Taky Suzuki pokračuje ve snaze snižovat flotilové emise a modelovou řadu tak postupně elektrifikuje. | Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki

Taky Suzuki pokračuje ve snaze snižovat flotilové emise a modelovou řadu tak postupně elektrifikuje. | Suzuki Swift Sport (2020) | Zdroj: Suzuki

Dalším modelem do řady je rovněž Swift Sport, který nám už automobilka plně odhaluje včetně podrobností o mild-hybridním motoru a také nových fotek. | Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki

Dalším modelem do řady je rovněž Swift Sport, který nám už automobilka plně odhaluje včetně podrobností o mild-hybridním motoru a také nových fotek. | Suzuki Swift Sport (2020) | Zdroj: Suzuki

O volitelnou možnost nejde, Swift Sport modelového roku 2020 už tedy seženete pouze s elektrifikovaným ústrojím. | Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki

O volitelnou možnost nejde, Swift Sport modelového roku 2020 už tedy seženete pouze s elektrifikovaným ústrojím. | Suzuki Swift Sport (2020) | Zdroj: Suzuki

Pod kapotou se objevuje nově vyvinuté ústrojí se základem v přeplňovaném motoru 1.4 BoosterJet, kterému pomáhá řemenem poháněný startér-generátor v rámci 48V sítě. | Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki

Pod kapotou se objevuje nově vyvinuté ústrojí se základem v přeplňovaném motoru 1.4 BoosterJet, kterému pomáhá řemenem poháněný startér-generátor v rámci 48V sítě. | Suzuki Swift Sport (2020) | Zdroj: Suzuki

O změně výkonu Suzuki nic neříká, tudíž očekáváme dosavadních 103 kW (140 koní), lehce se ovšem zvýšil točivý moment na 235 N.m, tedy o 5 N.m více. | Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki

O změně výkonu Suzuki nic neříká, tudíž očekáváme dosavadních 103 kW (140 koní), lehce se ovšem zvýšil točivý moment na 235 N.m, tedy o 5 N.m více. | Suzuki Swift Sport (2020) | Zdroj: Suzuki

Startér-generátor má motoru pomoci při rozjezdech a akceleraci, proto má Swift Sport v tomto ohledu působit ještě čiperněji. | Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki

Startér-generátor má motoru pomoci při rozjezdech a akceleraci, proto má Swift Sport v tomto ohledu působit ještě čiperněji. | Suzuki Swift Sport (2020) | Zdroj: Suzuki

Malý lithium-iontový akumulátor je umístěný pod předním sedadlem a rychlejší hatchback nadále spoléhá na manuální šestistupňovou převodovku. | Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki

Malý lithium-iontový akumulátor je umístěný pod předním sedadlem a rychlejší hatchback nadále spoléhá na manuální šestistupňovou převodovku. | Suzuki Swift Sport (2020) | Zdroj: Suzuki

Energii vůz získává rekuperací. Využívá ji pro napájení palubních systémů při stání s vypnutým motorem a při akceleraci z nízkých otáček. Generátor přitom nedobíjí baterii vždy. | Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki

Energii vůz získává rekuperací. Využívá ji pro napájení palubních systémů při stání s vypnutým motorem a při akceleraci z nízkých otáček. Generátor přitom nedobíjí baterii vždy. | Suzuki Swift Sport (2020) | Zdroj: Suzuki

Není-li to potřeba, třeba při jízdě ustálenou rychlostí, dojde k jeho odpojení, aby nezatěžoval hnací řetězec. Suzuki pak mluví o snížení emisí CO2 až o 20 % a zlepšení kombinované spotřeby o 15 % dle WLTP. | Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki

Není-li to potřeba, třeba při jízdě ustálenou rychlostí, dojde k jeho odpojení, aby nezatěžoval hnací řetězec. Suzuki pak mluví o snížení emisí CO2 až o 20 % a zlepšení kombinované spotřeby o 15 % dle WLTP. | Suzuki Swift Sport (2020) | Zdroj: Suzuki

Slova o čipernosti nicméně vyvažuje lehce zvýšená hmotnost modelu kvůli zástavbě mild-hybridního ústrojí. Klíčové komponenty přidají Sportu navíc dalších zhruba 15 kg... | Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki

Slova o čipernosti nicméně vyvažuje lehce zvýšená hmotnost modelu kvůli zástavbě mild-hybridního ústrojí. Klíčové komponenty přidají Sportu navíc dalších zhruba 15 kg... | Suzuki Swift Sport (2020) | Zdroj: Suzuki

...ve výsledku tak mluví Suzuki o pohotovostní hmotnosti 1025 kg. Každopádně je ale Swift Sport na dnešní poměry stále lehoučkým a hravým autem. | Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki

...ve výsledku tak mluví Suzuki o pohotovostní hmotnosti 1025 kg. Každopádně je ale Swift Sport na dnešní poměry stále lehoučkým a hravým autem. | Suzuki Swift Sport (2020) | Zdroj: Suzuki

Ceny Suzuki Swift Sport s mild-hybridním ústrojím pro rok 2020 zatím české zastoupení neuveřejnilo. Určitě o nich budeme informovat. Uvidíme, zda se od nynějších 479.900 Kč bude cena razantněji lišit. | Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki

Ceny Suzuki Swift Sport s mild-hybridním ústrojím pro rok 2020 zatím české zastoupení neuveřejnilo. Určitě o nich budeme informovat. Uvidíme, zda se od nynějších 479.900 Kč bude cena razantněji lišit. | Suzuki Swift Sport (2020) | Zdroj: Suzuki

Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki

Suzuki Swift Sport (2020) | Zdroj: Suzuki

Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki

Suzuki Swift Sport (2020) | Zdroj: Suzuki

Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki

Suzuki Swift Sport (2020) | Zdroj: Suzuki

Dalším modelem do řady je rovněž Swift Sport, který nám už automobilka plně odhaluje včetně podrobností o mild-hybridním motoru a také nových fotek. | Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki
O volitelnou možnost nejde, Swift Sport modelového roku 2020 už tedy seženete pouze s elektrifikovaným ústrojím. | Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki
Pod kapotou se objevuje nově vyvinuté ústrojí se základem v přeplňovaném motoru 1.4 BoosterJet, kterému pomáhá řemenem poháněný startér-generátor v rámci 48V sítě. | Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki
O změně výkonu Suzuki nic neříká, tudíž očekáváme dosavadních 103 kW (140 koní), lehce se ovšem zvýšil točivý moment na 235 N.m, tedy o 5 N.m více. | Suzuki Swift Sport (2020) Zdroj: Suzuki
15
Fotogalerie

Hybridní Suzuki Swift Sport na prvních fotkách. Pár kilo navíc mu reputaci nezkazí

Že se sportovní hatchback dočká lehké elektrifikace, to Suzuki předznamenalo už dříve. Teď nám značka představuje mild-hybridní Swift Sport detailněji.

Taky Suzuki pokračuje ve snaze snižovat flotilové emise a modelovou řadu tak postupně elektrifikuje. Dalším modelem do řady je rovněž Swift Sport, který nám už automobilka plně odhaluje včetně podrobností o mild-hybridním motoru a také nových fotek. O volitelnou možnost nejde, Swift Sport modelového roku 2020 už tedy seženete pouze s elektrifikovaným ústrojím.

Pod kapotou se objevuje nově vyvinuté ústrojí se základem v přeplňovaném motoru 1.4 BoosterJet, kterému pomáhá řemenem poháněný startér-generátor v rámci 48V sítě. O změně výkonu Suzuki nic neříká, tudíž očekáváme dosavadních 103 kW (140 koní), lehce se ovšem zvýšil točivý moment na 235 N.m, tedy o 5 N.m více.

Startér-generátor má motoru pomoci při rozjezdech a akceleraci, proto má Swift Sport v tomto ohledu působit ještě čiperněji. Malý lithium-iontový akumulátor je umístěný pod předním sedadlem a rychlejší hatchback nadále spoléhá na manuální šestistupňovou převodovku.

Energii vůz získává rekuperací. Využívá ji pro napájení palubních systémů při stání s vypnutým motorem a při akceleraci z nízkých otáček. Generátor přitom nedobíjí baterii vždy. Není-li to potřeba, třeba při jízdě ustálenou rychlostí, dojde k jeho odpojení, aby nezatěžoval hnací řetězec. Suzuki pak mluví o snížení emisí CO2 až o 20 % a zlepšení kombinované spotřeby o 15 % dle WLTP.

Slova o čipernosti nicméně vyvažuje lehce zvýšená hmotnost modelu kvůli zástavbě mild-hybridního ústrojí. Klíčové komponenty přidají Sportu navíc dalších zhruba 15 kg, ve výsledku tak mluví Suzuki o pohotovostní hmotnosti 1025 kg. Každopádně je ale Swift Sport na dnešní poměry stále lehoučkým a hravým autem.

Ceny Suzuki Swift Sport s mild-hybridním ústrojím pro rok 2020 zatím české zastoupení neuveřejnilo. Určitě o nich budeme informovat. Uvidíme, zda se od nynějších 479.900 Kč bude cena razantněji lišit.

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud