Hybridní vozy si získaly velkou přízeň ve Spojených státech

Velkou přízeň si získaly hybridní vozy na americkém trhu. Za loňský rok se tam prodalo bez pár kusů 200 000 nových vozů, které využívaly pro pohon i jiné systémy, než benzín a naftu. Prodeje se tak proti roku 2004 zvýšily o téměř 140 procent a tento růst pokračuje i v letošním roce.

Hlavním důvodem zvětšující se obliby těchto vozů je daňové zvýhodnění při koupi, nižší spotřeba, která je v dnešní době, při růstu cen paliv velmi hlídaným kritériem a velký podíl hraje i módní vlna, protože ve společnosti je "in" jezdit v hybridním voze. Na druhou stranu dle dostupných studií, které vydala společnost J.D. Power, vyplývá, že mimo Hondu Civic Hybrid a Toyotu Prius Hybrid se žádný vůz ekonomicky nevyplatí. Tedy přesněji, mimo tyto dva modely, se finance, které majitel zaplatí navíc za hybridní vůz, nevrátí do ujetí 120 000 km, což výrazně eliminuje výhodnost nižší spotřeby a tedy nižších nákladů na ujetý kilometr. U ostatních značek hybridních vozů se investice navíc vrátí často až po ujetí stovek tisíc kilometrů, takže na jedné straně sice majitel ušetří na palivu nemalou sumu, ale díky vyšší pořizovací ceně v součtu beztak tratí. Hlavním přínosem je pak tedy hlavně ekologická šetrnost těchto vozů.

Dle dalších analytických firem však pravý boom hybridní vozy teprve čeká a hlavní zájem bude teprve po roce 2010, kdy se ceny paliv dlouhodobě usadí na vysoké hladině a každý ušetřený litr paliva bude žádoucí a rovněž cena hybridních technologií výrazně poklesne. Poté bude také návratnost výrazně kratší, což bude opět motivovat další zákazníky ke koupi.
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků