Hybridní Peugeoty 508 a 3008 už koupíte i v ČR. SUV má až 300 koní a pohon 4x4

Do prodeje v Česku už zamířily i plug-in hybridní varianty modelů 508 a 3008. Elektrifikované modely jsou vůbec nejsilnějšími v nabídce.

Pokud vám jde čistě o hodnotu koní pod kapotou, nejnovější plug-in hybridní motorizace Peugeotů 508 a 3008 zajišťují vůbec nejvýkonnější varianty těchto modelů. Dle nyní zveřejněných cen je však také očividné, že hybridní verze představují i vůbec nejdražší volbu. Novinky nicméně zapadají do existujících úrovní výbav.

Peugeoty 508 Hybrid a 3008 Hybrid sdílí stejné plug-in hybridní ústrojí, ačkoliv SUV seženete i ve výkonnější variantě s pohonem všech kol Hybrid4. Základem verze Hybrid je každopádně známý benzinový motor 1.6 PureTech, který pracuje v spojení s jedním elektromotorem a osmistupňovou automatickou převodovkou. Systémový výkon ústrojí je 165 kW (225 koní).

Elektrické Peugeoty e-208 a e-2008 už pořídíte v Česku. Drží se pod milionem

Elektrické Peugeoty e-208 a e-2008 už pořídíte v Česku. Drží se pod milionem

V případě 508 je součástí baterie o kapacitě 11,8 kWh, která zajistí dojezd v čistě elektrickém režimu 45 km, u kombíku 508 SW pak 44 km. SUV 3008 Hybrid nicméně dostalo baterii o kapacitě 13,2 kWh, přičemž jehož udávaná hodnota dojezdu na elektřinu je 40 km. S dobíjením přes 7,4kW wallbox byste se měli na 100% kapacitu baterií dostat pod dvě hodiny.  

Peugeot 508 Hybrid je nabízen ve stejných úrovních výbavy jako standardní 508 s čistě spalovacími motorizacemi. Na výběr jsou tedy tři úrovně Allure, GT Line a GT (viz tabulka níže). V nejnižší Allure mluvíme o základní cenovce 1.065.000 Kč. Příplatek za kombi SW je 40.000 Kč, u nejvyšší výbavy GT pak 45.000 Kč.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Ceny SUV 3008 se stejnou hybridní motorizací začínají také ve výbavě Allure (pro nejnižší Active není hybrid dostupný), a to od ceny 935.000 Kč. K mání je poté rovněž u výbavy GT Line a GT. V tomto případě už ale můžete sáhnout po čtyřkolce 3008 Hybrid4, která zaujme i podstatně vyšším výkonem.

Verzi 3008 Hybrid4 totiž pohání soustava stejného čtyřválce 1,6 PureTech a dvojice elektromotorů – jeden je na přední nápravě spojený s automatickou osmistupňovou převodovkou, druhý zajišťuje pohon kol zadních kol. Systémový výkon je zde 220 kW (300 koní) a 13,2kWh baterie zajistí dojezd v čistě elektrickém režimu až 52 km.

Nový Peugeot 2008 už koupíte i v Česku. Lídr trhu stojí stejně jako Škoda Kamiq

Nový Peugeot 2008 už koupíte i v Česku. Lídr trhu stojí stejně jako Škoda Kamiq

Cena nejvýkonnějšího Peugeotu 3008 začíná u výbavy GT Line na 1.115.000 Kč, kdežto vrcholná úroveň GT posunuje základní cenovku na 1.180.000 Kč. Nutno nakonec dodat, že ceny plug-in hybridních verzí 3008 jsou akční a tedy zvýhodněné o 60.000 až 75.000 Kč. Ceník je platný do odvolání.  

Peugeot 508 Hybrid – technická data a české ceny
Motorizace HYBRID 225
Zdvihový objem [cm3] 1598
Válce/ventily 4/4
Největší výkon motoru [kW/min] 133/6000
Točivý moment motoru [N.m/min] 300/3000
Největší výkon elektromotoru [kW] 81
Točivý moment elektromotoru [N.m] 320
Systémový výkon ústrojí [kW] 165
Systémový toč. moment ústrojí [N.m] 360
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/11,8 kWh
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 250
Max. rychlost - EV mód [km/h] 135
Dojezd na elektřinu [km] 45
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,3
Spotřeba NEDC [l/100 km] 1,4-1,5
Provozní hmotnost [kg] 1795
Cena Allure [Kč] 1.065.000
Cena GT Line [Kč] 1.155.000
Cena GT [Kč] 1.245.000
Příplatek za kombi SW činí 40.000 Kč (Allure, GT Line), 45.000 Kč (GT).
Peugeot 3008 Hybrid – technická data a české ceny
Motorizace HYBRID 225 HYBRID4 300
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon motoru [kW/min] 133/5500 147/6000
Točivý moment motoru [N.m/min] 300/3000 300/3000
Největší výkon elektromotoru [kW] 81 81(vpředu)
83(vzadu)
Točivý moment elektromotoru [N.m] 320 320(vpředu)
166(vzadu)
Kombinovaný výkon [kW] 165 220
Kombinovaný točivý moment [N.m] 360 520
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/13,2 kWh Li-on/13,2 kWh
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] neupřesněno 240
Max. rychlost - EV mód [km/h] 135 135
Dojezd na elektřinu WLTP [km] 40 52
Zrychlení 0-100 km/h [s] neupřesněno 5,9
Spotřeba NEDC [l/100 km] 2,2 1,5
Provozní hmotnost [kg] neupřesněno 1915
Akční cena Allure [Kč] 935.000 -
Akční cena GT Line [Kč] 995.000 1.115.000
Akční cena GT [Kč] 1.060.000 1.180.000
Akční ceny jsou zvýhodněním 60.000 až 75.000 Kč. Ceník platí do odvolání.
Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků