"V době, kdy se udržitelnost setkává s inovacemi, zůstává společnost Stellantis v čele s naším závazkem rozvíjet hybridní technologie pro naše evropské zákazníky," řekl Uwe Hochgeschurtz, provozní ředitel společnosti Stellantis pro rozšířenou Evropu. Zdroj: Stellantis

"V době, kdy se udržitelnost setkává s inovacemi, zůstává společnost Stellantis v čele s naším závazkem rozvíjet hybridní technologie pro naše evropské zákazníky," řekl Uwe Hochgeschurtz, provozní ředitel společnosti Stellantis pro rozšířenou Evropu. | Zdroj: Stellantis

Baterie systému s napětím 48 V a kapacitou 0,9 kWh zajišťuje dojezd až 1 km při ustálené jízdě a může také poskytovat určitý elektrický pohon při jízdě s malým zatížením nebo při popojíždění.  Zdroj: Stellantis

Baterie systému s napětím 48 V a kapacitou 0,9 kWh zajišťuje dojezd až 1 km při ustálené jízdě a může také poskytovat určitý elektrický pohon při jízdě s malým zatížením nebo při popojíždění.  | Zdroj: Stellantis

 Zdroj: Stellantis

| Zdroj: Stellantis

 Zdroj: Stellantis

| Zdroj: Stellantis

 Zdroj: Stellantis

| Zdroj: Stellantis

 Zdroj: Stellantis

| Zdroj: Stellantis

Baterie systému s napětím 48 V a kapacitou 0,9 kWh zajišťuje dojezd až 1 km při ustálené jízdě a může také poskytovat určitý elektrický pohon při jízdě s malým zatížením nebo při popojíždění.  Zdroj: Stellantis
 Zdroj: Stellantis
 Zdroj: Stellantis
 Zdroj: Stellantis
6
Fotogalerie

Hybridy od Stellantisu jsou obrovský trhák. Elektrifikovaný pohon už brzy najdete snad všude

Již v letošním roce bude ústrojí v s elektromotorem v převodovce ve třiceti typech vozů.

V současné době praktikuje koncern Stellantis přístup, který umožňuje zákazníkům vybrat si klasický, hybridní nebo bateriový pohon. Právě u hybridů zaznamenal meziroční nárůst prodejů (leden až květen 2023 oproti stejnému období letošního roku) o 41 % v rámci skupiny zemí EU30. Ke konci letošního roku bude mít v nabídce třicítku hybridních modelů, k nimž se do roku 2026 připojí ještě šest dalších.

V rámci letoška tak budou mít technologii eDCT Alfa Romeo Junior a Tonale, nový Citroën C3, C3 AirCross, C4, C4 X, C5 AirCross a C5 X, dále pak DS 3 a DS 4, Fiaty Panda a 600, Jeepy Avenger, Renegade a Compass, nová Lancia Ypsilon, Maserati Grecale, Opely Corsa, Astra, Astra SportsTourer, Mokka, Frontera a nový Grandland a konečně pak Peugeoty 208, 308, 308 SW, 408, 2008, nová 3008 a také 5008.

Systém eDCT využívá 21kW motor a 48V baterii o kapacitě 0,9 kWh. Přinášet má o 20 % nižší kombinace oproti srovnatelnému nehybridnímu pohonu s automatickou převodovkou. Stellantis již nyní vyrábí hybridní vozidla v 70 % svých továren v Evropě, celková kapacita činí 1,2 milionu vozů s eDCT ročně.

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud