Hybridní Mercedesy GLC a GLE mají české ceny. Větší se chlubí spotřebou 1,1 l/100 km

46 komentářů

Sir CHerokee
30. ledna • 20:16

1. suv kupé nejen že není stylové, ale dokonce je nevkusné
2. mercedes by měl zaplatit další miliardy za lži

EL2020
30. ledna • 18:34

Obě auta mi dávají smysl a v rámci plug-inů nejsou ceny zase tak přehnané. Než lowcostový Opel Grandland X za 1,25mil Kč, tak to už radši Mercedes GLC za 1,55mil Kč :-)

Dagmarrr
30. ledna • 22:13

kupodivu lze mít toto GLC i za 1 474 990,- jako úplné holátko, ale i tak je tam docela slušná výbava ;-)

EL2020
30. ledna • 23:51

JJ, přehlédl jsem to a napsal cenu za to "kupé". Tak to už se může jí koncern PSA úplně zahrabat.
I když možná vidím háček u toho Mercedesu: Neuvádějí emise CO2 a z prezentované spotřeby není úplně zřejmé, jestli se vejdou do 50 g CO2 na km....

mpolan
31. ledna • 19:47

U GLC bohužel ne, u dieselového GLE ano.

EL2020
31. ledna • 21:31

Tak to nic moc, přitom to překročení je minimální... Chápu, že výrobci nebudou dělat auta podle rozpoložení pražského magistrátu, ale ta hranice 50 g je relevantní i leckde v Německu a pod. Takže toto moc nechápu...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
1. února • 20:59

Techniku zkrátka neoblafneš, no. Ta auta nejsou zrovna malá a lehoučká.

30. ledna • 18:11

taky mne zajímá spotřeba na 1000km

EL2020
30. ledna • 18:31

každodenní tisíci kilometrové cestování je opravdu běžným použitím (jakéhokoliv!) auta... Svatá prostoto! :-D

Tom
31. ledna • 7:00

Dobre se podivujes sam nad sebou.

Neurotic
30. ledna • 16:09

Kdyby se ta spotřeba měřila až po ujetí 1000km a za celou dobu se nesměla použít zásuvka tak jsou všechny hybridy v háji a ty SUV hybridy ještě dál:-D

EL2020
30. ledna • 18:37

Kdyby se všechny elektrospotřebiče testovaly tak, že by se nesměla použít zásuvka, tak jsou všechny elektrospotřebiče v háji, protože by se zjistilo, že jsou nefunkční...
... Sakra, kam na tahle moudra chodíte? To je nějaká infekční nemoc, nebo co? :-D

XYZ
31. ledna • 11:22

Ty vážně věříš tomu, že dvoutunové SUV má dlouhodobou spotřebu 1,1 L / 100 km? A už ti rodiče prozradili, že dárky nenosí Ježíšek?

Driver
31. ledna • 12:02

Ten, kdo nechápe ani tak zprofanovaný termín jakým je normovaná spotřeba, neví co to je WLTP, diví se, že nesouhlasí udávaná spotřeba s reálnou, prosím ať se vrátí do kroužku smažení dortů nebo jde okopávat kopřivy a nedělá ze sebe hlupáka a nebo má možnost se obrátit na své zvolené zástupce a namítat, co tam nahoře dělají, že tady máme takové paskvily. To platí i pro většinu novinářů, kteří už testovali 10generací golfa ve 30ti fejsech a pořád u každého drmolí o tom, že normovaná spotřeba není tak nějak zcela přesná a že nechápou, jak je to možné, protože jim to žere tolik a tolik..... Majn Got! :-

XYZ
31. ledna • 13:08

Ale to já samozřejmě vím, jak se měří "normovaná" spotřeba. Ta nová metoda už je trochu reálnější, u té staré se třeba i odpojoval alternátor a podobná zvěrstva, ale pořád je to ideální laboratorní výsledek. Jenže u aut se spalovacím motorem je rozdíl deklarovaná spotřeba vs. reálné dotankování většinou kolem 1 L, čili výrobce tvrdí 5 L, reál je 6 L. Jenže tohle už je fantasmagorie. Jasně že ten elektromotor pomůže při rozjezdu, ve městě zvládne pojíždět i čistě na elektřinu, z kopce dobíjení přes rekuperaci, takže pak reál bude třeba 5 L, což je na dvoutunové SUV pořád velmi dobrá hodnota, ale tvrzení o 1,1 L / 100 km je špatné scifi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
manga
31. ledna • 13:31

No a to si vem, že někdo s tím bude jezdit za NULA litrů PHM na 100km. A je to pro něj REÁLNÁ spotřeba.

Tom
31. ledna • 6:59

Sakra ty efans jsou nechapavi. Psal jsem to v prispevku vyse. Kdyz merim spotrebi paliva v nadrzi, tak vim, kolik ubylo. U testu hybridu je jen, e do testu vstupuje s plnou baterii, ale nikde uz neni psano, s kolika procenty test skoncil a spotrebovana energie. Takze vlastne jakoby ta energie v baterii vubec neexistovala, a proto neni potreba a to auto v klidu zajede i tech 1000km za ca 2l/100km bez nabijeni.
Primer se spotrebicy dost pokulhava, proroze spousta(lednice, pracky...) ma uvedenou rocni spotrebu pri normovanem pouzivani. U plug-e jsem nic takoveho nenasel.

Kosanovič
31. ledna • 10:16

Pokud jsi u plug-inu nic takového nenašel, tak jsi prosťáček co neumí používat ani google. Přímo na stránkách výrobců máš uvedenou spotřebu pohonných hmot a spotřebu el. energie podle normy WLTP nebo podle NEDC nebo podle obou. A to je spotřeba plug-inů při normovaném používání.

Tom
31. ledna • 16:07

Ne, nikde v propagacnich materialech vyrobcu jsem to nenasel. A google nepouzivam, mam se rad:-).

kkk
30. ledna • 20:35

Možná mutace koronaviru tzv. elektrovirus:-D nebo spíš ůraz el.proudem:-D

mpolan
30. ledna • 17:35

A proč by se to tak mělo dělat?

petr r. (petrumr)
30. ledna • 16:37

v hybridu zásuvku nemáš, kdežto v hybridním plug-inu ano. Jen cvok si koupí plug-in a nebude ho nabíjet a vůbec vysvětli to měření, hlavně proč?:-(

Hernandez
30. ledna • 17:04

V Británii si všichni nakoupili plug-in kvůli dotacím a většina z nich ani nevybalila z igelitu dobíjecí kabel. Jak jsou spokojeni, nevím.

mpolan
30. ledna • 17:37

Hlavně nezapomeň zdůraznit to "všichni", jinak to nemá správnou váhu.

Hernandez
30. ledna • 17:46

Článek již nedohledám, ale jednalo se o průzkum mezi majiteli plug-in. Cílem bylo zjistit, jak vozy používají a jaký reálný vliv na přímé emise jejich vozy mají.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
30. ledna • 20:21

Nevěřím průzkumům, které si sám nezfalšuju.

petr r. (petrumr)
30. ledna • 18:33

nabíjejí u nákupních centrech a kabel tam je. Nevěř nějakým článkům. Angličani jsou chudý národ v dopravě, tam musí šetřit, jenom před sousedama nešetří.

Dagmarrr
30. ledna • 13:27

Mě by hlavně zajímalo o kolik se zvýšila hmotnost a jak je to s objemem zavazadlového prostoru. Zejména GLC, kde u hybridů byl do teď ten odporný schod nahoru... Zda už se jim to podařilo dát do roviny s hranou vstupu??? Ale podle toho, že toto foto chybí, tak asi né... Také mě překvapuje, kolik všeználků tady opět rozumuje :-))

MM
30. ledna • 13:26

Když jsem viděl jak kluci v mercedesu nedokázali zjistit jestli mám ještě dobrý tlumiče, tak bych tu baterku a věci navbíc snad v autě ani radši nechtěl.

jogurt
30. ledna • 15:05

Servisy Mercedesu v CZ jsou až na výjimky ...ehm... problém. Málo muziky za hodně peněz. Ale aspoň nehrají trapnou komedii s baworáckým "přímým příjmem". Ovšem společné mají oba to, že vzít za kliku a vstoupit do dveří servisu je za 15000,- a když vám i odpoví na pozdrav, tak ještě 3000,- navíc.
U audi jsou sice o čtvrtinu levnější a bez trapných obezliček, ale slušný servis aby jeden taky pohledal. Jen jich je procentuelně víc, než u té první dvojky.

Kankunen
30. ledna • 15:11

To je tím, že na mechanika nezbývájí peníze a přitom je jediný, kdo pracuje

Pan Tau
30. ledna • 16:38

V Německu jsou servisy na úplně jiné úrovni a ceny vybraných ND i poloviční. Nevím, zda to je přístupem k práci koncových automechaniků nebo komplet neschopným zastoupením čr.

Dagmarrr
30. ledna • 22:34

A není problém jazyková bariéra, přeci jenom to není tlachání jako když si objednáváte wursty v hospodě..., nemají někde v Německu u Mercedesu české techniky?

30. ledna • 13:00

No to jsou plky o spotrebe. Realita je samo jinde. A tech kurvitek kolem. Jsem na tato auta zvedavy po deseti letech - srotak.

Nojono
30. ledna • 15:00

Kurvítka jsou plky felicia-driverů.

Joz
30. ledna • 16:20

Vitej v klubu

XYZ
30. ledna • 11:49

To je komedie, takže dají na test spotřeby auto s plně nabitou baterkou a vyjde jim spotřeba jak u mopedu. To je jako bych uběhl kilometr za 2 minuty, tak si to extrapoluju a maraton dám za hodinu a půl v suchým dresu. :-D

Tom
30. ledna • 15:15

To sis dovolil napsat hodne. Kdysi jsem u testu spotreby napsal, ze hybridy chodi na test a plnou baterkou a nikde ve vysledku se tp nezohlednuje, ani jako energie ani spotreba. A hned se do me pustili E-fans, ze ropaci taky chodi na test s plnou nadrzi a proc je tam nedavaj s prazdnou a co to pisu za bludy. Ale absolutne neumi sundat ruzove bryle a nechapali ani kdyz jsem.jeste dopaal, ze snad z te ropy se pak pocita spotreba a co2, kdezto z toho, co se spotrebuje z baterii nikoliv. A ze jsem nevidel mormovany test, kde by ma konci byla ta baterie stejne nabita jako na zacatku, aby to bylo za 0.

Ďoďo
30. ledna • 12:38

Taky isty Bruselsky blud prisudzuje elektromobilom 0 emisie.

Kwak
30. ledna • 12:15

No a to představ si, že jsou lidé co jezdí 40-50 km denně a mají s takovým autem spotřebu nula.

šofér
30. ledna • 13:21

co nula, nádrž se sama plynule doplňuje, ne? :-D

Kankunen
30. ledna • 13:05

Že to má spotřebu nula si vzal kde? To vlastně já mám cenu za kilometr nula, platím totiž kartou a ne penězi.

stealth01
30. ledna • 20:18

Tak když se mi pět týdnů nepřipojil benzinový motor a pořád jezdím, tak jakou mám mít spotřebu? “Nenula”?

Xixao
30. ledna • 22:16

Jeste jsi zapomnel dodat, ze jezdis s trolejbusem :-D

Jan
30. ledna • 11:58

jj,1,1litru...... a na konci jízdy je tam 9,5l.........

jogurt
30. ledna • 15:10

To bych nepovažoval za problém. Převažující jízda po městě EV i PHEV smysl dává a díky vysoké míře rekuperace, dané jízdními podmínkami, lze ušetřit hodně paliva. Budete-li jezdit denně do 70km po městě, bez problémů se dostanete na kapalnou nulu a dáte to jen na elektřinu. Metodika testu je nějak nastavená, plusminus average obvyklého užívání.

Doporučujeme

Články odjinud