Hybridní Toyoty si na nové akumulátory ještě počkají

Japonská automobilka Toyota prozatím odkládá přechod na nové lithium-iontové akumulátory pro své hybridní vozy. Akumulátory, které mají přinést při stejných rozměrech a hmotnosti vyšší kapacitu, rychlejší nabíjení a pozvolnější stárnutí, prozatím nejsou na takové úrovní, aby mohly být použity při sériové výrobě vozů.

V současnosti je hlavním problémem přehřívání těchto akumulátorů, což může vést k vnitřnímu zkratu a vzplanutí. Jelikož akumulátory v hybridních vozech mají uložené velké množství energie, případná nehoda by mohla mít fatální následky.

Toyota chtěla tento typ akumulátorů nasadit již za dva roky, ale již nyní je jasné, že se tak nestihne a automobilka zůstane věrná svým akumulátorům s notnou dávkou niklu, jehož těžba není k přírodě zrovna shovívavá...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků