Hyperauto AM-RB 001 ohromí svými čísly: Z 0 na 320 km/h za 10 sekund!

O speciálu připravovaném týmem lidí z automobilky Aston Martin a společnosti Red Bull toho víme zase o něco více. Nadchne zrychlením i přetížením.

Ve svém článku list Wall Street Journal informoval o prvních specifikacích superauta, na kterém se nemalou měrou podílel i Adrian Newey, designér vozů Formule 1. Podle projektanta Davida Kinga bude řidič během zrychlení v zatáčce čelit přetížení až 4G. Jen pro srovnání: v monopostu F1 pocítí pilot přetížení 3,5G a v McLarenu P1 GTR "pouhých" 2,5G.

K dosažení takového čísla pomáhají vzduchové kanálky umístěné v podvozku automobilu. Díky tomu nemusí být použito žádné přítlačné křídlo ani jiné aerodynamické prvky a design superauta tak zůstává krásně čistý.

Aston Martin a Red Bull chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

Aston Martin a Red Bull chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

AM-RB 001 samozřejmě nebude divoké jen v zatáčkách. Z klidu na 320 km/h podle prvotních informací dokáže zrychlit za pouhých 10 sekund, takže je ještě rychlejší než konkurenční supersporťák Koenigsegg One:1. Takové Ferrari Enzo, svého času jedno z nejrychlejších a nejdražších aut plany, se za 10 sekundy dostalo na rychlost 200 km/h.

K takovému výkonu bude pomáhat dvanáctiválec o výkonu kolem tisíce koní. Ten nabídne až 10.000 otáček za minutu a designové pojetí automobilu napovídá, že motor bude spojen také s hybridním pohonným systémem. Samotná hmotnost vozu by se měla vejít do 1.000 kilogramů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků