Hyperauto s 5000 koňmi má svou cenu. Na silnici s ním však nesmíte

Po premiérovém představení v Dubaji dostal Devel Sixteen i svůj vlastní ceník. Za kolik dostanete vůz s výkonem 5000 koní?

Jak už jsme vás informovali, na dubajském autosalonu měl premiéru jeden z nejextrémnějších vozů současné doby. Extravagantní, šílený a jedinečný Devel Sixteen. Čekali jsme na něj čtyři dlouhé roky, a ani ti největší optimisté už nevěřili, že by někdy mohlo takové auto vůbec jezdit. Dnes už má i ceník a my tak víme, co a za kolik lze pořídit.

Podle serveru Arab GT by měl základní model Develu, který produkuje 1471 kW z motoru V8 s dvěma turby, stát asi 1,6 milionu dolarů. Tento motor však, na rozdíl od obrovské V16 z původního modelu, nebyl představen, proto nevíme, zda se bude jednat o převzatou hnací jednotku, nebo o vlastní projekt. Doba dodání se odhaduje na dva roky po převzetí objednávky.

Na Bugatti Chiron se prý čeká tři roky. Tento kousek může být váš hned

Na Bugatti Chiron se prý čeká tři roky. Tento kousek může být váš hned

Další v řadě pak bude závodní verze Develu Sixteen se stejným motorem V8 Bi-turbo, který však má produkovat 2 206 kW. Podobně jako u základní verze bude doba dodání přibližně dva roky a cena se vyšplhá na 1,87 milionu dolarů.

A v neposlední řadě je tu asi to, na co jsou zvědaví snad úplně všichni. Devel s motorem V16 o objemu 12.3 litrů a čtyřmi obrovskými turby, který dává vozu neuvěřitelných 3728 kW, tedy 5000 koňských sil. Bude stát okolo 2,2 milonu dolarů, tedy v přepočtu necelých 51 milionů korun. Za ty ale dostanete auto, které není homologované pro silniční provoz. Tam může jen první jmenovaná verze se slabším motorem V8. Doba dodání je ale údajně o rok kratší.

Superauto s výkonem 3 728 kW a maximálkou 500 km/h? To je Devel Sixteen

Superauto s výkonem 3 728 kW a maximálkou 500 km/h? To je Devel Sixteen

Jedním z myslitelných soupeřů je Bugatti Chiron, které má motor W16 se čtyřmi turby a objemem 8 litrů. Výkon je však podstatně nižší, nějakých 1103 kW. Uváděná maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 420 km/h. Jeho cena se na začátku pohybovala okolo 65 milionů korun, ale vzhledem k tomu, že bude vyrobeno jen 500 kusů, bude ještě stoupat.

Prohlédněte si Devel Sixteen ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků