měli možnost vidět první novináři na exkluzivní prezentaci a ohlasy jsou více než pozitivní. Ostatní si musejí počkat až do Ženevy.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků