Hybridní Mercedesy GLC a GLE mají české ceny. Větší se chlubí spotřebou 1,1 l/100 km

České zastoupení už do nabídky motorizací SUV GLC a GLE zařazuje i nejnovější plug-in hybridní jednotky. Jak si vedou cenově?

Rozšiřování palet motorizací o hybridní ústrojí je u Mercedesu dlouhodobým cílem. Po loňském představení se tedy už poslední plug-in hybridní motorizace dostávají i do nabídky modelů GLC a GLE v Česku. Obě SUV nabídnou identicky výkon a točivý moment, v dalších ohledech se ale jejich ústrojí zásadně liší.

Mercedes láká na modernizovanou třídu E. S hybridy rozhodně šetřit nebude

Mercedes láká na modernizovanou třídu E. S hybridy rozhodně šetřit nebude

GLC s označením 300 e 4Matic spoléhá na zážehový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který ve spojení s elektromotorem produkuje celkem 235 kW (320 koní) a rovných 700 N.m točivého momentu. Součástí ústrojí je poslední devítistupňový automat, pohon všech kol a baterie o kapacitě 13,5 kWh, jež má vozu zajistit dojezd čistě na elektřinu až 43 km (WLTP). V kombinovaném provozu obou jednotek mluví Mercedes o průměrné spotřebě paliva 2,2 až 2,5 litru na 100 km (NEDC).

GLC do zásuvky začíná na cenovce 1.474.990 Kč a zastává tedy nejdražší motorizaci SUV před postupem na výkonné šestiválcové a osmiválcové motory od AMG. S plug-in hybridním motorem je k mání rovněž stylovější GLC kupé, které v této specifikaci startuje na 1.541.540 Kč (tedy příplatek 66.550 Kč).

Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT 73 na první upoutávce. Plug-in hybrid nabídne 800 koní

Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT 73 na první upoutávce. Plug-in hybrid nabídne 800 koní

O třídu větší GLE s plug-in hybridním pohonem má označení 350 de 4Matic. Dodatkovým písmenem „d“ pak odkazuje na dieselový motor pod kapotou. Elektromotor pomáhá přeplňovanému naftovému čtyřválci o objemu dvou litrů. Systémový výkon ústrojí je tedy identický jako v hybridním GLC, celkem 235 kW (320 koní) a 700 N.m. Baterie má nicméně větší kapacitu 31,2 kWh, tudíž čistě na elektřinu má elektrifikované GLE ujet až 99 km (WLTP). A průměrná spotřeba paliva je tabulkově krásných 1,1 litru na 100 km (NEDC).

Větší GLE samozřejmě vyjde dráž, takže v případě hybridu 350 de 4Matic počítejte s cenou minimálně 1.854.930 Kč. Zájemce o stylovější karoserii ale zklame, že v ceníku GLE kupé hybridní motorizaci nenajdete. Možná ale později přijde, v tom případě čekejte podobnou přirážku jako u menšího GLC kupé.

Hybridní Mercedesy-Benz GLC a GLE: Technická data a české ceny
Verze GLC 300 e 4Matic GLE 350 de 4Matic
Zdvihový objem [cm3] 1991 1950
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon motoru [kW/min] 155/5500 143/3800
Točivý moment motoru [N.m/min] 350/1200-4000 400/1600-2800
Největší výkon elektromotoru [kW] 90 100
Točivý moment elektromotoru [N.m] 440 440
Systémový výkon ústrojí [kW] 235 235
Systémový toč. moment ústrojí [N.m] 700 700
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/13,5 kWh Li-on/31,2 kWh
Převodovka 9A 9A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7 6,8
Max. rychlost [km/h] 230 210
Max. rychlost - EV mód [km/h] 130 160
Dojezd na elektřinu WLTP [km] 39-43 90-99
Spotřeba NEDC [l/100 km] 2,2-2,5 1,1
Základní cena [Kč] 1.474.990 1.854.930
Základní cena kupé [Kč] 1.541.540 -

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 62 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků