HydroGEM: prvé holandské auto na vodík

Vodíkové technológie sa začínajú rozvíjať čoraz intenzívnejšie. Holandsko má prvé auto poháňané týmto palivom.

Budúcnosť alternatívnych palív nie je vôbec jasná. Zásoby ropy sa pomaly ale isto míňajú, a tak sa treba stále viac pozerať po palivách, ktoré by si v budúcnosti svoje uplatnenie mohli nájsť.

V Holandsku v týchto dňoch predstavila spoločnosť ECN prvé auto poháňané vodíkom. Hoci ide o (tak trochu komický) van koncernu Daimler-Chrysler, to dôležité sa ukrýva v technike. Energia skrytá vo vodíku sa stará o udržanie akumulátorov v plnej kondícii. Na jedno natankovanie (nádrž má objem 76 litrov) môže HydroGEM prejsť až 200 km, pričom jeho rýchlosť je elektronicky limitovaná na 40 km/h. Tankovanie plnej nádrže trvá zhruba 10 minút.

Využitie HydroGEMu bude v prvom rade vo rôznych fabrikách a na letiskách. Čo je ale dôležitejšie, výrobca predpokladá aj ďalší vývoj, ktorého cieľom bude dostať vodíkový pohon do bežnej premávky. Možno sa tak za nejaký čas dočkáme malých mestských áut holandského pôvodu. Nespornou výhodou vodíkového pohonu je predovšetkým veľmi dobrá ekológia. Nevýhodou je naopak veľmi riedka sieť čerpacích staníc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
ECN HydroGEM, prvé holandské auto na vodík

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků