Hybridní Peugeoty 508 a 3008 už koupíte i v ČR. SUV má až 300 koní a pohon 4x4

šofér  |  16. 01. 2020 08:38

Ty ceny aut všeobecně rostou jako venkovní teplota....

Odpovědět  |   | 
JaneK  |  16. 01. 2020 10:12

Za chvili budem radi kdyz si budeme moct dovolit holou fabii s 1.0 moturkem, jeste par let a bude startovat na pul milionu

Odpovědět  |   | 
JaneK  |  16. 01. 2020 10:13

Za chvili budem radi kdyz si budeme moct dovolit holou fabii s 1.0 moturkem, jeste par let a bude startovat na pul milionu, octavka bude uz luxus...teda cenou

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  16. 01. 2020 13:40

To je možné, ale měsíční plat už v té době bude 100tis

Odpovědět  |   | 
Čuráček  |  17. 01. 2020 10:07

Tak určitě

Odpovědět  |   | 
kari  |  16. 01. 2020 10:21

Protože auta jsou přetechnizovaná. Lidi se chtějí vozit, ne řídit. Čím dál více lidí se spoléhá na asistenty, protože bez nich by byli ztraceni. Tím pádem jsou čím dál tím častěji povinné a zvedá se cena auta. Přitom dost často asistenty otravné a k ničemu.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  16. 01. 2020 11:36

a ted si to porovnej s inflaci a tim jak roste prumerna mzda, to jak automobilky "zdrazujou" je celkem pomale tempo

asi nejvetsi prodejni sila kupujicich se nachazi v nizsi stredni tride, a tam cena novych aut minimalne v Evrope stagnuje jiz vice nez 10 let, za sumu za jakou slo poridit zakladni modely nizsi stredni tridy jde poridit i dnesni nove zastupce nizsi stredni tridy, takze zas tak cerne to asi nebude

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 01. 2020 14:02

Já ti nevím, ale právě nižší střední třída zdražila nejvíce. Když jsem před sedmi lety kupoval auto, stál základní Mégane 299 tisíc, verze Generation dokonce jen 260 tisíc. A to byl model v polovině životního cyklu. Základní krátké Clio bylo pod dvěstě tisíc. Dnes Mégane minimálně 365 tisíc (nezahrnuju výkup, tehdy taky nebyl), Clio 260 tisíc. To je cenově dost velký skok. Novinky v segmentu jsou ještě mnohem výše - Corolla, Mazda 3, Golf, Octavia - vše kolem půl miliónu a dále za základní verzi.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  16. 01. 2020 20:07

no ja v te dobe kupoval Focuse, rok 2008 a stal v zakladu 360 tisic po nejake slevicce, fakt jiz nevim kolik stal presne podle ceniku, ale bylo to lehounce pod 400 tisici, momentalni cena Focuse je koukam v zakladu 389900,- v nejake akci a bez akce 413 tisic

12 let rozdil, cena stoupla velice malo dle meho, zato platy sli nahoru za tech 12 let celkem solidne

Odpovědět  |   | 
JaneK  |  17. 01. 2020 06:36

Jenze taky bylo pomalu vsechno o poznani levnejsi. Platy se zvysily, to jo, ale ceny taky a zvysovani platu ma navysovani cen alespon dorovnavat. Co se zvysilo je nominalni mzda, realna uz neni takova slava.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  17. 01. 2020 09:36

Inflace je teď kolem 3%, předtím dlouhé roky nebyla ani 2. A platy rostou podstatně rychlejším tempem.

Odpovědět  |   | 
JaneK  |  17. 01. 2020 10:15

Platy vetsiny beznejch zamestnancu tolik nerostou. Platy manazeru a podobnejch jo a to nam pak dela ty pekny prumery, o kterejch mluvi ve zpravach a tvrdi, ze se vlastne mame jak prasata v zite. V roce 2012 jsme kupovali novy auto za 300 tisic s nejakou tou vybavou a silnejsi variantou motoru, ted neni za 300 ani zaklad.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  20. 01. 2020 09:51

muzu porovnavat platy ve 2 profesnich sferach, v moji ktera je okolo marketingu, a pak platy ridicu, techniku a operatoru ve firme kde mam jistej podil, a muzu smele rict ze nejvetsi rust platu maji ridici nakladnich aut, u ridicu jiz neni problem se dostat na hodinovou 400+ kde pred 10 lety nekteri ridici sotva pokukovali po 150 korunach za hodinu, technici a servisaci se z nejakych 100+ dostavaji dnes k cca 300+ korunam, operatori to maj slozitejsi, tam se jede i na obrat jaky zvladaj, ale vesmes neni problem aby byli okolo 300+ z minulich cca 150, a pak moje domovska profese kde je to spise podle toho co clovek umi, ja osobne se pred 10 lety pohyboval na cene cca 250 a dnes je to k 500+

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  18. 01. 2020 22:49

Platy rostou jak kde a jak komu a stale plati, ze velka vetsina lidi nedosahne ani na tzv. prumernou mzdu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  17. 01. 2020 09:43

Aha... a to je právě ono, ty ignoruješ propad cen, který přišel po roce 2008, po krizi. Auta šla cenově hodně dolů. Minimum bylo právě v letech 2012-2014, pak už se zase začínalo hezky pomaloučku zdražovat, až jsme se dostali na půlmilión u nových aut.
Ten růst platů... no, řekněme, že je velmi statistický. Kdybych porovnal pracovní pozici, kterou jsem zastával v roce 2012 s tím, co na ní člověk dostane dnes, rozdíl je asi plus tři tisíce. Nic moc. Některá odvětví rostou, jiná ne. Průměry a mediány jsou k ničemu.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  17. 01. 2020 09:43

Já třeba kupoval v 2003 Nissan Almera, v podstatě základ s man. klímou, dálkáčem a okna na el., pár airbagů, nic moc. A cena byla za diesel 1.5 dci 420 000 KČ. Jo, dnes ta auta jsou o něco dražší, ale taky mají výbavu, co tehdy nebyla ani v plné výbavě. A průměrný plat byl tehdy poloviční.

Takže bych řekl, že auta relativně zlevňují, vzhledem k platům i vábavě, kterou obsahují. Skok je (nebo i bude) s prodejem elektroaut.

Odpovědět  |   | 
JaneK  |  17. 01. 2020 10:19

Prumernej plat vubec nemuzete brat v uvahu, to je jen nic nerikajici cislo o tom, jak si pridali na manazerskejch postech a ve vlade. Ale souhlasim ze je v zakladnich variantach vozu lepsi vybava, otazka kolik lidi o ni stoji a jestli by radsi nekdo neuprednostnil holejsi auto za min penez.

Odpovědět  |   | 
PePe  |  16. 01. 2020 10:22

No proti Superbu iV za 870k to bude mít Peugeot hodně těžký.

Odpovědět  |   | 
jupi dupi  |  16. 01. 2020 10:39

Peugeot 508 jsem zkousel. Jezdi se s nim dobre, ovsem konkurence nabizi za podstatne mene penez vice vnitrniho prostoru. Chapu, ze sportovneji strizene rodinne priblizovadlo nemusi byt zrovna velike jako stehovak. Ale v tomto pripade je to podle mne uz za hranici prijatelnosti. Velka skoda, protoze vyjma cenu a vnitrni prostor je to vazne moc povedene auto.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 01. 2020 14:03

S tím, jak se P 508 prodává bych řekl, že ten prostor zase tolik nevadí. Optika "co nejvíce objemu za co nejméně peněz" je taková východní...

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  16. 01. 2020 18:08

Tak to souhlas. Ne každý potřebuje auto s parametry TAXI a zase i dva lidi převážející na zadních sedadlech akorát vzduch (dítě, babičku 150 cm apod.) by měli mít možnost pořízení auta střední třídy nepřerostlého k 5ti metrům délky...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  16. 01. 2020 19:39

Nac hybridni linou 508, kdyz Superb nabizi 200kW a podstatne lepsi dynamiku za vsech okolnosti. A navic si vzadu sedne i dospelak.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  16. 01. 2020 11:39

v CR urcite, ve Francii to ale bude presne naopak, z hlediska svetovych prodeju to muze bejt klidne i vyrovnane a to i presto ze Pezo se prodava na mnohem mene trzich nez Skodovka

Odpovědět  |   | 
.  |  16. 01. 2020 21:31

No 508 se prodává hlavně v Evropě a tam dostává od Supa těžce na prdku. Takže když vezmu prodeje Supa v Číně, v Rusku a na pár dalších trzích, tak celosvětové prodeje nemohou být vyrovnané ani zázrakem.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  16. 01. 2020 12:00

To jsem zvedav jak jim ta hybridni technika bude fungovat. Mel jsem moznost otestovat prvni jejich pokus o hybrid v predchozi generaci Peugeotu 508 a to byla naprosta tragedie.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  16. 01. 2020 13:39

Zajímavé je, že ten přece jen více cool Peugeot 3008 PHEV je levnější než technicky stejný, ale pro důchodce usedleji koncipovaný, Opel Grandland X PHEV.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 01. 2020 14:04

Jak jsou na tom co do porovnání výbavy? To může udělat nějaký rozdíl.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  16. 01. 2020 18:11

Není stejná, ale je obdobná, něco má ten, něco onen a Peugeot je každopádně atraktivnější. Opel vypadá jako auto za 400tis (za což se v základu mimochodem prodává), navíc designem tak 10 let staré a ne jako auto za 1,25 milionu.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavia LB. Výbavu má vážně bohatou

Takto vypadá zatím nejlevnější Škoda Octavi…

Škoda již spustila konfigurátor pro novou Octavii s karoserií liftback. Detailněji jsme se podívali na zatím nejlevnější specifikaci.

1.  2.  2020 | | 169 N/A
Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly. Plážová stylovka nevyjde draho

Super73-R je Steve McQueen mezi elektrokoly…

Snad ale nikdo nenatočí remake filmu Velký útěk s tímhle...

29.  1.  2020 | | 18 N/A
Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Česku. Spustila šílenství, víme o ní vše

Nejvzácnější Škoda Fabia je na prodej v Čes…

Škoda Fabia třetí generace není po více než pěti letech na trhu autem, za kterým byste se otočili. Jedna taková však přece jen existuje. A máme k ní opravdu blízko!

7.  2.  2020 | | 25 N/A