Peugeot 208 je čiperný společník vyzbrojený spoustou asistentů pro každodenní boj se silniční džunglí. Zdroj: Youtube, km77

Peugeot 208 je čiperný společník vyzbrojený spoustou asistentů pro každodenní boj se silniční džunglí. | Zdroj: Youtube, km77

Na českém trhu startuje s benzinovým PureTechem o objemu 1.2 litru na 440.000 Kč (akční cena 397.000 Kč), za které dostanete základní sadu pro stabilizaci a omezení prokluzu kol, tempomat s omezovačem rychlosti, hlídání jízdy v pruhu, protikolizního asistenta, sledování dopravních značek a monitoring bdělosti řidiče. Zdroj: Youtube, km77

Na českém trhu startuje s benzinovým PureTechem o objemu 1.2 litru na 440.000 Kč (akční cena 397.000 Kč), za které dostanete základní sadu pro stabilizaci a omezení prokluzu kol, tempomat s omezovačem rychlosti, hlídání jízdy v pruhu, protikolizního asistenta, sledování dopravních značek a monitoring bdělosti řidiče. | Zdroj: Youtube, km77

Tentokrát se odborníkům dostal do rukou Hybrid 100 e-DCS6. Zdroj: Youtube, km77

Tentokrát se odborníkům dostal do rukou Hybrid 100 e-DCS6. | Zdroj: Youtube, km77

Spalovacímu motoru v tomto případě pomáhá 29k elektromotor, uložený ve skříni šestirychlostního automatu. Systémový výkon činí 101 k. Zdroj: Youtube, km77

Spalovacímu motoru v tomto případě pomáhá 29k elektromotor, uložený ve skříni šestirychlostního automatu. Systémový výkon činí 101 k. | Zdroj: Youtube, km77

Do boje se pouští s pneumatikami Michelin Primacy 4 v rozměru 205/45 R17. Zdroj: Youtube, km77

Do boje se pouští s pneumatikami Michelin Primacy 4 v rozměru 205/45 R17. | Zdroj: Youtube, km77

V režimu Sport dává Peugeot 208 najevo rychlé a přesné řízení, takže vedení ideální stopou je snadné. Zdroj: Youtube, km77

V režimu Sport dává Peugeot 208 najevo rychlé a přesné řízení, takže vedení ideální stopou je snadné. | Zdroj: Youtube, km77

Bohužel, fyzika je neúprosná a při snaze projet slalom vyšší rychlostí je znát větší hmotnost hybridu. Konktrétně o 130 ve srovnání s pouze spalovacím motorem.   Zdroj: Youtube, km77

Bohužel, fyzika je neúprosná a při snaze projet slalom vyšší rychlostí je znát větší hmotnost hybridu. Konktrétně o 130 ve srovnání s pouze spalovacím motorem.   | Zdroj: Youtube, km77

Podvozku tady není nic, co vyčíst, protože svou práci dělá dobře. To dokládá i výsledný čas 25,8 sekundy, který je skoro stejný s Volkswagenem ID.Buzz a Škodou Karoq 1.5 TSI, což jsou oba výrazně výkonnější vozy. Zdroj: Youtube, km77

Podvozku tady není nic, co vyčíst, protože svou práci dělá dobře. To dokládá i výsledný čas 25,8 sekundy, který je skoro stejný s Volkswagenem ID.Buzz a Škodou Karoq 1.5 TSI, což jsou oba výrazně výkonnější vozy. | Zdroj: Youtube, km77

Losí test zdolává Peugeot 208 při nájezdové rychlosti 73 km/h. Tady vystupuje do popředí jeho agilita podpořená strmým řízením. Zdroj: Youtube, km77

Losí test zdolává Peugeot 208 při nájezdové rychlosti 73 km/h. Tady vystupuje do popředí jeho agilita podpořená strmým řízením. | Zdroj: Youtube, km77

Jeho chování je nezáludné, předvídatelné a tím pádem bezpečné. Zdroj: Youtube, km77

Jeho chování je nezáludné, předvídatelné a tím pádem bezpečné. | Zdroj: Youtube, km77

Ve vyšších rychlostech se začíná projevovat nedotáčivost a prokluz přední nápravy. Zdroj: Youtube, km77

Ve vyšších rychlostech se začíná projevovat nedotáčivost a prokluz přední nápravy. | Zdroj: Youtube, km77

Kdyby byla 208 ještě o kousek mrštnější, daly by se jízdní vlastnosti zhodnotit jako vynikající. Zdroj: Youtube, km77

Kdyby byla 208 ještě o kousek mrštnější, daly by se jízdní vlastnosti zhodnotit jako vynikající. | Zdroj: Youtube, km77

Na českém trhu startuje s benzinovým PureTechem o objemu 1.2 litru na 440.000 Kč (akční cena 397.000 Kč), za které dostanete základní sadu pro stabilizaci a omezení prokluzu kol, tempomat s omezovačem rychlosti, hlídání jízdy v pruhu, protikolizního asistenta, sledování dopravních značek a monitoring bdělosti řidiče. Zdroj: Youtube, km77
Tentokrát se odborníkům dostal do rukou Hybrid 100 e-DCS6. Zdroj: Youtube, km77
Spalovacímu motoru v tomto případě pomáhá 29k elektromotor, uložený ve skříni šestirychlostního automatu. Systémový výkon činí 101 k. Zdroj: Youtube, km77
Do boje se pouští s pneumatikami Michelin Primacy 4 v rozměru 205/45 R17. Zdroj: Youtube, km77
12
Fotogalerie

Hybridní Peugeot 208 exceloval v losím testu. Navzdory skromnému výkonu dostal vynikající hodnocení

Peugeot 208 sice asfalt netrhá, zato se skvěle řídí a v krizové situaci vás podrží.

Peugeot 208 je čiperný společník vyzbrojený spoustou asistentů pro každodenní boj se silniční džunglí. Na českém trhu startuje s benzinovým motorem Pure Tech o objemu 1,2 litru na 440.000 Kč (akční cena 397.000 Kč), za které dostanete sadu pro stabilizaci a omezení prokluzu kol, tempomat s omezovačem rychlosti, hlídání jízdy v pruhu, protikolizního asistenta, sledování dopravních značek a monitoring bdělosti řidiče.

Na běžné nebezpečné situace je Peugeot připraven dobře, ale co když dojde na krizovou situaci? Jak se s ní popere zkoušela redakce km77 na již známém polygonu se slalomem a losím testem.

Tentokrát se odborníkům dostal do rukou Hybrid 100 e-DCS6. Spalovacímu motoru v tomto případě pomáhá 29koňový elektromotor, uložený ve skříni šestirychlostního automatu. Systémový výkon činí 101 koní. Do boje se pouští s pneumatikami Michelin Primacy 4 v rozměru 205/45 R17.

V režimu Sport dává Peugeot 208 najevo rychlé a přesné řízení, takže vedení ideální stopou je snadné. Vzhledem ke skromnému výkonu se kola mohou soustředit na zatáčení. Fyzika je ale neúprosná a při snaze projet slalom vyšší rychlostí je znát větší hmotnost hybridu. Konktrétně o 130 ve srovnání s pouze spalovacím motorem. Podvozku tady není co vyčíst, protože svou práci dělá dobře. To dokládá i výsledný čas 25,8 sekundy, který je skoro stejný s Volkswagenem ID.Buzz a Škodou Karoq 1.5 TSI, což jsou oba výrazně výkonnější vozy.

Losí test zdolává Peugeot 208 při nájezdové rychlosti 73 km/h. Tady vystupuje do popředí jeho agilita podpořená strmým řízením. Jeho chování je nezáludné, předvídatelné a tím pádem bezpečné. Dobře naladěná je i souhra stabilizačních systémů, které zbytečně nezasahují do řízení. Naopak spíše řidiče podpoří v jeho konání. Ve vyšších rychlostech se začíná projevovat nedotáčivost a prokluz přední nápravy. Kdyby byla 208 ještě o kousek mrštnější, daly by se jízdní vlastnosti zhodnotit jako vynikající. Třeba toho dosáhnete výměnou za lehčí provedení bez hybridizace.

Peugeot 208

Peugeot 208 je městský vůz, který navazuje na sérii 205, 206 a 207. Výrobce se rozhodl v dalším číslování již nepokračovat, a tak uvedl v roce 2019 novou generaci pod stejným číslem 208. Pod kapotou najdete benzinový, dieselový i elektrický pohon.

První jízdní dojmy • Ceny a technická data • Test Peugeot 208 1.2 PureTech 100

Doporučujeme

Články odjinud