Hyperauto AM-RB 001 ohromí svými čísly: Z 0 na 320 km/h za 10 sekund!

O speciálu připravovaném týmem lidí z automobilky Aston Martin a společnosti Red Bull toho víme zase o něco více. Nadchne zrychlením i přetížením.

Ve svém článku list Wall Street Journal informoval o prvních specifikacích superauta, na kterém se nemalou měrou podílel i Adrian Newey, designér vozů Formule 1. Podle projektanta Davida Kinga bude řidič během zrychlení v zatáčce čelit přetížení až 4G. Jen pro srovnání: v monopostu F1 pocítí pilot přetížení 3,5G a v McLarenu P1 GTR "pouhých" 2,5G.

K dosažení takového čísla pomáhají vzduchové kanálky umístěné v podvozku automobilu. Díky tomu nemusí být použito žádné přítlačné křídlo ani jiné aerodynamické prvky a design superauta tak zůstává krásně čistý.

Aston Martin a Red Bull chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

Aston Martin a Red Bull chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

AM-RB 001 samozřejmě nebude divoké jen v zatáčkách. Z klidu na 320 km/h podle prvotních informací dokáže zrychlit za pouhých 10 sekund, takže je ještě rychlejší než konkurenční supersporťák Koenigsegg One:1. Takové Ferrari Enzo, svého času jedno z nejrychlejších a nejdražších aut plany, se za 10 sekundy dostalo na rychlost 200 km/h.

K takovému výkonu bude pomáhat dvanáctiválec o výkonu kolem tisíce koní. Ten nabídne až 10.000 otáček za minutu a designové pojetí automobilu napovídá, že motor bude spojen také s hybridním pohonným systémem. Samotná hmotnost vozu by se měla vejít do 1.000 kilogramů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků