Hyndai Sonata 2008: ve znamení decentnosti

Hyundai představilo na domácím trhu modernizovanou Sonatu. Na náš trh se inovovaný Korejec dostane počátkem příštího roku.

Hyundai Sonata není vůz, který by byl jakýmkoli směrem extravagantní. Zástupce střední třídy si neustále zachovává chladnou hlavu a automobilka na této věci nic nezměnila ani posledním faceliftem. Změny jsou proto spíše decentní, ale povedené.

Sonata dostala především výraznější přední masku a nové světlomety. Vnější design dotvářejí kola z lehkých slitin s novým designem. Více změn se ovšem dočkal interiér. Nové uspořádání postihlo středový panel, informační přístroje před řidičem a zlepšilo se také to podstatné – kvalita použitých materiálů. Přepracování se dočkala rovněž dvouzónová klimatizace a zákazníci jistě ocení možnost připojení externích přehrávačů k audiosystému.

Pod kapotou modernizované Sonaty se bude nacházet trojice motorů. Benzínový dvoulitr CVVT s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů dosahuje maximum výkonu 116 kW/158 k při 6200 ot./min. a točivý moment 197 Nm je dostupný při 4500 ot./min. Větší čtyřválec 2,4 l CVVT se dočkal také většího výkonu, konkrétně 126 kW/171 k při 6000 ot./min a točivý moment 230 Nm je dosahován při 4000 ot./min. Diesely zastupuje čtyřválec common-rail 2,0 CRDi s výkonem 110 kW/150 k při 3800 ot./min a točivým momentem 314 Nm při 2000 ot./min. Kromě vyšších výkonů se motory mohou pochlubit nižší spotřebou a rovněž nižšími emisemi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Sonata 2008, u nás až příští rok

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků