Hybridní Lexus RX 400h za milion a půl

Lexus RX 400h vychází z benzínového RX 330, nové prvky naleznete v masce, tvaru zadních světlometů a nová jsou i kola. Čtyřstovka je o 30 mm delší a 10 mm vyšší než RX 330, podvozek byl upraven, aby lépe odpovídal parametrům pro hybridní pohon.

Ten tvoří šestiválec s objemem 3.3 l a výkonem 153 kW/208 k při 5 600 ot., který doplňují tři elektromotory (50 kW/68 k). Systém rozdělení kroutícího momentu mezi přední a zadní nápravu sám určuje dle stavu vozovky a potřeby, kdy se zadní elektromotor připojí k pohonu auta. Na stovku zrychlí RX 400h za 7,3 s, zatímco RX 330 za 7,8 s.

Základní cena na německém trhu činí 49 750 eur, což je po přepočtu cca 1,5 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků