Hypersport Pininfarina už má jméno. Lepší volba ani padnout nemohla

Současný majitel Pininfariny a vnuk zakladatele Paolo Pininfarina je z volby opravdu nadšen. Jméno zůstane v rodině.

Automobilka Automobili Pininfarina oznámila, že jejich příští elektrický hypersport ponese název po svém zakladateli, Battista. „Je to opravdu splněný sen. Můj dědeček měl vizi, že jednoho dne tu bude samostatná řada modelů se značkou Pininfarina. Takže za mě se ten první prostě musí jmenovat Battista“, prozradil Paolo Pininfarina.

Na stovce pod dvě sekundy. Pininfarina finišuje svůj elektrický hypersport

Na stovce pod dvě sekundy. Pininfarina finišuje svůj elektrický hypersport

Společnost Pininfarina nepotvrdila jen název, ale i místo premiéry. Nový hypersport se světu ukáže na ženevském autosalonu, který se koná v březnu příštího roku. Podle samotné automobilky půjde o nejsilnější produkční vůz všech dob.

Výkonové parametry jsou více než slibné. Novinka bude produkovat výkon 1900 koňských sil a točivý moment 2300 N.m. To by mělo stačit ke zrychlení z 0 na 100 km/h pod dvě sekundy. Maximální rychlost má dosahovat magické hranice 400 km/h a na jedno nabití vůz ujede téměř 500 kilometrů. Samozřejmě ne za plné rychlosti.

Blíží se opravdu krásná čínská auta? Tyto koncepty má na svědomí Pininfarina

Blíží se opravdu krásná čínská auta? Tyto koncepty má na svědomí Pininfarina

Všechny parametry se ještě musí oficiálně potvrdit. Model Battista se začne vyrábět v roce 2020 a vznikne 150 exemplářů. Všechny se spravedlivě rozdělí na třetiny mezi Evropu, Asii a Ameriku. Cena by měla přesahovat 50 milionů korun.

Slavná italská karosárna bude vozy prodávat pod samostatnou značkou Automobili Pininfarina a oddělí tak své modely od designového byznysu, který ji proslavil. Vůz již měli možnost vidět první novináři na exkluzivní prezentaci a ohlasy jsou více než pozitivní. Ostatní si musejí počkat až do Ženevy.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 36 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků