Subaru na českém trhu rozšiřuje portfolio hybridních modelů. Po SUV Forester a crossoveru XV přichází hybridní hatchback Impreza, jehož základní cena činí 770.000 Kč.
Evropský trh pro Subaru není prioritní, přesto dělá všechno proto, aby se zde tyto vozy prodávaly, a konkrétně na českém trhu je značka velmi aktivní. Sází na silnou základnu fanoušků, které ale v relativně nedávné době musela připravit o silný turbomotor v SUV Forester i atmosféricky plněné dvoulitrové čtyřválce v modelech XV a Impreza. Náhrada ale existuje. Jmenuje se e-Boxer a jsem toho názoru, že nedůvěra není na místě.
Motor 2.0 e-Boxer (FB20) už pořídíte také v hatchbacku Impreza, nejde ale o jedinou možnost. V nabídce zůstává i šestnáctistovka s výkonem 84 kW (FB16), kombinovaná s převodovkou Lineartronic (CVT). Je dostupná s výbavami Trend (od 610.000 Kč), Comfort (od 680.000 Kč) a Executive (od 730.000 Kč), výbavy Active a Executive+ jsou pak vyhrazeny pouze dvoulitrovému e-Boxeru.
Elektrifikovaná impreza vyjde na nejméně 770.000 Kč. Linie Active má v základu aktivní Bi-LED světlomety, textilní čalounění sedadel, audio s 8palcovým dotykovým displejem, automatickou dvouzónovou klimatizaci, litá 17palcová kola, zadní parkovací kameru, adaptivní tempomat, a jako všechny verze Subaru Impreza i systém podpory řidiče EyeSight a symetrický pohon všech kol.
Za vrcholné provedení Executive+ zaplatíte 880.000 Kč. Oproti verzi Active dostanete navíc bezklíčové odemykání a startování, navigaci, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, sledování slepého úhlu, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel, přední parkovací kameru, automatické brzdění v případě, že by mělo dojít k nehodě při couvání, či vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou.
Rozdíl mezi výbavami, které jsou dostupné pro e-Boxer, činí 110.000 Kč, avšak určit, jak je to mezi šestnáctistovkou v dvoulitrem, zase tak snadno nejde. Nejblíže jsou si výbavy Executive (FB16) a Executive+ (FB20), mezi nimiž si spočítáte rozdíl 150.000 Kč ve prospěch šestnáctistovky. Executive+ má ale nejenom silnější a úspornější motor, ale také elektricky ovládané střešní okno, boční nástavce, kožené čalounění uvnitř či již zmíněné elektrické nastavení sedadla řidiče. Rozdíl tedy vzhledem k bohatší výbavě dvoulitru nebude tak velký, jak se zdá.
Subaru Impreza: Technická data a české ceny k 20. 7. 2020 |
Motor |
1.6i FB16 |
2.0i e-Boxer FB20 |
Pohon |
4x4 |
4x4 |
Zdvihový objem |
1600 |
1995 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
84/6200 |
110/5600-6000 |
Točivý moment [N.m/min] |
150/3600 |
194/4000 |
Převodovka |
CVT |
CVT |
Max. rychlost [km/h] |
180 |
197 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
12,4 |
10 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
6,5 |
6,3 |
Cena Trend [Kč] |
610.000 |
|
Cena Comfort [Kč] |
680.000 |
|
Cena Executive [Kč] |
730.000 |
|
Cena Active [Kč] |
|
770.000 |
Cena Executive+ [Kč] |
|
880.000 |
V nižší střední třídě je plno dynamičtějších, komfortnějších, praktičtějších a rozhodně hezčích aut. Fanoušci ale na Imprezu přísahají pro její podélně uložený motor typu „boxer“, symetrický pohon všech kol a pověstnou suverenitu na českých silnicích.
Test Subaru Impreza 2.0i-S • Hybridní Subaru Impreza