Hybridní Kia Sportspace napovídá budoucnost modelu Optima

Koncept odhalený v předvečer autosalonu v Ženevě signalizuje, že absence kombi střední třídy v nabídce značky Kia možná vezme brzy za své.
Seznam kapitol
  1. Kia Sportspace
  2. Kia Sportspace: Fotogalerie

Kia dnes v Ženevě poprvé shrnula plachty z konceptu Sportspace. Ačkoliv evropský šéfdesignér značky Gregory Guillaume tvrdí, že Sportspace není sedan, hatchback ani kombi, velikostí a tvarem se tento koncept zjevně řadí mezi kombíky střední třídy.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po shrnutí plachty nebylo pochyb: Kia Sportspace je naživo stejně úchvatná jako na prvních oficiálních obrázcích

Podmínky na místě předpremiéry fotografování opravdu nepřály, ale představu o podobě konceptu Kia Sportspace si můžete udělat také z rozšířené sady oficiálních fotek, které jsme vám zatím ukázat nemohli. Auto s dlouhou přídí, širokými blatníky a nízkým prosklením v sobě má něco z grácie Alfy Romeo, zadní partie připomínají kombík 159 a z určitého úhlu i Breru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Komplikovaná 20palcová kola s karbonovými dekoracemi ani čtyřmístný interiér se do sériové výroby téměř jistě nedostanou, tvář konceptu ale uvidíme na příští Optimě

Zpočátku panovaly určité nejasnosti ohledně hnacího ústrojí. Na předpremiéře se nám dostalo ujištění, že koncept je poháněn hybridním agregátem založeným na turbodieselu 1,7 l s elektrickým kompresorem. Poháněna jsou přední kola.

Když si odmyslíte typické koncepční ozdoby jako karbonové dekorace karoserie nebo dvojici velkých mřížek v zadním nárazníku, je lehké představit si, že by Kia mohla takové auto rovnou začít vyrábět. Značka ostatně dosud nenabízí žádný ekvivalent k modelu i40 kombi od sesterského Hyundai. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Z interiéru konceptu značka použije na sériových modelech spíše základní linky než konkrétní provedení detailů

Oproti němu je ovšem koncept delší (4770 vs. 4855 mm), širší (1815 vs. 1870 mm) a nižší (1470 vs. 1425 mm). Má také o sedm centimetrů delší rozvor náprav.

Naději konceptu Sportspace zatím nikdo z automobilky potvrdit nechce. Za jisté ale můžeme považovat, že jeho charakteristické znaky uvidíme na příští generaci sedanu Optima.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia Sportspace
  2. Kia Sportspace: Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků