Hybridní pohon dostanou do několika let všechny značky koncernu VW

Ačkoli značka VW plní aktuální cíle emisí CO2 s přehledem, chce se připravit na očekávané výrazné zpřísnění limitů. Čistý elektromobil zatím není příliš na pořadu dne.
Hybridní pohon dostanou do několika let všechny značky koncernu VW

Hybridní pohon nezůstane v koncernu Volkswagen vyhrazen pouze vrcholným prestižním značkám, ale postupně se dostane do úplně všech. Na autosalonu ve Frankfurtu to řekl šéf koncernu Volkswagen Dr. Martin Winterkorn. Ačkoli značka VW plní aktuální cíle emisí CO2 s přehledem, chce se připravit na očekávané výrazné zpřísnění limitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Tiguan GTE je novinkou; plug-in hybridní Passat nebo Golf se už prodávají a koupíte i hybridní Porsche. 918 Spyder je vyprodaný, ale v nabídce je ještě Cayenne

V současnosti je hybrid k dostání u Porsche, Volkswagenu a Audi. Brzy se ale hybridní pohon objeví i u Seatu, Bentley, Lamborghini a samozřejmě také u značky Škoda. Páteří hybridní nabídky bude obdoba systému představeneného v Passatu nebo aktuálně v SUV Tiguan.

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Nepůjde ale jen o benzínový motor 1.4 TSI spojený s elektromotorem. Nastavení se bude lišit pro jednotlivé modely a hybridní systém bude napojen na různé spalovací motory, od tříválce po šesti- nebo osmiválec. Volkswagen také sází na plug-in hybridní pohon, který je do budoucna s ohledem na očekávané limity emisí CO2 výhodnější než klasický hybrid nebo mild-hybrid.

Pokud se podíváme na současný stav hybridů ve vozech s platformou MQB, zjistíme, co se chystá například pro Octavii, Superb nebo nové generace SUV Škody. Očekávejme proto plug-in hybrid s motorem 1.4 TSI o společném výkonu 160 kW (218 k). Spotřeba takového systému se podle aktuální normy NEDC pohybuje okolo dvou litrů na 100 km, například nový Tiguan GTE má spotřebu 1,9 l/100 km.

Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověkem zakázáno

Elon Musk: Jednou přijde doba, kdy bude řízení auta člověkem zakázáno

Záleží také na tom, jestli se změní normy měření spotřeby, zda dojde k jejich sjednocení po celém světě a kdy se tak stane. Také se sluší připomenout, že měření spotřeby a limity korporátních emisí netoxického CO2 nemají nic společného s normou Euro 5, Euro 6 a podobně. Ty se týkají skutečných toxických částic ve výfuku, jako jsou nesplálené uhlovodíky a oxidy dusíku.

Termín, kdy se hybridní škodovky a seaty dostanou do prodeje, ještě neznáme. Předpokládáme ale, že tento typ pohonu postupně dostane důležitá modelová řada v rámci faceliftů nebo při mezigenerační obměně. Čistý elektromobil zatím není příliš na pořadu dne a plug-in hybrid dává zajisté mnohem více smyslu především díky své nezávislosti na dálce nabíjení a dostupnosti nabíječky.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků