Hybridní vozy si získaly velkou přízeň ve Spojených státech

Velkou přízeň si získaly hybridní vozy na americkém trhu. Za loňský rok se tam prodalo bez pár kusů 200 000 nových vozů, které využívaly pro pohon i jiné systémy, než benzín a naftu. Prodeje se tak proti roku 2004 zvýšily o téměř 140 procent a tento růst pokračuje i v letošním roce.

Hlavním důvodem zvětšující se obliby těchto vozů je daňové zvýhodnění při koupi, nižší spotřeba, která je v dnešní době, při růstu cen paliv velmi hlídaným kritériem a velký podíl hraje i módní vlna, protože ve společnosti je "in" jezdit v hybridním voze. Na druhou stranu dle dostupných studií, které vydala společnost J.D. Power, vyplývá, že mimo Hondu Civic Hybrid a Toyotu Prius Hybrid se žádný vůz ekonomicky nevyplatí. Tedy přesněji, mimo tyto dva modely, se finance, které majitel zaplatí navíc za hybridní vůz, nevrátí do ujetí 120 000 km, což výrazně eliminuje výhodnost nižší spotřeby a tedy nižších nákladů na ujetý kilometr. U ostatních značek hybridních vozů se investice navíc vrátí často až po ujetí stovek tisíc kilometrů, takže na jedné straně sice majitel ušetří na palivu nemalou sumu, ale díky vyšší pořizovací ceně v součtu beztak tratí. Hlavním přínosem je pak tedy hlavně ekologická šetrnost těchto vozů.

Dle dalších analytických firem však pravý boom hybridní vozy teprve čeká a hlavní zájem bude teprve po roce 2010, kdy se ceny paliv dlouhodobě usadí na vysoké hladině a každý ušetřený litr paliva bude žádoucí a rovněž cena hybridních technologií výrazně poklesne. Poté bude také návratnost výrazně kratší, což bude opět motivovat další zákazníky ke koupi.
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků