Hybridní raketový motor pro Bloodhound SSC má za sebou úspěšný test

Hybridní raketový motor pro Bloodhound SSC má za sebou úspěšný test

Vývoj „automobilu“, který by se měl v roce 2016 stát vůbec nejrychlejší po zemi jezdící věcí, postoupil zase o kousek dále. Společnost Nammo úspěšně otestovala hybridní raketový pohon. První zážeh proběhl na předem stanovených šestnáct sekund, přičemž motor vyvinul tah tří tun.

Bloodhound SSC: Tři motory, padáky a maximálka 1609 km/h

Bloodhound SSC: Tři motory, padáky a maximálka 1609 km/h

Bloodhound SSC dostane od společnosti Nammo takzvaný hybridní raketový motor. Ten kombinuje tuhé palivo umístěné ve spalovací komoře s okysličovadlem. Jako tuhé palivo je použit syntetický kaučuk a jako okysličovadlo peroxid vodíku. Ten bude do motoru čerpat pětilitrový osmiválec od Jaguaru, který dostane do rakety 800 litrů paliva za pouhých dvacet sekund. Teplota uvnitř spalovací komory dosáhla během testu na 2500 stupňů.

Nejrychlejší vůz světa Bloodhound může vyjet, kola jsou hotová

Nejrychlejší vůz světa Bloodhound může vyjet, kola jsou hotová

Celý pohonný systém rekordního „automobilu“ používá ještě proudový motor Eurojet EJ200. Ten poslouží pro rozjezd na 480 km/h. Potom se zapojí hybridní raketový motor Nammo. Cílové rychlosti dosáhne Bloodhound SSC do jedné minuty od startu. 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků