Hyperauto s 5000 koňmi má svou cenu. Na silnici s ním však nesmíte

Po premiérovém představení v Dubaji dostal Devel Sixteen i svůj vlastní ceník. Za kolik dostanete vůz s výkonem 5000 koní?

Jak už jsme vás informovali, na dubajském autosalonu měl premiéru jeden z nejextrémnějších vozů současné doby. Extravagantní, šílený a jedinečný Devel Sixteen. Čekali jsme na něj čtyři dlouhé roky, a ani ti největší optimisté už nevěřili, že by někdy mohlo takové auto vůbec jezdit. Dnes už má i ceník a my tak víme, co a za kolik lze pořídit.

Podle serveru Arab GT by měl základní model Develu, který produkuje 1471 kW z motoru V8 s dvěma turby, stát asi 1,6 milionu dolarů. Tento motor však, na rozdíl od obrovské V16 z původního modelu, nebyl představen, proto nevíme, zda se bude jednat o převzatou hnací jednotku, nebo o vlastní projekt. Doba dodání se odhaduje na dva roky po převzetí objednávky.

Na Bugatti Chiron se prý čeká tři roky. Tento kousek může být váš hned

Na Bugatti Chiron se prý čeká tři roky. Tento kousek může být váš hned

Další v řadě pak bude závodní verze Develu Sixteen se stejným motorem V8 Bi-turbo, který však má produkovat 2 206 kW. Podobně jako u základní verze bude doba dodání přibližně dva roky a cena se vyšplhá na 1,87 milionu dolarů.

A v neposlední řadě je tu asi to, na co jsou zvědaví snad úplně všichni. Devel s motorem V16 o objemu 12.3 litrů a čtyřmi obrovskými turby, který dává vozu neuvěřitelných 3728 kW, tedy 5000 koňských sil. Bude stát okolo 2,2 milonu dolarů, tedy v přepočtu necelých 51 milionů korun. Za ty ale dostanete auto, které není homologované pro silniční provoz. Tam může jen první jmenovaná verze se slabším motorem V8. Doba dodání je ale údajně o rok kratší.

Superauto s výkonem 3 728 kW a maximálkou 500 km/h? To je Devel Sixteen

Superauto s výkonem 3 728 kW a maximálkou 500 km/h? To je Devel Sixteen

Jedním z myslitelných soupeřů je Bugatti Chiron, které má motor W16 se čtyřmi turby a objemem 8 litrů. Výkon je však podstatně nižší, nějakých 1103 kW. Uváděná maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 420 km/h. Jeho cena se na začátku pohybovala okolo 65 milionů korun, ale vzhledem k tomu, že bude vyrobeno jen 500 kusů, bude ještě stoupat.

Prohlédněte si Devel Sixteen ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků