Hybridní Toyota Prius oslovuje významné fleetové zákazníky

Světově první sériově vyráběný automobil s hybridní technologií Toyota Prius stále více oslovuje firemní klientelu v České republice.. Významné společnosti působící v různých odvětvích oceňují výrazné benefity hybridní technologie a zařazují tak v současnosti model Prius do svých vozových parků. Zároveň tím vyjadřují svůj pozitivní vztah k ochraně životního prostředí, neboť hybridní Toyota Prius dominuje především v oblasti nízké spotřeby paliva a rovněž nízké úrovně škodlivých emisí. Tradiční spolehlivost vozů Toyota, potvrzená v současnostipoté přináší další významnou přednost pro fleetové zákazníky – nízké provozní náklady. Bylootázkou času, kdy o hybridní model Prius projeví zájem některá z firem operující na českém trhu a tím vyjádří svůj pozitivní přístup k životnímu prostředí. Pevně věřím, že se nám do budoucna podaří s hybridní technologií oslovit ještě více podobně smýšlejících společností a že jsme tedy vlastně na samém začátku. Každý prodaný Prius ušetří ročně více než 1 tunu CO2 v porovnání s vozem v segmentu D s dieselovým motorem. Být ohleduplný k životnímu prostředí znamená chovat se stejně ke svým zákazníkům, obchodním partnerům, široké veřejnosti řekl Jakub Kühnl, Fleet manager společnosti Toyota Motor Czech.

Toyota Prius v barvách IKEA

Společnost IKEA vstoupila do České republiky v roce 1991. Od té doby pravidelně zvyšuje počty zákazníků ve svých prodejních centrech a stejně tak se daří i v celkovém objemu prodaného zboží. Své aktivity rozvíjí také v oblasti ochrany životního prostředí. Vybavení vozového parku hybridními modely Toyota Prius je tedy přirozeným krokem k tolik potřebné šetrnosti.

Obchodní domy IKEA se v dnešním moderním světě staly ikonou při výběru a nákupu bytového zařízení. Díky neustálému růstu prodaného objemu a tím příznivé cenové politice je dnes švédská IKEA svými výrobky blíže stále vyššímu počtu zákazníků. Těm nabízí své produkty, jež vynikají především dobrým designem, funkcí a také jednoduchou montáží a instalací v domácnosti.

Přirozeně každá aktivita, kterou člověk vyvíjí, určitým způsobem ovlivňuje prostředí, v němž žije. Čím větší tato aktivita je, tím větší je pochopitelně i její dopad. Toho si je společnost IKEA plně vědoma a proto podniká řadu kroků k ochranně životního prostředí. Jedním z těchto kroků je postupné nahrazení stávajícího vozového parku automobily Toyota Prius s hybridním pohonem.

„Pro jeho volbu byla celá řada důvodů. Vedle nízkého obsahu škodlivin ve výfukových plynech oslovil tento vůz nízkými provozními náklady, tichým chodem a také pověstnou spolehlivostí.“,řekl pan Andrew North, generální ředitel IKEA pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko, který slavnostně převzal první vůz z rukou viceprezidenta společnosti Toyota Motor Czech pana Arthura Kipferlera.

Společnost IKEA tak následuje v České republice podobnou obměnu svého vozového parku na modely Prius jako například v sousedním Rakousku.

Toyota Prius do služeb autopůjčovny HERTZ

Společnost Hertz je největší a nejstarší autopůjčovnou na světě. Má celkem přes 7.000 poboček ve více jak 150 zemích světa a provozuje kolem 450.000 vozidel. V České republice začal Hertz samostatně pracovat v porevoluční době v roce 1989 jako první mezinárodní autopůjčovna v tehdejším Československu. Za posledních 15 let vyrostla firma v největší autopůjčovnu v České republice s pobočkami v Praze, Brně, Ostravě a Karlových Varech. V současné době provozuje v sezónní špičce až 800 vozidel různých kategorií a značek. Primárním kritériem pro výběr vozidel do vozového parku jsou především požadavky zákazníků autopůjčovny. Konkurenční prostředí v této oblasti působící na cenu pronájmů však vyžaduje volbu kompromisu mezi provozními náklady, značkou, bezpečností, spolehlivostí a užitnou hodnotou vozu.

„Hybridní vozy Toyota Prius jsme vybrali do vozového parku díky své atraktivnosti. Hybridní pohony jsou stále známé na našem trhu spíše v oblasti teorie a my tímto umožňujeme tuto teorii ověřovat praxí. Rádi pozitivně překvapujeme zákazníky něčím, co od nás neočekávají. Při pořízení těchto vozidel hrála velkou úlohu také myšlenka na jejich ekologický provoz. V současné době jsme pořídili do testovacího provozu 5 vozidel. Jakmile se přesvědčíme, že jsme přinesli očekávané pozitivní překvapení, jsme připravení flotilu zdvojnásobit“, sdělil Ing. Jiří Katolický, generální ředitel společnosti HERTZ pro Českou republiku při slavnostním předání prvních pěti vozů Toyota Prius z rukou viceprezidenta společnosti Toyota Motor Czech pana Artura Kipferlera.

TOYOTA PRIUS – FAKTA & PARAMETRY:

- První sériově vyráběný automobil na světě s hybridní technologií

(kombinace spalovacího motoru s elektromotorem)

- Titul evropského Auta roku 2005

- Ocenění v evropské anketě Motor roku v letech 2004, 2005, 2006 a 2007

- Významné ocenění v renomované studii spokojenosti zákazníků J.D.Power

Spalovací motor

  • 1,5 l benzínový čtyřválec DOHC, 16 ventilů
  • výkon 57 kW/5000 1/min
  • točivý moment 115 Nm/4000 1/min

Elektromotor

  • synchronní motor na střídavý proud
  • max.provozní napětí 500 V
  • výkon 50 kW mezi 1200 – 1540 1/min
  • točivý moment 400 Nm 0-1200 1/min

Generátor

  • synchronní motor na střídavý proud
  • max.provozní napětí 500 V
  • max.otáčky 10 000 1/min

Akumulátory

  • typ Ni-MH (Nikl-Metal hydrid)
  • kapacita6,5 Ah
  • hmotnost 39 kg

Výkon celého systému

  • v závislosti na rychlosti min.82 kW
  • točivý moment 478 Nm při 0-35 km/h

Rozměry a hmotnosti vozu

  • 4450 x 1725 x 1490 mm
  • rozvor náprav 2700 mm
  • zavazadlový prostor 408 l
  • hmotnost 1370 kg

Jízdní výkony, spotřeba a emise CO2

  • nejvyšší rychlost 170 km/h
  • zrychlení 0-100 km/h za 10,9 s
  • spotřeba podle normy 4,2/5,0/4,3 l/100 km
  • emise CO2 (komb.provoz)104 g/km
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků