Hypersport Pininfarina už má jméno. Lepší volba ani padnout nemohla

Současný majitel Pininfariny a vnuk zakladatele Paolo Pininfarina je z volby opravdu nadšen. Jméno zůstane v rodině.

Automobilka Automobili Pininfarina oznámila, že jejich příští elektrický hypersport ponese název po svém zakladateli, Battista. „Je to opravdu splněný sen. Můj dědeček měl vizi, že jednoho dne tu bude samostatná řada modelů se značkou Pininfarina. Takže za mě se ten první prostě musí jmenovat Battista“, prozradil Paolo Pininfarina.

Na stovce pod dvě sekundy. Pininfarina finišuje svůj elektrický hypersport

Na stovce pod dvě sekundy. Pininfarina finišuje svůj elektrický hypersport

Společnost Pininfarina nepotvrdila jen název, ale i místo premiéry. Nový hypersport se světu ukáže na ženevském autosalonu, který se koná v březnu příštího roku. Podle samotné automobilky půjde o nejsilnější produkční vůz všech dob.

Výkonové parametry jsou více než slibné. Novinka bude produkovat výkon 1900 koňských sil a točivý moment 2300 N.m. To by mělo stačit ke zrychlení z 0 na 100 km/h pod dvě sekundy. Maximální rychlost má dosahovat magické hranice 400 km/h a na jedno nabití vůz ujede téměř 500 kilometrů. Samozřejmě ne za plné rychlosti.

Blíží se opravdu krásná čínská auta? Tyto koncepty má na svědomí Pininfarina

Blíží se opravdu krásná čínská auta? Tyto koncepty má na svědomí Pininfarina

Všechny parametry se ještě musí oficiálně potvrdit. Model Battista se začne vyrábět v roce 2020 a vznikne 150 exemplářů. Všechny se spravedlivě rozdělí na třetiny mezi Evropu, Asii a Ameriku. Cena by měla přesahovat 50 milionů korun.

Slavná italská karosárna bude vozy prodávat pod samostatnou značkou Automobili Pininfarina a oddělí tak své modely od designového byznysu, který ji proslavil. Vůz již měli možnost vidět první novináři na exkluzivní prezentaci a ohlasy jsou více než pozitivní. Ostatní si musejí počkat až do Ženevy.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 55 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky