43
Fotogalerie

Hybridní Volkswagen Cross Coupé GTE má odstartovat ofenzivu SUV

Budoucí SUV Volkswagenu budou vypadat nějak takhle. Sériová verze Cross Coupé GTE se začne vyrábět na konci roku 2016.

Kapitoly článku:


Nová generace SUV Volkswagen Touareg má dorazit v roce 2017, ale už na konci roku 2016 chce Volkswagen vyrábět sériové auto vycházející přímo z konceptu Cross Coupé GTE. Že by se tedy jednalo o odpověď koncernu na BMW X6 a Mercedes GLE? Každopádně se můžeme podívat, kam se bude ubírat budoucí design crossoverů a SUV značky Volkswagen.

vw gte (1).JPGvw gte (6).JPGvw gte (7).JPG
Pokud se do sériové výroby na konci roku 2016 už nic moc nezmění, má Volkswagen Cross Coupé GTE velkou šanci stát se prozatím nejhezčím zbytečným SUV

Těžko říci, jak to přesně bude se začleněním sériového auta, které na bázi konceptu Cross Coupé GTE vznikne. S délkou 4847 mm je nový Volkswagen jen o kousek kratší než první generace BMW X6, ale zároveň větší než současný Touareg. Automobilka také potvrdila výrobu tohoto auta, která má probíhat v americké továrně Chattanooga v Tennessee od konce roku 2016.

Interiér je pětimístný a poměrně strohý a jednoduchý. Dominuje mu centrální multifunkční dotykový displej, které se budou teď ve vozech objevovat stále častěji. Například nedávno představený koncept Golfu R na veletrhu CES 2015 ukazuje, kudy se asi bude trh ubírat.

Novinkou v interiéru je třeba volič převodovky DSG, který se ovládá jako joystick a zůstává v jedné poloze. Vedle něj je i otočný volič jízdních režimů sníh, sport, offroad a silnice po vzoru systému Terrain Response v Land Roverech.

vw gte (15).JPGvw gte (43).JPGvw gte (24).JPG
Interiér není revoluční, spíše se připravte na nově pojaté řešení voliče převodovky DSG, ovládání jízdních režimů a funkce displejů. Do sériové výroby se toho změní jen málo

K pohonu konceptu Cross Coupé GTE, který je postaven na modulární platformě MQB, slouží pochopitelně plug-in hybridní systém. Je založen na atmosférickém benzínovém šestiválci 3,6 l o výkonu 206 kW (280 k) a točivém momentu 350 Nm a k němu napojeném elektromotoru o výkonu 40 kW (54 k) a točivém momentu 220 Nm, u kterého je ještě šestistupňové DSG. Na zadní nápravě je pak další elektromotor s výkonem 85 kW (115 k) a točivým momentem 270 Nm a mezi nápravami jsou umístěny akumulátory s kapacitou 14,1 kWh.

Auto je tedy čtyřkolka, ale pohon zadní nápravy obstarává pouze elektromotor, nenajdete tu žádný hřídel. Oba elektromotory fungují také jako alternátor a dobíjí rekuperací. Celkový výkon hybridní soustavy VW Cross Coupé GTE je 264 kW (359 koní) a točivý moment dosahuje na 379 Nm.

Hybridní koncept je schopen samostatné jízdy na elektřinu na vzdálenost až 32 km, zatímco maximální rychlost je omezena na 210 km/h a zrychlení na stovku se odehraje za zhruba šest sekund. Volkswagen odhaduje, že vůz dosáhne kombinované spotřeby 3,4 litru na 100 km.

Spalovací motor pohání výhradně přední kola a řidič si může zvolit, jestli chce jet pouze na elektřinu, na kombinovaný režim nebo s preferencí motoru a využítí zbytkové energie k dobíjení akumulátoru. Auto také po sundání nohy z pedálu plynu úplně vypne motor a odpojí elektromotory v jakési funkci plachtění. Možné je i aktivovat rekuperaci a nastavit její sílu.

Pokud chce řidič pohon všech kol a baterie je vybitá, přední elektromotor začne automaticky fungovat jako generátor proudu pro zadní elektromotor. Volkswagen tomuto přenosu energie říká „elektrický kloubový hřídel“.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud