Hybridní Subaru Impreza dorazilo do ČR. Malou úsporu benzinu nedá příliš lacino

Subaru na českém trhu rozšiřuje portfolio hybridních modelů. Po SUV Forester a crossoveru XV přichází hybridní hatchback Impreza, jehož základní cena činí 770.000 Kč.

Evropský trh pro Subaru není prioritní, přesto dělá všechno proto, aby se zde tyto vozy prodávaly, a konkrétně na českém trhu je značka velmi aktivní. Sází na silnou základnu fanoušků, které ale v relativně nedávné době musela připravit o silný turbomotor v SUV Forester i atmosféricky plněné dvoulitrové čtyřválce v modelech XV a Impreza. Náhrada ale existuje. Jmenuje se e-Boxer a jsem toho názoru, že nedůvěra není na místě.

TEST Subaru Impreza 2.0i-S: Takhle má jezdit moderní hatchback!

TEST Subaru Impreza 2.0i-S: Takhle má jezdit moderní hatchback!

Motor 2.0 e-Boxer (FB20) už pořídíte také v hatchbacku Impreza, nejde ale o jedinou možnost. V nabídce zůstává i šestnáctistovka s výkonem 84 kW (FB16), kombinovaná s převodovkou Lineartronic (CVT). Je dostupná s výbavami Trend (od 610.000 Kč), Comfort (od 680.000 Kč) a Executive (od 730.000 Kč), výbavy Active a Executive+ jsou pak vyhrazeny pouze dvoulitrovému e-Boxeru.

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Za volantem Subaru Impreza: Prostě perfektní auto. Hlavně s dvoulitrem!

Elektrifikovaná impreza vyjde na nejméně 770.000 Kč. Linie Active má v základu aktivní Bi-LED světlomety, textilní čalounění sedadel, audio s 8palcovým dotykovým displejem, automatickou dvouzónovou klimatizaci, litá 17palcová kola, zadní parkovací kameru, adaptivní tempomat, a jako všechny verze Subaru Impreza i systém podpory řidiče EyeSight a symetrický pohon všech kol.

Subaru Outback v ČR dostalo speciální edici Limited. 150 kusů bude muset stačit

Subaru Outback v ČR dostalo speciální edici Limited. 150 kusů bude muset stačit

Za vrcholné provedení Executive+ zaplatíte 880.000 Kč. Oproti verzi Active dostanete navíc bezklíčové odemykání a startování, navigaci, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, sledování slepého úhlu, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel, přední parkovací kameru, automatické brzdění v případě, že by mělo dojít k nehodě při couvání, či vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou.

Jakub Štáfek je kluk z Ulice, co se rve v kleci i s volantem. Zamiloval si Subaru

Jakub Štáfek je kluk z Ulice, co se rve v kleci i s volantem. Zamiloval si Subaru

Rozdíl mezi výbavami, které jsou dostupné pro e-Boxer, činí 110.000 Kč, avšak určit, jak je to mezi šestnáctistovkou v dvoulitrem, zase tak snadno nejde. Nejblíže jsou si výbavy Executive (FB16) a Executive+ (FB20), mezi nimiž si spočítáte rozdíl 150.000 Kč ve prospěch šestnáctistovky. Executive+ má ale nejenom silnější a úspornější motor, ale také elektricky ovládané střešní okno, boční nástavce, kožené čalounění uvnitř či již zmíněné elektrické nastavení sedadla řidiče. Rozdíl tedy vzhledem k bohatší výbavě dvoulitru nebude tak velký, jak se zdá.

Subaru Impreza: Technická data a české ceny k 20. 7. 2020
Motor 1.6i FB16 2.0i e-Boxer FB20
Pohon 4x4 4x4
Zdvihový objem  1600 1995
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 84/6200 110/5600-6000
Točivý moment [N.m/min]  150/3600 194/4000
Převodovka CVT CVT
Max. rychlost [km/h] 180 197
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,4 10
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,5 6,3
Cena Trend  [Kč] 610.000  
Cena Comfort [Kč] 680.000  
Cena Executive [Kč] 730.000  
Cena Active [Kč]   770.000
Cena Executive+ [Kč]   880.000

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 85 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků