Hybridní londýnský taxík se hlásí do služby. Majitelům ušetří nemalé peníze

London EV Company (LEVC) dodal první hybridní taxík svému majiteli. Model TX eCity Black Cab ujede čistě na elektřinu až 128 kilometrů.

Černé specifické taxíky nerozlučně patří k panoramatu Londýna. Ani ty ale neobešlo inovování. Na ulicích tak můžete najít už i hybridní model TX eCity Black Cab od společnosti London EV Company (LEVC).

Vůbec první kousek společnost dodal 46letému Davisu Harrisovi. Tento taxikář byl jedním z prvních, kteří v roce 2017 složili zálohu a zapsali se do knihy objednávek na tento hybridní taxík. Podle samotné společnosti mu umožní měsíčně ušetřit až do 600 liber (přibližně 17.500 korun).

Soudní dvůr EU rozhodl: Uber postavil na úroveň běžné taxislužby

Soudní dvůr EU rozhodl: Uber postavil na úroveň běžné taxislužby

Taxík s pohonem zadních kol ukrývá lithium-iontovou baterii o kapacitě 31 kWh. Ta napájí elektromotor s výkonem 110 kW a točivým momentem  255 N.m. Zrychlení z nuly na sto zvládne za 13,2 sekundy, maximálně z něj dostanete rychlost 128 km/h. Čistě na elektřinu dokáže na jedno nabití ujet až 128 kilometrů.

Když vám dochází "šťáva" v baterii, na řadu přichází přeplňovaný tříválec o objemu 1,5 litru. LEVC říká, že model má celkový dojezd až 643 kilometrů.

Uber rozšiřuje autonomní flotilu. Do ČR se zatím taxíky bez řidiče nechystají

Uber rozšiřuje autonomní flotilu. Do ČR se zatím taxíky bez řidiče nechystají

Hybridnímu taxíku nechybí ani panoramatická skleněná střecha, intercom, WiFi připojení či 9palcová dotyková obrazovka infotainmentu. Řidiči rozhodně ocení také různé asistenční systémy jako je autonomní nouzové brzdění nebo systém upozorňující na vybočení z jízdního pruhu.

Rozhodně ale nejde o levnou záležitost. Cena za nejzákladnější model se po přičítání daně dostane v přepočtu na více než 1,5 milionu českých korun. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků