Hybridní londýnský taxík se hlásí do služby. Majitelům ušetří nemalé peníze

London EV Company (LEVC) dodal první hybridní taxík svému majiteli. Model TX eCity Black Cab ujede čistě na elektřinu až 128 kilometrů.

Černé specifické taxíky nerozlučně patří k panoramatu Londýna. Ani ty ale neobešlo inovování. Na ulicích tak můžete najít už i hybridní model TX eCity Black Cab od společnosti London EV Company (LEVC).

Vůbec první kousek společnost dodal 46letému Davisu Harrisovi. Tento taxikář byl jedním z prvních, kteří v roce 2017 složili zálohu a zapsali se do knihy objednávek na tento hybridní taxík. Podle samotné společnosti mu umožní měsíčně ušetřit až do 600 liber (přibližně 17.500 korun).

Soudní dvůr EU rozhodl: Uber postavil na úroveň běžné taxislužby

Soudní dvůr EU rozhodl: Uber postavil na úroveň běžné taxislužby

Taxík s pohonem zadních kol ukrývá lithium-iontovou baterii o kapacitě 31 kWh. Ta napájí elektromotor s výkonem 110 kW a točivým momentem  255 N.m. Zrychlení z nuly na sto zvládne za 13,2 sekundy, maximálně z něj dostanete rychlost 128 km/h. Čistě na elektřinu dokáže na jedno nabití ujet až 128 kilometrů.

Když vám dochází "šťáva" v baterii, na řadu přichází přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru. LEVC říká, že model má celkový dojezd až 643 kilometrů.

Uber rozšiřuje autonomní flotilu. Do ČR se zatím taxíky bez řidiče nechystají

Uber rozšiřuje autonomní flotilu. Do ČR se zatím taxíky bez řidiče nechystají

Hybridnímu taxíku nechybí ani panoramatická skleněná střecha, intercom, WiFi připojení či 9palcová dotyková obrazovka infotainmentu. Řidiči rozhodně ocení také různé asistenční systémy jako je autonomní nouzové brzdění nebo systém upozorňující na vybočení z jízdního pruhu.

Rozhodně ale nejde o levnou záležitost. Cena za nejzákladnější model se po přičítání daně dostane v přepočtu na více než 1,5 milionu českých korun. 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků