Hybridní pohon už i v Mercedes-Benzu S-klasse

S hybridními pohony se nám roztrhl pytel. V Detroitu ukázal svou variantu tohoto typu pohonu také Mercedes-Benz a to v současné generaci třídy S. Na jeho vývoji spolupracoval MB s koncernem General Motors.

Osmiválcový nafťák CDI s výkonem 191 kW (260 k) s točivým momentem 560 Nm je doplněn dvěma elektromotory, které mají celkový výkon 50 kW (70 k). Celkem se tak pod kapotou eska nachází 241 kW. Druhý elektromotor se používá také ke startování nafťáku bez toho, aniž byste při jízdě něco poznali nebo cítili. Elektromotory jsou napájeny 1,9 kWh baterií Ni-MH, která se nachází v zavazadlovém prostoru vozu. Energie se dobíjí jako obvykle při brzdění a tehdy, pokud vůz jede v režimu „pouze-nafťák“.

Motor je spojen se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic, na stovku se vůz rozjede za 7,6 s. Elektrický pohon se připojuje zejména při akceleraci, popojíždění ve městě či v kolonách, ale také při konstantní rychlosti. To snižuje spotřebu o 15-20 procent v závislosti na jízdním režimu. Spotřeba se tak pohybuje okolo sedmi litrů nafty na sto km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků