Hybridní pohon už i v Mercedes-Benzu S-klasse

S hybridními pohony se nám roztrhl pytel. V Detroitu ukázal svou variantu tohoto typu pohonu také Mercedes-Benz a to v současné generaci třídy S. Na jeho vývoji spolupracoval MB s koncernem General Motors.

Osmiválcový nafťák CDI s výkonem 191 kW (260 k) s točivým momentem 560 Nm je doplněn dvěma elektromotory, které mají celkový výkon 50 kW (70 k). Celkem se tak pod kapotou eska nachází 241 kW. Druhý elektromotor se používá také ke startování nafťáku bez toho, aniž byste při jízdě něco poznali nebo cítili. Elektromotory jsou napájeny 1,9 kWh baterií Ni-MH, která se nachází v zavazadlovém prostoru vozu. Energie se dobíjí jako obvykle při brzdění a tehdy, pokud vůz jede v režimu „pouze-nafťák“.

Motor je spojen se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic, na stovku se vůz rozjede za 7,6 s. Elektrický pohon se připojuje zejména při akceleraci, popojíždění ve městě či v kolonách, ale také při konstantní rychlosti. To snižuje spotřebu o 15-20 procent v závislosti na jízdním režimu. Spotřeba se tak pohybuje okolo sedmi litrů nafty na sto km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků