Hybridní pohon už i v Mercedes-Benzu S-klasse

S hybridními pohony se nám roztrhl pytel. V Detroitu ukázal svou variantu tohoto typu pohonu také Mercedes-Benz a to v současné generaci třídy S. Na jeho vývoji spolupracoval MB s koncernem General Motors.

Osmiválcový nafťák CDI s výkonem 191 kW (260 k) s točivým momentem 560 Nm je doplněn dvěma elektromotory, které mají celkový výkon 50 kW (70 k). Celkem se tak pod kapotou eska nachází 241 kW. Druhý elektromotor se používá také ke startování nafťáku bez toho, aniž byste při jízdě něco poznali nebo cítili. Elektromotory jsou napájeny 1,9 kWh baterií Ni-MH, která se nachází v zavazadlovém prostoru vozu. Energie se dobíjí jako obvykle při brzdění a tehdy, pokud vůz jede v režimu „pouze-nafťák“.

Motor je spojen se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic, na stovku se vůz rozjede za 7,6 s. Elektrický pohon se připojuje zejména při akceleraci, popojíždění ve městě či v kolonách, ale také při konstantní rychlosti. To snižuje spotřebu o 15-20 procent v závislosti na jízdním režimu. Spotřeba se tak pohybuje okolo sedmi litrů nafty na sto km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků