Hybridní Porsche 911 má ještě čas. Přijede nejdříve s modernizací nové generace

Po představení nové generace Porsche 911 se už pochopitelně rozbíhají spekulace o dalších očekávaných variantách. Znovu se tak řeší i nevyhnutelný příchod hybridu.

Na autosalonu v Los Angeles představilo Porsche novou generaci 911 (992) nejprve v silnějších verzích Carrera S a Carrera 4S. Do budoucna nás ovšem samozřejmě čeká celá řada dalších variant, na které jsme u německé značky zvyklí – od standardní Carrery, kabrioletu, Targy, ostrých modelů GT3 a GT3 RS až po vrcholné Turbo. S potvrzenou možností zástavy hybridní techniky se pak nevyhneme ani elektrifikované 911.

Jak ovšem nyní uvedl britskému Auto Expressu produktový ředitel Porsche August Achleitner, na hybridní Porsche 911 si nejspíš ještě pár let počkáme. „Půjde o další evoluci této generace, což znamená, že přijede za minimálně další čtyři roky,“ řekl magazínu Achleitner.

Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

Nové Porsche 911: Carrera S má 450 koní, zvládne až 308 km/h

To by samozřejmě znamenalo, že 911 Hybrid se dočkáme až po uvedení tradiční modernizace, která novou generaci 992 v budoucnu také čeká, tedy někdy kolem roku 2023. Podle Achleitnera se však čekání vyplatí. „O hybridní verzi 911 nepřemýšlím jako o dosavadní Panameře či Cayenne [E-Hybrid], spíše mě napadá Le Mans závoďák 919,“ dodal.

Těžko říct, co tím přesně produktový ředitel myslel, podle magazínu tím ale naznačil, že 911 nebude plug-in hybridem. Místo toho by využila systém rekuperace energie z proudění výfukových plynů, menší lithium-iontovou baterii a elektromotor na přední nápravě – techniku inspirovanou právě zmíněným závoďákem.

Poslední hurá generace 991.2? Porsche 911 GT2 RS Clubsport vznikne jen 200

Poslední hurá generace 991.2? Porsche 911 GT2 RS Clubsport vznikne jen 200

Na vývoji elektrifikované 911 podle všeho v Porsche nespěchají. Inženýři jsou prý stále nespokojeni s dosavadními výkony a hmotností hybridních ústrojí pro využití v 911. Tato situace by se měla do pár let změnit, což jen dále potvrzuje dlouhé čekání na takový model v portfoliu 911.   

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků