Hybridní pohon už i v Mercedes-Benzu S-klasse

S hybridními pohony se nám roztrhl pytel. V Detroitu ukázal svou variantu tohoto typu pohonu také Mercedes-Benz a to v současné generaci třídy S. Na jeho vývoji spolupracoval MB s koncernem General Motors.

Osmiválcový nafťák CDI s výkonem 191 kW (260 k) s točivým momentem 560 Nm je doplněn dvěma elektromotory, které mají celkový výkon 50 kW (70 k). Celkem se tak pod kapotou eska nachází 241 kW. Druhý elektromotor se používá také ke startování nafťáku bez toho, aniž byste při jízdě něco poznali nebo cítili. Elektromotory jsou napájeny 1,9 kWh baterií Ni-MH, která se nachází v zavazadlovém prostoru vozu. Energie se dobíjí jako obvykle při brzdění a tehdy, pokud vůz jede v režimu „pouze-nafťák“.

Motor je spojen se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic, na stovku se vůz rozjede za 7,6 s. Elektrický pohon se připojuje zejména při akceleraci, popojíždění ve městě či v kolonách, ale také při konstantní rychlosti. To snižuje spotřebu o 15-20 procent v závislosti na jízdním režimu. Spotřeba se tak pohybuje okolo sedmi litrů nafty na sto km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků