Hybridní Kia Sportspace napovídá budoucnost modelu Optima

Koncept odhalený v předvečer autosalonu v Ženevě signalizuje, že absence kombi střední třídy v nabídce značky Kia možná vezme brzy za své.
Seznam kapitol
  1. Kia Sportspace
  2. Kia Sportspace: Fotogalerie

Kia dnes v Ženevě poprvé shrnula plachty z konceptu Sportspace. Ačkoliv evropský šéfdesignér značky Gregory Guillaume tvrdí, že Sportspace není sedan, hatchback ani kombi, velikostí a tvarem se tento koncept zjevně řadí mezi kombíky střední třídy.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po shrnutí plachty nebylo pochyb: Kia Sportspace je naživo stejně úchvatná jako na prvních oficiálních obrázcích

Podmínky na místě předpremiéry fotografování opravdu nepřály, ale představu o podobě konceptu Kia Sportspace si můžete udělat také z rozšířené sady oficiálních fotek, které jsme vám zatím ukázat nemohli. Auto s dlouhou přídí, širokými blatníky a nízkým prosklením v sobě má něco z grácie Alfy Romeo, zadní partie připomínají kombík 159 a z určitého úhlu i Breru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Komplikovaná 20palcová kola s karbonovými dekoracemi ani čtyřmístný interiér se do sériové výroby téměř jistě nedostanou, tvář konceptu ale uvidíme na příští Optimě

Zpočátku panovaly určité nejasnosti ohledně hnacího ústrojí. Na předpremiéře se nám dostalo ujištění, že koncept je poháněn hybridním agregátem založeným na turbodieselu 1,7 l s elektrickým kompresorem. Poháněna jsou přední kola.

Když si odmyslíte typické koncepční ozdoby jako karbonové dekorace karoserie nebo dvojici velkých mřížek v zadním nárazníku, je lehké představit si, že by Kia mohla takové auto rovnou začít vyrábět. Značka ostatně dosud nenabízí žádný ekvivalent k modelu i40 kombi od sesterského Hyundai. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z interiéru konceptu značka použije na sériových modelech spíše základní linky než konkrétní provedení detailů

Oproti němu je ovšem koncept delší (4770 vs. 4855 mm), širší (1815 vs. 1870 mm) a nižší (1470 vs. 1425 mm). Má také o sedm centimetrů delší rozvor náprav.

Naději konceptu Sportspace zatím nikdo z automobilky potvrdit nechce. Za jisté ale můžeme považovat, že jeho charakteristické znaky uvidíme na příští generaci sedanu Optima.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Sportspace
  2. Kia Sportspace: Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků