Hybridní pohon dostanou do několika let všechny značky koncernu VW

Ačkoli značka VW plní aktuální cíle emisí CO2 s přehledem, chce se připravit na očekávané výrazné zpřísnění limitů. Čistý elektromobil zatím není příliš na pořadu dne.
Hybridní pohon dostanou do několika let všechny značky koncernu VW

Hybridní pohon nezůstane v koncernu Volkswagen vyhrazen pouze vrcholným prestižním značkám, ale postupně se dostane do úplně všech. Na autosalonu ve Frankfurtu to řekl šéf koncernu Volkswagen Dr. Martin Winterkorn. Ačkoli značka VW plní aktuální cíle emisí CO2 s přehledem, chce se připravit na očekávané výrazné zpřísnění limitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Tiguan GTE je novinkou; plug-in hybridní Passat nebo Golf se už prodávají a koupíte i hybridní Porsche. 918 Spyder je vyprodaný, ale v nabídce je ještě Cayenne

V současnosti je hybrid k dostání u Porsche, Volkswagenu a Audi. Brzy se ale hybridní pohon objeví i u Seatu, Bentley, Lamborghini a samozřejmě také u značky Škoda. Páteří hybridní nabídky bude obdoba systému představeneného v Passatu nebo aktuálně v SUV Tiguan.

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Nepůjde ale jen o benzínový motor 1.4 TSI spojený s elektromotorem. Nastavení se bude lišit pro jednotlivé modely a hybridní systém bude napojen na různé spalovací motory, od tříválce po šesti- nebo osmiválec. Volkswagen také sází na plug-in hybridní pohon, který je do budoucna s ohledem na očekávané limity emisí CO2 výhodnější než klasický hybrid nebo mild-hybrid.

Pokud se podíváme na současný stav hybridů ve vozech s platformou MQB, zjistíme, co se chystá například pro Octavii, Superb nebo nové generace SUV Škody. Očekávejme proto plug-in hybrid s motorem 1.4 TSI o společném výkonu 160 kW (218 k). Spotřeba takového systému se podle aktuální normy NEDC pohybuje okolo dvou litrů na 100 km, například nový Tiguan GTE má spotřebu 1,9 l/100 km.

Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověkem zakázáno

Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověkem zakázáno

Záleží také na tom, jestli se změní normy měření spotřeby, zda dojde k jejich sjednocení po celém světě a kdy se tak stane. Také se sluší připomenout, že měření spotřeby a limity korporátních emisí netoxického CO2 nemají nic společného s normou Euro 5, Euro 6 a podobně. Ty se týkají skutečných toxických částic ve výfuku, jako jsou nesplálené uhlovodíky a oxidy dusíku.

Termín, kdy se hybridní škodovky a seaty dostanou do prodeje, ještě neznáme. Předpokládáme ale, že tento typ pohonu postupně dostane důležitá modelová řada v rámci faceliftů nebo při mezigenerační obměně. Čistý elektromobil zatím není příliš na pořadu dne a plug-in hybrid dává zajisté mnohem více smyslu především díky své nezávislosti na dálce nabíjení a dostupnosti nabíječky.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků