Hybridní raketový motor pro Bloodhound SSC má za sebou úspěšný test

Hybridní raketový motor pro Bloodhound SSC má za sebou úspěšný test

Vývoj „automobilu“, který by se měl v roce 2016 stát vůbec nejrychlejší po zemi jezdící věcí, postoupil zase o kousek dále. Společnost Nammo úspěšně otestovala hybridní raketový pohon. První zážeh proběhl na předem stanovených šestnáct sekund, přičemž motor vyvinul tah tří tun.

Bloodhound SSC: Tři motory, padáky a maximálka 1609 km/h

Bloodhound SSC: Tři motory, padáky a maximálka 1609 km/h

Bloodhound SSC dostane od společnosti Nammo takzvaný hybridní raketový motor. Ten kombinuje tuhé palivo umístěné ve spalovací komoře s okysličovadlem. Jako tuhé palivo je použit syntetický kaučuk a jako okysličovadlo peroxid vodíku. Ten bude do motoru čerpat pětilitrový osmiválec od Jaguaru, který dostane do rakety 800 litrů paliva za pouhých dvacet sekund. Teplota uvnitř spalovací komory dosáhla během testu na 2500 stupňů.

Nejrychlejší vůz světa Bloodhound může vyjet, kola jsou hotová

Nejrychlejší vůz světa Bloodhound může vyjet, kola jsou hotová

Celý pohonný systém rekordního „automobilu“ používá ještě proudový motor Eurojet EJ200. Ten poslouží pro rozjezd na 480 km/h. Potom se zapojí hybridní raketový motor Nammo. Cílové rychlosti dosáhne Bloodhound SSC do jedné minuty od startu. 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků