Hybridní Mercedesy GLC a GLE mají české ceny. Větší se chlubí spotřebou 1,1 l/100 km

České zastoupení už do nabídky motorizací SUV GLC a GLE zařazuje i nejnovější plug-in hybridní jednotky. Jak si vedou cenově?

Rozšiřování palet motorizací o hybridní ústrojí je u Mercedesu dlouhodobým cílem. Po loňském představení se tedy už poslední plug-in hybridní motorizace dostávají i do nabídky modelů GLC a GLE v Česku. Obě SUV nabídnou identicky výkon a točivý moment, v dalších ohledech se ale jejich ústrojí zásadně liší.

Mercedes láká na modernizovanou třídu E. S hybridy rozhodně šetřit nebude

Mercedes láká na modernizovanou třídu E. S hybridy rozhodně šetřit nebude

GLC s označením 300 e 4Matic spoléhá na zážehový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který ve spojení s elektromotorem produkuje celkem 235 kW (320 koní) a rovných 700 N.m točivého momentu. Součástí ústrojí je poslední devítistupňový automat, pohon všech kol a baterie o kapacitě 13,5 kWh, jež má vozu zajistit dojezd čistě na elektřinu až 43 km (WLTP). V kombinovaném provozu obou jednotek mluví Mercedes o průměrné spotřebě paliva 2,2 až 2,5 litru na 100 km (NEDC).

GLC do zásuvky začíná na cenovce 1.474.990 Kč a zastává tedy nejdražší motorizaci SUV před postupem na výkonné šestiválcové a osmiválcové motory od AMG. S plug-in hybridním motorem je k mání rovněž stylovější GLC kupé, které v této specifikaci startuje na 1.541.540 Kč (tedy příplatek 66.550 Kč).

Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT 73 na první upoutávce. Plug-in hybrid nabídne 800 koní

Čtyřdveřový Mercedes-AMG GT 73 na první upoutávce. Plug-in hybrid nabídne 800 koní

O třídu větší GLE s plug-in hybridním pohonem má označení 350 de 4Matic. Dodatkovým písmenem „d“ pak odkazuje na dieselový motor pod kapotou. Elektromotor pomáhá přeplňovanému naftovému čtyřválci o objemu dvou litrů. Systémový výkon ústrojí je tedy identický jako v hybridním GLC, celkem 235 kW (320 koní) a 700 N.m. Baterie má nicméně větší kapacitu 31,2 kWh, tudíž čistě na elektřinu má elektrifikované GLE ujet až 99 km (WLTP). A průměrná spotřeba paliva je tabulkově krásných 1,1 litru na 100 km (NEDC).

Větší GLE samozřejmě vyjde dráž, takže v případě hybridu 350 de 4Matic počítejte s cenou minimálně 1.854.930 Kč. Zájemce o stylovější karoserii ale zklame, že v ceníku GLE kupé hybridní motorizaci nenajdete. Možná ale později přijde, v tom případě čekejte podobnou přirážku jako u menšího GLC kupé.

Hybridní Mercedesy-Benz GLC a GLE: Technická data a české ceny
Verze GLC 300 e 4Matic GLE 350 de 4Matic
Zdvihový objem [cm3] 1991 1950
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon motoru [kW/min] 155/5500 143/3800
Točivý moment motoru [N.m/min] 350/1200-4000 400/1600-2800
Největší výkon elektromotoru [kW] 90 100
Točivý moment elektromotoru [N.m] 440 440
Systémový výkon ústrojí [kW] 235 235
Systémový toč. moment ústrojí [N.m] 700 700
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/13,5 kWh Li-on/31,2 kWh
Převodovka 9A 9A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7 6,8
Max. rychlost [km/h] 230 210
Max. rychlost - EV mód [km/h] 130 160
Dojezd na elektřinu WLTP [km] 39-43 90-99
Spotřeba NEDC [l/100 km] 2,2-2,5 1,1
Základní cena [Kč] 1.474.990 1.854.930
Základní cena kupé [Kč] 1.541.540 -

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

TEST Mercedes-Benz EQV 300: Tichá plavba elektrickou hvězdnou lodí

Mercedes-Benz EQV 300

Elektrifikace proniká do všemožných sfér – auta, motorky, koloběžky, kola... I civilní dodávky. Pokud víte, k čemu budete tento elektrický minibus používat, odvede skvělou práci.

5.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
TEST Audi S3 Sportback TFSI (228 kW): Tak mi to teda nandej, bejby!

Audi S3 Sportback TFSI

Nové Audi S3 Sportback si toho nechá opravdu hodně líbit. Při pořádné náloži se ale vůbec netrápí, vlastně si to užívá.

2.  5.  2021 | Vladimír Kadera
První jízda s Renaultem Arkana TCe 140: Základ Clia nevadí. SUV-kupé stojí za to!

Renault Arkana TCe 140 EDC

Má stejný základ jako Renault Captur, nabídku tvoří pouze hybridní motory a je to nové SUV-kupé v kompaktním segmentu. Renault Arkana konečně dorazil do Česka a něco nám říká, že o něm ještě dost uslyšíme.

29.  4.  2021 | Jan Mička | 10 příspěvků