Hybridní Suzuki Swift Sport na prvních fotkách. Pár kilo navíc mu reputaci nezkazí

Že se sportovní hatchback dočká lehké elektrifikace, to Suzuki předznamenalo už dříve. Teď nám značka představuje mild-hybridní Swift Sport detailněji.

Taky Suzuki pokračuje ve snaze snižovat flotilové emise a modelovou řadu tak postupně elektrifikuje. Dalším modelem do řady je rovněž Swift Sport, který nám už automobilka plně odhaluje včetně podrobností o mild-hybridním motoru a také nových fotek. O volitelnou možnost nejde, Swift Sport modelového roku 2020 už tedy seženete pouze s elektrifikovaným ústrojím.

Pod kapotou se objevuje nově vyvinuté ústrojí se základem v přeplňovaném motoru 1.4 BoosterJet, kterému pomáhá řemenem poháněný startér-generátor v rámci 48V sítě. O změně výkonu Suzuki nic neříká, tudíž očekáváme dosavadních 103 kW (140 koní), lehce se ovšem zvýšil točivý moment na 235 N.m, tedy o 5 N.m více.

Suzuki Ignis má po faceliftu. Dostalo vylepšený motor a možnost převodovky CVT

Suzuki Ignis má po faceliftu. Dostalo vylepšený motor a možnost převodovky CVT

Startér-generátor má motoru pomoci při rozjezdech a akceleraci, proto má Swift Sport v tomto ohledu působit ještě čiperněji. Malý lithium-iontový akumulátor je umístěný pod předním sedadlem a rychlejší hatchback nadále spoléhá na manuální šestistupňovou převodovku.

Energii vůz získává rekuperací. Využívá ji pro napájení palubních systémů při stání s vypnutým motorem a při akceleraci z nízkých otáček. Generátor přitom nedobíjí baterii vždy. Není-li to potřeba, třeba při jízdě ustálenou rychlostí, dojde k jeho odpojení, aby nezatěžoval hnací řetězec. Suzuki pak mluví o snížení emisí CO2 až o 20 % a zlepšení kombinované spotřeby o 15 % dle WLTP.

Nové hybridy od Suzuki už koupíte i v Česku. Spotřeba šla dolů, cena lehce nahoru

Nové hybridy od Suzuki už koupíte i v Česku. Spotřeba šla dolů, cena lehce nahoru

Slova o čipernosti nicméně vyvažuje lehce zvýšená hmotnost modelu kvůli zástavbě mild-hybridního ústrojí. Klíčové komponenty přidají Sportu navíc dalších zhruba 15 kg, ve výsledku tak mluví Suzuki o pohotovostní hmotnosti 1025 kg. Každopádně je ale Swift Sport na dnešní poměry stále lehoučkým a hravým autem.

Ceny Suzuki Swift Sport s mild-hybridním ústrojím pro rok 2020 zatím české zastoupení neuveřejnilo. Určitě o nich budeme informovat. Uvidíme, zda se od nynějších 479.900 Kč bude cena razantněji lišit.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků