Hypersport Aspark Owl v produkční verzi: 2012 koní a zrychlení na stovku za 1,7 s

Projekt japonského elektrického hypersportu Aspark Owl se pomalu blíží k produkci. Finální specifikace vozu bere dech všemi směry.

Produkční varianta elektrického hypersportu Owl, který chce japonská společnost Aspark vyrobit v limitované sérii 50 kusů, si nadále drží doopravdy rekordní specifikaci. Titulními čísly je přitom výkon 1480 kW (2012 koní) a údajná schopnost zrychlit z nuly na 96 km/h (60 mph) za pouhých 1,69 sekundy.

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Zrychlením, při kterém by mohli slabší jedinci omdlít, se chce tedy Aspark dostat mezi vůbec nejrychleji akcelerující silniční auta planety. Netrpělivě tak očekáváme jasný video důkaz včetně dat telemetrie. Ani za maximální rychlostí se nicméně Owl nemusí stydět, značka uvádí 400 km/h, přičemž na hranici 300 km/h se má hypersport dostat za 10,6 sekundy.

Pohonným ústrojím vozu je čtveřice elektromotorů zajišťující pohon všech kol a kromě dvou tisícovek koní taky točivý moment 2000 N.m. S lithium-iontovou baterií o kapacitě 64 kWh má Owl udávaný dojezd 450 kilometrů, ovšem na základě staršího testovacího cyklu NEDC.

Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

Suchá hmotnost vozidla čítá 1900 kg. Z karbonu jsou všechny díly karoserie a také monokok vozu, až na výztuhu rámem z nerezové oceli v místě střechy vozu. Samotný monokok váží pouze 120 kg. Vpředu i vzadu najdete lichoběžníkové zavěšení, adaptivní tlumiče nabízí tři režimy světlé výšky vozu a brzdnou sílu zajišťují karbon-keramické brzdy, vpředu desetipístkové, vzadu čtyřpístkové.

Jak bylo řečeno, Aspark má v plánu vyrobit jen 50 kusů svého hypersportu. A cenovka je také pořádně „hyper“, začíná totiž na částce 2,9 milionu euro, tedy v přepočtu asi 74 milionů korun. Za místo v seznamu rezervací přitom zájemci nejdřív vysolí zálohu ve výši 50.000 euro (asi 1,3 milionu korun).

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 8 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků