Hyperauto AM-RB 001 ohromí svými čísly: Z 0 na 320 km/h za 10 sekund!

O speciálu připravovaném týmem lidí z automobilky Aston Martin a společnosti Red Bull toho víme zase o něco více. Nadchne zrychlením i přetížením.

Ve svém článku list Wall Street Journal informoval o prvních specifikacích superauta, na kterém se nemalou měrou podílel i Adrian Newey, designér vozů Formule 1. Podle projektanta Davida Kinga bude řidič během zrychlení v zatáčce čelit přetížení až 4G. Jen pro srovnání: v monopostu F1 pocítí pilot přetížení 3,5G a v McLarenu P1 GTR "pouhých" 2,5G.

K dosažení takového čísla pomáhají vzduchové kanálky umístěné v podvozku automobilu. Díky tomu nemusí být použito žádné přítlačné křídlo ani jiné aerodynamické prvky a design superauta tak zůstává krásně čistý.

Aston Martin a Red Bull chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

Aston Martin a Red Bull chystají vlastní hypersport za asi 100 milionů

AM-RB 001 samozřejmě nebude divoké jen v zatáčkách. Z klidu na 320 km/h podle prvotních informací dokáže zrychlit za pouhých 10 sekund, takže je ještě rychlejší než konkurenční supersporťák Koenigsegg One:1. Takové Ferrari Enzo, svého času jedno z nejrychlejších a nejdražších aut plany, se za 10 sekundy dostalo na rychlost 200 km/h.

K takovému výkonu bude pomáhat dvanáctiválec o výkonu kolem tisíce koní. Ten nabídne až 10.000 otáček za minutu a designové pojetí automobilu napovídá, že motor bude spojen také s hybridním pohonným systémem. Samotná hmotnost vozu by se měla vejít do 1.000 kilogramů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků