Hydropneumatické odpružení v Citroënech lidé milovali. Přesto končí

35 komentářů

Acernar
21. listopadu • 23:04

Řeči o šetření, o složitosti a přemíře elektroniky, atd... jsou neopodstatněný v době, kdy se do všech aut cpe tolik elektroniky, že je to už až neúnosný. Auta jsou plný všelijakých zbytečných asistentů a "infotejmentů" a úplně na ...... ! Stačilo by akorát na zimu ABS a šlus. Zlatý auto z 80. let !!! Bohužel to je už nemyslitelný.
Jinak C5-ka je sice hezký auto ale už není moc francouzský. Už z toho čiší takový euroglobalismus. Poslední pravý Citrónek byl C6 !

Viper
19. listopadu • 9:59

Clanek plny polopravd a nepresnosti...

Francois
19. listopadu • 12:18

Řekl kdo...? No-name s jedovatou přezdívkou?? Tak to je tedy vskutku argument... 😁

viper
21. listopadu • 13:03

Jo podle přezdívky hodnotit něčí příspěvek to je skutečně objektivní ;-) nic to nemění na skutečnosti, že autor se ani neobtěžoval zjistit si alespoň některá fakta o problematice které se týká zmíněný članek.

Zdenek
19. listopadu • 8:04

Pánové, mám Citroen Cx z roku 1983. Jezdím ním v létě denně. Jezdil jsem i v ID19 (chudsi verze DS). Hydro pneumatické odpružení nemá skutečně konkurenci. Je škoda, že chce Citroen šetřit...tohle mu vezme jeho výjimečnost.

your.god
19. listopadu • 7:08

Děkuji panu Lažanskému za pěkný článek. Kéž by takových bylo víc.:-)

martin
18. listopadu • 21:37
Hartge
19. listopadu • 2:28

to je to oč tu běží a kdo nezkusil nepochopí a ještě toto: http://teknikensvarld.se/algtest/... Xantia Activa lepší než Ferrari, Lamborghini, Porsche atd.

Janmi
19. listopadu • 14:12

Uh. Zaujímavé čísla. Napriklad nissan x_ trail , rovnaká rýchlosť ako ferrari testarossa...

EF
18. listopadu • 19:08

Nejsem sice fanda citroenu, ale za hydropneumatiku měl můj hluboký respekt a to bylo asi jediný, co se mně na citronech líbilo. A pokud bych si ho měl koupit, tak právě kvůli hydropeumatice. Když vidím co dnes pouští na trh-tedy hlavně to jedjich DS, což je podle mně jen čistá navoněná bída podle hesla čím víc chromu, tím víc luxus, tak je mně zle. Vrchol kýče. a když ted ještě opustí i hydropneumatiku, tak jejich kouzlo v mých očích definitivně vyprchne..

Michal
21. listopadu • 14:39

Ani francouzské víno a sýry nejsou pro každého, na to je potřeba dozrát v každém slova smyslu. Ne každému se to povede, ono výchova v Kocourkově se zakusuje velmi hluboko.

Pete
18. listopadu • 17:25

Takhle to dopada, kdyz zacne automobilce sefovat ucetni.

neodborník
18. listopadu • 18:59

Vždyť to skoro nikdo nekupuje, to se pak dá lehce spočítat rozhodnutí i neúčetnímu. Koupíte si novou hydra C5 dokud se vyrábí ?

Roman
19. listopadu • 18:07

Uvažoval jsem o koupi ojeté C5 poslední generace ale odradila mne nízká spolehlivost celkově Citroenů vůbec.Měl jsem kdysi CX a ta houpavá jízda se mi moc líbila . Navíc Citroeny vyšší třídy jsou designově z mého pohledu velmi povedené , tu C5-ku považuji za jedno z nejhezčích aut vůbec . Ale prostě mají Citroeny špatnou pověst co se týče kvality (zejména problémy s elektronikou) a proto se tak dobře neprodávají .

Mysoun
5. května • 21:41

Mám Citroën C5 rok výroby 2008 téměř od novoty a za tu dobu jsem s ním najel přes 300000 km a prakticky žádný problém s elektronikou jsem neměl. V podstatě žádný problém jsem s tím autem neměl ... nejlepší auto jaké jsem kdy měl a to už jsem jich měl docela hodně. Za 300000 km se na motor ani převodovku vůbec nesáhlo, kromě výměny olejů a žhavicích svíček. Když vidím ty dnešní auta vyráběna hodně "ekonomicky" tak je mi z toho poněkud nevolno a fakt nevím, co bych si měl koupit.

Pete
18. listopadu • 19:59

Mam ji na seznamu.Obecne je to chyba managementu, Citroen prodava C5 min, nez Skodovka Superbu.. nulovy marketing, nulova modelova pece, 8 let stary model. To se na prodejich projevi.

neodborník
18. listopadu • 21:38

Nojo, za všechno můžou "voni". Na všechny tyhle marketingové srandičky jsou potřeba peníze, no a ty moc na rozdávání v PSA nebyly, takže těžko byste mohl udělat na jejich místě něco jiného. No a propagace v našich končinách, něco jako C5 je lepší než Superb .... vyhozený peníze s minimálním efektem. Ale PSA se z toho začínají finančně vyhrabávat a jsou v hospodářském plusu, i když je ještě co splácet, tak to chce trpělivost, pan účetní si zas tak špatně nevede. Prostě spravedlnost typu vyhrává lepší v životě ne vždy funguje. Dobří a chytří lidé se taky kolikrát v životě moc neprosadí a jsou okolí pro smích, obzvlášť lemplům, co se neučili a kam to dotáhli !

kolemjdoucí 2
18. listopadu • 23:27

Do kriminálu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
your.god
19. listopadu • 7:06

Bohužel do vlády a europarlamentu. Ale do kriminálu patří.

R
18. listopadu • 17:03

Hřebík do rakve, podle mneB-] když vidím ty dnešní nové DS, tak druhý a pak už člověk nevypadne :-))

Antiautomat
18. listopadu • 14:13

...s tou zlozitostou to je uplny blabol, paradoxne sa jedna o mozno najjednoduchsi system v celom aute. Ma to o.i. aj tank Leclerc.Dovod je jeden, jediny a jasny: setrime. Usetrime na vyrobe, usetrime na logistike, usetrime na tom, ze nemame vo vyrobe dalsiu technologiu, usetrime na uplne vsetkom. Cize na zakaznikovi. Zaujimave ze vzdy tie siahodlhe ekomarketingove zbytocne zvasty sa daju napisat jednou holou vetou.

Francois
18. listopadu • 19:20

Logistika, výroba a další, to je přece taky složitost :-P

Mirec
18. listopadu • 14:06

Aky je rozdiel medzi tymto Citroenovim hydropneumatickom odpruzeni a Mercedesovim vzduchovim odpruzenim, myslim z hladiska komforu a tlmeniu nerovnosti?

Hartge
19. listopadu • 2:15

krátké nerovnosti lepší Mercedes, jinak je to velmi podobné, MB nemá "vzduch" tak trvanlivý, Citron vydží více, měl jsem na vzduchu MB i Citrona

Jirka
21. listopadu • 12:27

Právě krátké nerovnosti mi přišly u vzduchu jako problém, všude jinde funguje dobře. S hydro jsem nejel, ale jestli je na krátkých příčných horší než vzduch, tak to zase takovej zázrak nebude. Lepší než vzduch mi přijde dobře vyladěné klasické pérování, kdy sice nejedete úplně jako na polštáři (jako vzduch na 90% nerovností), ale zase to líp zvládá těch 10%, kdy vzduch mlátí. Navíc je to pérování "vyvážené", tedy víte, co se děje pod autem, i když izolovaně ale rozhodně ne nepohodlně.

Hartge
22. listopadu • 2:30

bože co to žvatláte za hovadiny

ls
18. listopadu • 15:37

kdyz pomineme velky rozdil v cene oprav,mezi hydro a ciste vzduchovym podvozkem(vzduchovy je drazsi na servis,avsak levnejsi na vyrobu a o neco choulostivejsi co se tyka vydrze komponent),tak zasadni rozdil je ze cituji "Odpružení vzduchoveho typu funguje na podobném principu jako hydropneumatické, avšak bez hydraulické části. Vzduchová pružina tak k sobě musí mít vždy ještě olejový tlumič."
co se tyka samotneho komfortu,tak je to hodne podobne,jak pise kolega vyse,proste "jako v bavlnce"

BlackRider
18. listopadu • 23:15

Jako drivejsi majitel dvou C5 a nynejsi majitel dvou RangeRoveru musim rict, ze vzduchovy perovani nemusi byt vzdy s hydropneumatickym prerovanim srovnatelny. Dvojkovej RangeRover z roku '96 ma vzduchovy perovani tak tvrdy, ze si rikam, ze by pruziny mohly byt i mekci a trojkovej RangeRover z roku '07 je na tom sice mnohem lip ale na C5 porad nema. RangeRovery aspon dohanej to pohodli sedackama.

Hartge
22. listopadu • 2:35

slyšel jsem chválu na RR Sport, je tomu tak

šofér
18. listopadu • 14:13

myslím že účinek je velmi podobný... prostě luxus

pavel
18. listopadu • 13:46

ano svata pravda. a taky dalsi dulezita vec:
klasicke tlumice samozrejme postupem casu a postupnem najezdu kilometru, ztraceji svoji ucinnost,tim i ovladatelnost a pohodli vozu logicky,az to dojde k jejich vymene.
hydraulika,bud funguje perfektne nebo vubec.
pokud je nekde unik kapaliny ci ztrata tlaku,tak je nutny okamzity repas.pokud vse tesni jak ma (a novejsi H3+ byli opravdu spolehlive) tak jsou tlumici vlastnosti a tim i ovladatelnost vozu stale stejne a stejne dobre,nedochazi postupnym najezdem k degradaci a postupnemu zhorsovani tlumiciho efektu jako u klasickeho tlumice.

risomas
18. listopadu • 13:52

pokial viem a mam tiez H3+ tak ku degeneracii tiez dochadza postupne ako olej prenika cez membranu a tlak plynu unika.
Gule z druhovyroby nevydrzia tolko co citroenacke ale zase sa daju dofukat.

šofér
18. listopadu • 13:13

To odpružení byla pecka, kdo s tím nejel, nepochopí. A navíc, se regulace světlé výšky dala vyžít při pojíždění na polnačkách a v hluboké závěji ( najet co to šlo, spustit až na zem=zmáčknout sníh) pak přizvednout na max. cca 20 cm a závěj projet :)....osobně jsem si to vyzkoušel...

ls
18. listopadu • 13:26

presne! mel jsem hydractive III+ ve sve tehdejsi C5, a takovou pohodu jine auto s klasickym odpruzenim nenabidne,z technicke podstaty ani nemuze nabidnout.
nevite co je hrbol,nevite co je drncani atd,pouze plavna lehce houpava jizda na pohodu. skoda,treba se nektery z vyrobcu casem k teto variante odpruzeni zase vrati.

ls
18. listopadu • 13:33

a jeste dodam,ze to bylo i pro uzivatele setrne k penezence,tzv"koule" se repasovali po cca 250-300t/km a na komplet auto to stalo cca 20t.
oproti klasickym tlumicum,ktere se meni cca kolem 70-100t/km(zalezi na druhu provozu,aute atd samozrejme)a obcas za zivotnost auta i ta pruzina je na vymenu,to v dlouhodobem horizontu a vysokem najezdu,vyslo i levneji nez klasicka koncepce.

Doporučujeme

Články odjinud