Hybridní Toyoty si na nové akumulátory ještě počkají

Japonská automobilka Toyota prozatím odkládá přechod na nové lithium-iontové akumulátory pro své hybridní vozy. Akumulátory, které mají přinést při stejných rozměrech a hmotnosti vyšší kapacitu, rychlejší nabíjení a pozvolnější stárnutí, prozatím nejsou na takové úrovní, aby mohly být použity při sériové výrobě vozů.

V současnosti je hlavním problémem přehřívání těchto akumulátorů, což může vést k vnitřnímu zkratu a vzplanutí. Jelikož akumulátory v hybridních vozech mají uložené velké množství energie, případná nehoda by mohla mít fatální následky.

Toyota chtěla tento typ akumulátorů nasadit již za dva roky, ale již nyní je jasné, že se tak nestihne a automobilka zůstane věrná svým akumulátorům s notnou dávkou niklu, jehož těžba není k přírodě zrovna shovívavá...

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků