Hypersport Aspark Owl v produkční verzi: 2012 koní a zrychlení na stovku za 1,7 s

Projekt japonského elektrického hypersportu Aspark Owl se pomalu blíží k produkci. Finální specifikace vozu bere dech všemi směry.

Produkční varianta elektrického hypersportu Owl, který chce japonská společnost Aspark vyrobit v limitované sérii 50 kusů, si nadále drží doopravdy rekordní specifikaci. Titulními čísly je přitom výkon 1480 kW (2012 koní) a údajná schopnost zrychlit z nuly na 96 km/h (60 mph) za pouhých 1,69 sekundy.

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Zrychlením, při kterém by mohli slabší jedinci omdlít, se chce tedy Aspark dostat mezi vůbec nejrychleji akcelerující silniční auta planety. Netrpělivě tak očekáváme jasný video důkaz včetně dat telemetrie. Ani za maximální rychlostí se nicméně Owl nemusí stydět, značka uvádí 400 km/h, přičemž na hranici 300 km/h se má hypersport dostat za 10,6 sekundy.

Pohonným ústrojím vozu je čtveřice elektromotorů zajišťující pohon všech kol a kromě dvou tisícovek koní taky točivý moment 2000 N.m. S lithium-iontovou baterií o kapacitě 64 kWh má Owl udávaný dojezd 450 kilometrů, ovšem na základě staršího testovacího cyklu NEDC.

Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

Peugeot se vrátí závodit do Le Mans! S novým hyperautem přijede v roce 2022

Suchá hmotnost vozidla čítá 1900 kg. Z karbonu jsou všechny díly karoserie a také monokok vozu, až na výztuhu rámem z nerezové oceli v místě střechy vozu. Samotný monokok váží pouze 120 kg. Vpředu i vzadu najdete lichoběžníkové zavěšení, adaptivní tlumiče nabízí tři režimy světlé výšky vozu a brzdnou sílu zajišťují karbon-keramické brzdy, vpředu desetipístkové, vzadu čtyřpístkové.

Jak bylo řečeno, Aspark má v plánu vyrobit jen 50 kusů svého hypersportu. A cenovka je také pořádně „hyper“, začíná totiž na částce 2,9 milionu euro, tedy v přepočtu asi 74 milionů korun. Za místo v seznamu rezervací přitom zájemci nejdřív vysolí zálohu ve výši 50.000 euro (asi 1,3 milionu korun).

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků