Hybridní raketový motor pro Bloodhound SSC má za sebou úspěšný test

Hybridní raketový motor pro Bloodhound SSC má za sebou úspěšný test

Vývoj „automobilu“, který by se měl v roce 2016 stát vůbec nejrychlejší po zemi jezdící věcí, postoupil zase o kousek dále. Společnost Nammo úspěšně otestovala hybridní raketový pohon. První zážeh proběhl na předem stanovených šestnáct sekund, přičemž motor vyvinul tah tří tun.

Bloodhound SSC: Tři motory, padáky a maximálka 1609 km/h

Bloodhound SSC: Tři motory, padáky a maximálka 1609 km/h

Bloodhound SSC dostane od společnosti Nammo takzvaný hybridní raketový motor. Ten kombinuje tuhé palivo umístěné ve spalovací komoře s okysličovadlem. Jako tuhé palivo je použit syntetický kaučuk a jako okysličovadlo peroxid vodíku. Ten bude do motoru čerpat pětilitrový osmiválec od Jaguaru, který dostane do rakety 800 litrů paliva za pouhých dvacet sekund. Teplota uvnitř spalovací komory dosáhla během testu na 2500 stupňů.

Nejrychlejší vůz světa Bloodhound může vyjet, kola jsou hotová

Nejrychlejší vůz světa Bloodhound může vyjet, kola jsou hotová

Celý pohonný systém rekordního „automobilu“ používá ještě proudový motor Eurojet EJ200. Ten poslouží pro rozjezd na 480 km/h. Potom se zapojí hybridní raketový motor Nammo. Cílové rychlosti dosáhne Bloodhound SSC do jedné minuty od startu. 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky