Hyperauto AM-RB 001 ohromí svými čísly: Z 0 na 320 km/h za 10 sekund!

O speciálu připravovaném týmem lidí z automobilky Aston Martin a společnosti Red Bull toho víme zase o něco více. Nadchne zrychlením i přetížením.

Ve svém článku list Wall Street Journal informoval o prvních specifikacích superauta, na kterém se nemalou měrou podílel i Adrian Newey, designér vozů Formule 1. Podle projektanta Davida Kinga bude řidič během zrychlení v zatáčce čelit přetížení až 4G. Jen pro srovnání: v monopostu F1 pocítí pilot přetížení 3,5G a v McLarenu P1 GTR "pouhých" 2,5G.

K dosažení takového čísla pomáhají vzduchové kanálky umístěné v podvozku automobilu. Díky tomu nemusí být použito žádné přítlačné křídlo ani jiné aerodynamické prvky a design superauta tak zůstává krásně čistý.

Aston Martin a Red Bull chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

Aston Martin a Red Bull chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

AM-RB 001 samozřejmě nebude divoké jen v zatáčkách. Z klidu na 320 km/h podle prvotních informací dokáže zrychlit za pouhých 10 sekund, takže je ještě rychlejší než konkurenční supersporťák Koenigsegg One:1. Takové Ferrari Enzo, svého času jedno z nejrychlejších a nejdražších aut plany, se za 10 sekundy dostalo na rychlost 200 km/h.

K takovému výkonu bude pomáhat dvanáctiválec o výkonu kolem tisíce koní. Ten nabídne až 10.000 otáček za minutu a designové pojetí automobilu napovídá, že motor bude spojen také s hybridním pohonným systémem. Samotná hmotnost vozu by se měla vejít do 1.000 kilogramů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků