Hybridní pohon dostanou do několika let všechny značky koncernu VW

Ačkoli značka VW plní aktuální cíle emisí CO2 s přehledem, chce se připravit na očekávané výrazné zpřísnění limitů. Čistý elektromobil zatím není příliš na pořadu dne.
Volkswagen Tiguan GTE má plug-in hybridní pohon s motorem 1.4 TSI. Celkový výkon je 160 kW (218 k) a spotřeba podle normy NEDC jen 1,9 litru na 100 km.

Hybridní pohon nezůstane v koncernu Volkswagen vyhrazen pouze vrcholným prestižním značkám, ale postupně se dostane do úplně všech. Na autosalonu ve Frankfurtu to řekl šéf koncernu Volkswagen Dr. Martin Winterkorn. Ačkoli značka VW plní aktuální cíle emisí CO2 s přehledem, chce se připravit na očekávané výrazné zpřísnění limitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Tiguan GTE je novinkou; plug-in hybridní Passat nebo Golf se už prodávají a koupíte i hybridní Porsche. 918 Spyder je vyprodaný, ale v nabídce je ještě Cayenne

V současnosti je hybrid k dostání u Porsche, Volkswagenu a Audi. Brzy se ale hybridní pohon objeví i u Seatu, Bentley, Lamborghini a samozřejmě také u značky Škoda. Páteří hybridní nabídky bude obdoba systému představeneného v Passatu nebo aktuálně v SUV Tiguan.

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Nepůjde ale jen o benzínový motor 1.4 TSI spojený s elektromotorem. Nastavení se bude lišit pro jednotlivé modely a hybridní systém bude napojen na různé spalovací motory, od tříválce po šesti- nebo osmiválec. Volkswagen také sází na plug-in hybridní pohon, který je do budoucna s ohledem na očekávané limity emisí CO2 výhodnější než klasický hybrid nebo mild-hybrid.

Pokud se podíváme na současný stav hybridů ve vozech s platformou MQB, zjistíme, co se chystá například pro Octavii, Superb nebo nové generace SUV Škody. Očekávejme proto plug-in hybrid s motorem 1.4 TSI o společném výkonu 160 kW (218 k). Spotřeba takového systému se podle aktuální normy NEDC pohybuje okolo dvou litrů na 100 km, například nový Tiguan GTE má spotřebu 1,9 l/100 km.

Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověkem zakázáno

Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověkem zakázáno

Záleží také na tom, jestli se změní normy měření spotřeby, zda dojde k jejich sjednocení po celém světě a kdy se tak stane. Také se sluší připomenout, že měření spotřeby a limity korporátních emisí netoxického CO2 nemají nic společného s normou Euro 5, Euro 6 a podobně. Ty se týkají skutečných toxických částic ve výfuku, jako jsou nesplálené uhlovodíky a oxidy dusíku.

Termín, kdy se hybridní škodovky a seaty dostanou do prodeje, ještě neznáme. Předpokládáme ale, že tento typ pohonu postupně dostane důležitá modelová řada v rámci faceliftů nebo při mezigenerační obměně. Čistý elektromobil zatím není příliš na pořadu dne a plug-in hybrid dává zajisté mnohem více smyslu především díky své nezávislosti na dálce nabíjení a dostupnosti nabíječky.

bazar

VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 278 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 135 349 km
Cena: 258 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 600 km
Cena: 135 000 Kč
VW Amarok 2
Rok výroby: 2011
Stav: 145 284 km
Cena: 470 000 Kč
VW Sharan 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 235 312 km
Cena: 111 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 142 191 km
Cena: 320 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků