Hybridní raketový motor pro Bloodhound SSC má za sebou úspěšný test

Hybridní raketový motor pro Bloodhound SSC má za sebou úspěšný test

Vývoj „automobilu“, který by se měl v roce 2016 stát vůbec nejrychlejší po zemi jezdící věcí, postoupil zase o kousek dále. Společnost Nammo úspěšně otestovala hybridní raketový pohon. První zážeh proběhl na předem stanovených šestnáct sekund, přičemž motor vyvinul tah tří tun.

Bloodhound SSC: Tři motory, padáky a maximálka 1609 km/h

Bloodhound SSC: Tři motory, padáky a maximálka 1609 km/h

Bloodhound SSC dostane od společnosti Nammo takzvaný hybridní raketový motor. Ten kombinuje tuhé palivo umístěné ve spalovací komoře s okysličovadlem. Jako tuhé palivo je použit syntetický kaučuk a jako okysličovadlo peroxid vodíku. Ten bude do motoru čerpat pětilitrový osmiválec od Jaguaru, který dostane do rakety 800 litrů paliva za pouhých dvacet sekund. Teplota uvnitř spalovací komory dosáhla během testu na 2500 stupňů.

Nejrychlejší vůz světa Bloodhound může vyjet, kola jsou hotová

Nejrychlejší vůz světa Bloodhound může vyjet, kola jsou hotová

Celý pohonný systém rekordního „automobilu“ používá ještě proudový motor Eurojet EJ200. Ten poslouží pro rozjezd na 480 km/h. Potom se zapojí hybridní raketový motor Nammo. Cílové rychlosti dosáhne Bloodhound SSC do jedné minuty od startu. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků